[Artikel] Quiz: Minns du Snowroller? Res tillbaka till 80-talet och testa dig här!

Redaktionen

Aktiv medlem
[Artikel] Quiz: Minns du Snowroller? Res tillbaka till 80-talet och testa dig här!
quiz_snowroller-1000x563.jpg

Vi hyllar en av svensk skidfilmhistorias allra största skapelser – en citatmaskin utan dess like: Sällskapsresan 2 – Snowroller. Har du åkt buss till Alperna och aldrig sett detta mästerverk har något gått snett.

Läs hela artikeln:

Jag fick 18 av 21 rätt, vilket är bättre än 590 andra personer (81%) som har gjort quizet "Quiz: Sällskapsresan 2 Snowroller"

Jag svarade förvisso rätt på vad Brännström tyckte att Hedlund har/hade. Men om jag inte minns helt fel så sa han väl också något om "hopplös personlighet"?

Edit: Missade stuntmannen, länderna som Möllberg lärde sig att bli skidlärare i och vilket år filmen är ifrån. Well. Nåja. Jag anser det vara godkänt i alla fall. Sett filmen mellan 4 - 6 ggr.

Senast ändrad:
Pod om Snowroller. Killarna är filmnördar, har bra koll på alla skådspelare, men inte skidåkning. Ändå intressant.

Aj, endast 12 rätt, och då såg jag ändå filmen nyligen och min lille pöjk fick träff sin idol

Bilagor

• IMG_1740.webp
    IMG_1740.webp
    422.3 KB · Besök: 137
Senast ändrad:
Pod om Snowroller. Killarna är filmnördar, har bra koll på alla skådspelare, men inte skidåkning. Ändå intressant.

Fascinerande i delar men ändå lite märkligt att man inte bara orkar göra en minimal research om tex Felix St Clair Renard. Istället sitter man och gissar huruvida han var nån vidare fotograf.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp