[Artikel] Puderlarm: 1,5 meter (!) snö påväg mot Frankrike

Redaktionen

Aktiv medlem
Skarmavbild-2024-12-19-kl.-14.54.08-1-1000x590.jpg

Packa väskan, boka en bergsguide och ställ in julen. 1,5 meter snö är påväg mot Frankrike.

Läs hela artikeln:

Ser ut att bli ett fint baslager inför säsongen på de flesta håll i alperna. Utom de mest sydliga delarna samt mina kära Dolomiter som verkar få nöja sig med 2-3 decimeter... :cry:

Wepowder slår ju i taket, rödfärgen tar slut och man markerar med svart på vissa toppar, är det något nytt? Som den där berömda elvan på förstärkaren i Spinal Tap kanske?

Ser ut att bli ett fint baslager inför säsongen på de flesta håll i alperna. Utom de mest sydliga delarna samt mina kära Dolomiter som verkar få nöja sig med 2-3 decimeter... :cry:
Såg ju ändå OK ut i terrängen i Gröden (Val Gardena) jämfört med många andra år när de kört störtloppet där. ⛷️
Har kommit en del ändå ovanför Engelberg, och ser ut att fortsätta tills i morgon kväll, minst.
1734886034771.png

Tror vi de kommer öppna upp idag? Eller fortsatt för blåsigt?
Inte jättemycket vind nu, men byigt. Kommit 25 cm till över natten. De skrev redan i går att de öppnar för skidåkning tidigast vid lunch. Eftersom det fortsätter snöa tror jag inte de kommer öppna alls. Stor lavinfara dessutom…

Ja, såg precis att det var nytt beslut vid 1200. Tror vi prövar Melchsee-Frutt och hoppas på att hinna med 90 minuter från öppning på julaftonsmorgon…

Tillbaka
Topp