I vilket fall låter elskoter som något genuint positivt.
(läs det här inlägget först och främst som en generell kritik mot all runt-omkring-krims-krams som Skistar sysslar med i stället för att utveckla skidåkningen, och inte specifikt bara mot elskoterartikeln, jag har inget emot elskotrar)
Ja, fantastiskt!
Självklart åker jag på skidsemester främst för att köra elskoter. Inte är det för att åka skidor, inte är det för att få åka skidor oavbrutet i skön terräng pist som offpist, slippa förbruka dyrbar semestertid i liftköer mm. Känna att leverantören först och främst satsar på att utveckla skidåkningen, och inte låter gamla liftar med återkommande driftstörningar ställa till med besvär.
Vem förväntar sig att ett fastighetsbolag från Helsingborg främst skulle vara intresserat av skidåkning?
Det börjar likna det som höll på att hända med Sqaw Valley, när en stor exploatör skulle ta över och ”utveckla” en massa andra bullshit attraktioner. Ett stort lokalt medborgarengagemang satte tack och lov stopp för de planerna. Och som de sa: ”The so called new “attractions” are distractions, the real attractions are all around you provided by nature, what more do you need”.
Elskotrarna är ju bara symbolpolitik, som inte överhuvudtaget väger upp den negativa miljöpåverkan (som
@Christiam beskrev) som en nyanlagd flygplats innebär.
Skistar verkar betrakta sina skidområden som några statiska ”sockerbitar” som man för evigt kan utnyttja för att dra till sig ”flugor” som man kan plocka på pengar för saker som inte har med en skidresa att göra.
Nu är det sent på kvällen och jag kanske tar i, men jag tycker det är dåligt att ett enstaka bolag får ta över så mycket av en marknad att konkurrensen sätts ur spel. Till slut har väl kunderna i Sverige glömt vad det är för sorts semester de åker på.
Kunden har alltid rätt heter det ju, men det gäller ju bara så länge det finns konkurrens och alternativ.
Men varför ska jag bry mig? Jag åker skidor i Alperna och Norge och skiter i Skistar. Men jag är ju svensk och tycker att det är en tråkig utveckling här hemma (var i Funäs till Påsk förra året och tyckte att det kändes genuint

).
Kära forumvänner, använd er konsumentmakt till att gynna konkurrensen och inte monopolet.
Och glöm inte att skidsäsongen slutar inte till våren, den går bara runt runt, året runt.

Ses vi i Hintertux i sommar?
PS. Sorry
@fredw att jag ”snedtände” på ditt inlägg, inget personligt menat.