PisteCarver
Aktiv medlem
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Det är väl aldrig någon som har påstått att det är köer i Åre under lågsäsong?Sedan nya Stjärnliften ersatte gamla WC liften är det sällan kö vid stjärntorget, men sportlov ökar naturligtvis mängden besökare. Jag har precis kommit hem efter 3 veckor i Åre/Vemdalen området och har i stort sett inte haft nämnvärd kö någon gång, och jag kör ganska många timmar om dagen, så inte mycket afterski, men desto tröttare ben. Nu e det sportlov så jag får vila benen fram till vecka 11. Då e det på det igen.
Du har förmånen att kunna åka där när du vill, men de stora massorna av ”en gång om året skidsemester” resenärerna (barnfamiljerna) som åker under sportloven har inte det.
Nu står det ju var och en fritt fram att välja, och om man efter en sportlovskövecka (om man nu inte gillar det), ändå återvänder igen så får man ju skylla sig själv.
Det finns trevliga skidorter i norska fjällen som inte har köproblem under sportlov (v.8) eller påsklov (och säkert ställen i svenska fjällen också som jag inte har besökt). Tror att v.8 i fjällen norr om Idre inte är så mycket köer, skåningarna orkar nog inte köra längre än så.