Saknas det sula? (Salomon QST 70W)

Tele777

Aktiv medlem
Hej,

blev fundersam när jag packade ner dotterns pjäxor (Salomon QST 70W) efter en veckas åkning. Saknas det en "sula" i ytterskon? Bara svarta plastribbor som innerskon står på (se bilden).
Jag tycker det verkar konstigt. "Alla" andra pjäxor verkar ha en sån sula men inte dessa.
Jag köpte pjäxorna begagnat.
Hon har inte klagat på att det gör ont eller något annant, utan tycker de sitter bra på fötterna. Det har hoppats och kört ganska ordentigt i slagiga backar så det verkar ju funka ändå. Däremot kan det ju isolera bättre med en sula, för kylan och punktbelastning tänker jag.

Någon som har likadana och kan bekräfta om det ska vara en sula i ytterskon?

Mvh
Emil

Bilagor

• IMG_4339.jpeg
    IMG_4339.jpeg
    478.3 KB · Besök: 160
Jag har inte samma modell, men så ser mina barns pjäxor ut när man tar ut innerskon. Tror det är standard på enklare modeller. Man kan ju alltid komplettera med varmare sula i innerskon.

Är inte så att ”fotbädden” eller vad den kallas hamnat upp och ner och i fel pjäxa?
Brukar gå att ta ur den där plastdelen i vissa pjäxor.

Är inte så att ”fotbädden” eller vad den kallas hamnat upp och ner och i fel pjäxa?
Brukar gå att ta ur den där plastdelen i vissa pjäxor.
Det var precis det jag funderade på, om den ramlat ur och förra ägaren tappat bort den innan vi köpte pjäxorna.
Om pjäxan nu ens hade en sån fotbädd från början.

Tillbaka
Topp