Jr skidor för vuxen

ylko

Medlem
Jr skidor för vuxen
Hej!

Jag tänker köpa ett par alpinskidor åt tjejen.
Jag tycker jag har letat runt en hel del men finner ingen som jag tycker riktigt passar henne, förutom denna: VÖLKL Blace JR 138cm 86mm.

Hon är en liten tjej, 157cm lång. Väger ca 46kg. Har skostorlek 36.

Jag är ingen höjdare på skidor men vad jag kan hitta så verkar den vara lämplig?

Jag har jämfört med hennes tidigare skidor som hon är väldigt nöjd med. Det är en Head Mojo Team 136cm 67mm. (Förmodligen oxå en Jr).

Hennes åkstil är att flowa runt i både pist/off-pist (ej park)
Jag gissar på att hon föredrar kortare skidor pga en permanent knäskada.

Vad tror ni, känns Blaze Jr lämplig?
Tack på förhand!

Senast ändrad:
Jr skidor för vuxen
Hej!

Jag tänker köpa ett par alpinskidor åt tjejen.
Jag tycker jag har letat runt en hel del men finner ingen som jag tycker riktigt passar henne, förutom denna: VÖLKL Blace JR 138cm 86mm.

Hon är en liten tjej, 157cm lång. Väger ca 46kg. Har skostorlek 36.

Jag är ingen höjdare på skidor men vad jag kan hitta så verkar den vara lämplig?

Jag har jämfört med hennes tidigare skidor som hon är väldigt nöjd med. Det är en Head Mojo Team 136cm 67mm. (Förmodligen oxå en Jr).

Hennes åkstil är att flowa runt i både pist/off-pist (ej park)
Jag gissar på att hon föredrar kortare skidor pga en permanent knäskada.

Vad tror ni, känns Blaze Jr lämplig?
Tack på förhand!
Nej, köp inte jr skidor, de har dessutom jr bindningar som bara passar jr pjäxor.
Finns damskidor i korta längder också, men 138 låter väl kort. 145-150 borde hon ha minst.

Jr skidor för vuxen
Tack!

Vad tror du om Armada arw 84 (short)? Som jag förstår det så är det egentligen parkskidor, dock ska dom vara lika rolig att använda som allmountain skidor. Hon har just nu twintip så dom har ju redan en liknande design.

Tillbaka
Topp