Efterski på Crowded House Cafe: Letar liknade

Snapps

Medlem
Hej,

För några år sedan åkte jag med mina söner till Åre Björnen under påsken och det var en härlig, solig och underbar röra. En höjdpunkt för mig var afterski på Crowded House Cafe där DJ:s spelade house, deep house, garage, electropop och techno. Härlig öl, avslappnad stämning, deep grooves, och massor av leenden. Det fanns inte en enda bozo som tog för många shots, misskötte sig och sjöng/skrek med i Living On A Prayer eller schlagerlåtar, vilket jag tyckte var ganska uppfriskande.

Vilka andra skidorter och platser i Skandinavien har afterski-DJ:s som spelar ny, fräsch musik, med avslappnade stämningar och massor av leenden? Jag har ingen mage för std. afterski med fulla människor som beter sig som puckon på ett fraternity party.

Skriver i tråden för att få ett meddelande om när någon svarar då jag håller med dig starkt i frågan. Tycket det är konstigt att det är så svårt att hitta en afterski med riktig musik och inte samma gamla avdankade "afterski musik".

Tyvärr inte mycket feedback här eller i DM. För min del det är en kombination av en ensidig musiksmak (schlager, BonJovi, trubadur), men också en alkoholkultur som passar mer högkonsumption och tvivelaktigt beteende,

Helare en positiv efterski med beats i en atmosfär där man kan umgås utan att skrika omringad av fulla folk. Crowded House var det och jag letar liknande.

Såklart ska alla andra efterski (som är inte min smak) finnas för att det finns en marknad för det.

Kudos till en intressant tråd! (Även om relevanta svar lyser med sin frånvaro)
Den afterski som du beskriver låter lockande.
Men faktum är nog att det krävs stor alkoholkonsumtion för att finansiera livemusik 🤷

Sant när det blir ett band med alla gear. Inte sant när det blir ett DJ i hörnet utan dansgolv på ett terrass. Nästan ett lite Pioneer bås eller även ett snubbe med en toque och en laptop controller. DJen kräver inte din uppmärksamhet, men vill skapa sjysst stämning.

Jag förstår tanken och att man vill lyssna på den musik man tycker bäst om. Själva after ski fenomenet är annars som jag tolkar det en förenande aktivitet efter en dag på berget, man dansar och brölar tillsammans till bekanta slagdängor. Blir inte mycket med det om en DJ kör techno. -Känns betydligt mer introvert, inget fel med det, men inte särskilt after-skiigt enligt min mening. 🤔

Nu känns det som jag kapade den här tråden lite, ber om ursäkt för det.... Varsågoda att styra den rätt igen.... 😅

Jag förstår tanken och att man vill lyssna på den musik man tycker bäst om. Själva after ski fenomenet är annars som jag tolkar det en förenande aktivitet efter en dag på berget, man dansar och brölar tillsammans till bekanta slagdängor. Blir inte mycket med det om en DJ kör techno. -Känns betydligt mer introvert, inget fel med det, men inte särskilt after-skiigt enligt min mening. 🤔
Håller med om det blir hårt techno då är det musik som tar plats och inte gemenskapen. Men med de flesta subkulturer finns det alltid en förenade känslan. Särskilt om DJ jobbar men tar inte plats. De finns.

Det är bara att erbjuda några timmar varje veckan bredvid skipark eller på en terrass där folk kan delar härliga erfarenheter på berget med lite dunka dunka, några drinkar och en skratt.

Letar sånt, annars ska jag börja erbjuda mina tjänster själv som en house efter ski DJ. Rimliga priser, vill bara dela glädjen.

Nu att säsongen kommer börja snart, tänkte jag att bumpa tråden lite då har vi lite fler personer som tittar in här på Freeride.

Har någon har bra tips om liknade? Trådars Rubrik beskriver allt.

Tillbaka
Topp