[Artikel] Här är fjällstugorna dyrast i Sverige – snittpris på 4,8 miljoner – prisutveckling på 148 procent

Redaktionen

Aktiv medlem
[Artikel] Här är fjällstugorna dyrast i Sverige – snittpris på 4,8 miljoner – prisutveckling på 148 procent
Skarvarna-1000x625.jpg

Även om priserna på fjällstugor har pressats tillbaka så är ökningen sett till tio år över 100 procent på flera skidorter i Sverige. Här är de skidorterna där priset stigit mest samt de dyraste priserna.

Läs hela artikeln:

Aldrig riktigt förstått grejen med att köpa en svin dyr fjällstuga som ligger 40-60mil hemifrån. Blir ju bara att man känner sig stressad av att man måste åka och använda den.

Eller är det bara för att kunna tjäna en hacka på uthyrning man köper?

Aldrig riktigt förstått grejen med att köpa en svin dyr fjällstuga som ligger 40-60mil hemifrån. Blir ju bara att man känner sig stressad av att man måste åka och använda den.

Investering Investering Investering.
Har man pengarna är det ju precis vad dom skriver i artikeln en sjuk värdeökning och ett då perfekt ställe att placera sina pengar. Men det gäller också att man har bra med pengar. Med ränteläget är det knappt att det går runt om man toppbelånar sig. Såklart olika vart man köper och kan hyra ut för och vilka omkostnader man har för boendet.

Bara tanken på att man måste tillbringa alla sina framtida skidresor i Fjätervålen….🥴

…. när man kan välja att åka till såna här platser i stället:):

1730917167793.jpeg

Bara tanken på att man måste tillbringa alla sina framtida skidresor i Fjätervålen….🥴

…. när man kan välja att åka till såna här platser i stället:):

Visa bilaga 34711
Så hyr man ut sin stuga i sälen för 20k en vecka eller två på sportlovet så kan man tillbringa en vecka i Italien "gratis" samtidigt. 😁

Så hyr man ut sin stuga i sälen för 20k en vecka eller två på sportlovet så kan man tillbringa en vecka i Italien "gratis" samtidigt. 😁
Vem betalar 20k för att bo en vecka i Sälen i en stuga med självhushåll?:rolleyes::ROFLMAO:
Antagligen är vädret dåligt också…🌬️🌧️

Vem betalar 20k för att bo en vecka i Sälen i en stuga med självhushåll?:rolleyes::ROFLMAO:
Antagligen är vädret dåligt också…🌬️🌧️
Åsså litet liftkort, spårkort, p-avgifter m.m. så är barnfamiljen uppe i 40k för en vecka i Sälen.
Nu börjar det svettas på min rygg, får spatt bara av att tänka taken...

Ganska skönt att kunna åka när man vill. Särskilt vid loven; inte behöva boka ett halvår innan.

Ett snittpris på 4,8 miljoner för en stuga i Sälen..? Folk är fanimig inte kloka 🤦

Min gissning:
👉 Nybyggd fjällstuga kommer kännas sååå 2020.
👉 Babyboomen är över = Sälens kundgrupp krymper markant kommande år (shit alltså: barnafödandet har ju tvärstannat).

👉 Trenden går mot att utforska nya skidorter- inte bara åka till samma varje år
(jag har pratat med åtskilliga som nyligen sålt sina fjällboenden, med det argumentet. Gissa vilket liftkort de köper?)

Ett snittpris på 4,8 miljoner för en stuga i Sälen..? Folk är fanimig inte kloka 🤦
Men för det priset ingår det väl en privat butler som städar, diskar, bäddar, lagar mat, luftar vinet, serverar middan, gör en perfekt espresso och blandar cocktails efter avecen? :unsure:
Då är en stugsemester något som även skulle passa mig.☝️

Ah, du ska sälja föräldrarnas stuga i Kläppen? 🥹 (du får ett slott i Aostadalen för pengarna)
Ja får vi 4,8 för den stugan så säljer vi direkt!!!🤩😍🤩
Men jag tvivlar tyvärr på att det snittpriset gäller för 60 kvm-stugor från mitten av 70-talet…..🤣🤣🤣

Min gissning:
👉 Nybyggd fjällstuga kommer kännas sååå 2020.
👉 Babyboomen är över = Sälens kundgrupp krymper markant kommande år (shit alltså: barnafödandet har ju tvärstannat).

👉 Trenden går mot att utforska nya skidorter- inte bara åka till samma varje år
(jag har pratat med åtskilliga som nyligen sålt sina fjällboenden, med det argumentet. Gissa vilket liftkort de köper?)
Priset som årets marknadsförare vid Guldgalan i Jämtland idag gick inte till @Ivo del Scandi.
Vad är det som händer, justitiemord om ni frågar mig!
Som han lobbar här på Freeride 😂😂😂
Det är bra Ivo. Keep it up👍

Att det var Skistar all year du menade vet ju alla. Den såg man inte komma 😲

Vart f.n i h….e är snön? Skandal ☹️☹️☹️

Ja får vi 4,8 för den stugan så säljer vi direkt!!!🤩😍🤩
Men jag tvivlar tyvärr på att det snittpriset gäller för 60 kvm-stugor från mitten av 70-talet…..🤣🤣🤣
Jag vet inte det. Sån där gammal solblekt furupanel och utedass har ju också sin charm 😃
Tyska marknaden skriker efter genuina objekt.
Budgivningen börjar på 4,8😂

Jag vet inte det. Sån där gammal solblekt furupanel och utedass har ju också sin charm 😃
Tyska marknaden skriker efter genuina objekt.
Budgivningen börjar på 4,8😂
Grattis, du vann med högsta bud….!!
Swisha pengarna så skickar jag nycklar och lagfarten.
🤣🤣🤣

Grattis, du vann med högsta bud….!!
Swisha pengarna så skickar jag nycklar och lagfarten.
🤣🤣🤣

Du kanske ska fråga om enheten på hans bud (4,8) innan du i skrift lovar bort din stuga... ;) Om farsan nu swishar 4,8 kronor så... ganska billigt även för en 70-tals-stuga i Kläppen!

Du kanske ska fråga om enheten på hans bud (4,8) innan du i skrift lovar bort din stuga... ;) Om farsan nu swishar 4,8 kronor så... ganska billigt även för en 70-tals-stuga i Kläppen!
Bra synpunkt!!!! 🫣
Och förmodligen är det närmare det verkliga värdet än vad 4,8 millar är…

Äh vad faen jag är inte den som är den. Som pensionär slänger jag in 4,8k utan att knussla.
Här finns det resurser 💰
Hit med nyckeln!
Och då har jag varit jävligt juste👍

Man kan ju satsa på Börsen, den går ju riktigt bra stiger igenomsnitt med 80% på 10 år och man slipper underhållskostnader som man har på en fastighet, och man kan åka på skidresor med utdelningarna man får

:)

Tillbaka
Topp