Fästa liftkorthållare på Mammutjacka?

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Fick hem en fin Mammutjacka i november som jag nu upptäckte att den inte har någon fick för liftkortet på armen.
Har någon något knep för hur man kan fästa en sådan i efterhand?
Kanske limma fast på insidan? Vill ju gärna inte sy och sticka hål på den.

Bita i det sura äpplet och lägga kortet i bröstfickan hade vart min lösning. Allt går ju att lösa men om du limmar på insidan tror jag du kommer riva bort det när du sätter på jackan, handen och tröjan glider ju längs med ärmen. Sy en ficka från utsidan eventuellt, men om det blir snyggt, mjaeee.

Hade en jacka utan liftkortsficka tidigare, då hade jag kortet i en ficka i vänster lårficka på byxan. Funkade hur bra som helst.

Andra lösningar mina vänner har som kanske kan funka för dig är i handsken mellan foder/skal om man har den typen av handskar. En har fäst sitt precis under ytterskalet på hjälmen. Båda är nöjda, har dock inte testat detta själv.

Hade en jacka utan liftkortsficka tidigare, då hade jag kortet i en ficka i vänster lårficka på byxan. Funkade hur bra som helst.

Andra lösningar mina vänner har som kanske kan funka för dig är i handsken mellan foder/skal om man har den typen av handskar. En har fäst sitt precis under ytterskalet på hjälmen. Båda är nöjda, har dock inte testat detta själv.
Handsken var ingen dum idé, den ska jag testa, annars hjälmen.
Undrar om lårfickan funkar på alla, vissa liftar har mottagaren en bit upp.

Tack för tipsen!

Tack för tipsen!
Jag har mitt kort i byxficka som sitter vid höften, ungefär där en jeansficka sitter. Aldrig haft problem förutom i Åre förra vintern då det strulade en del.
Det kortet är dock 19 år gammalt så det kan eventuellt bero på det. Det kortet har funkat bra tidigare hos Skistar på samma position men det är ca 10 år sedan.

Det här är kanske en något mer riskfylld lösning?
liftkort.webp

Fördel med arm vs hjälm/hand/handske är kanske att det kan vara mindre risk att tappa kortet nånstans.
Men det gör ju inte så mycket om man tappar det, givet att man har kvar kvittot. Det är ju bara att åka till kassan och spärra det man tappat och få ett nytt (mot ev. avgift för det fysiska kortet). Visst, man kanske missar något åk och det kan kosta en femtiolapp, men det kan det kanske vara värt?

Tack för tipsen!
Jag har kortet i vänster byxficka, är väldigt olång men har inte märkt av att det är svårt för mottagaren att läsa kortet.
Aldrig ägt en jacka med liftkortsficka och har inte känt att det behövts.

Tillbaka
Topp