[Annons] 6 bästa skidorterna i Österrike

Redaktionen

Aktiv medlem
Freeriden-im-Gasteinertal_Gasteinertal-Tourismus-GmbH_Christoph-Oberschneider-1000x667.jpeg

Vi listar Österrikes 6 bästa skidorter som levererar fantastisk skidåkning och en rejäl dos "Lebensgefühl".

Läs hela artikeln:

”Landeck, Zams, Fließ, Tobadill, Grins och Stanz”
Det här är alltså nr 2 på listan av de ”6 bästa skidorterna i Österrike”?
Vad är det här för trams, vem sätter ihop dessa listor?
1762352120096.webp

Landeck/Zams liftar är inte längre öppna för skidåkning (!)

Fließ, Tobadill, Grins och Stanz har jag aldrig hört talas om

Tobadill låter ju litet som Trillevallen, och skidsystemet med ståtliga 171 meters höjdskillnad (iofs något mindre än Trillevallen...) ser faktiskt ganska gulligt ut. Men det verkar vara en bit att traska till de andra fyra liftarna i detta skidparadis.

1762356741041.webp

Senast ändrad:
Tobadill låter ju litet som Trillevallen, och skidsystemet med ståtliga 171 meters höjdskillnad (iofs något mindre än Trillevallen...) ser faktiskt ganska gulligt ut. Men det verkar vara en bit att traska till de andra fyra liftarna i detta skidparadis.

Visa bilaga 41369
Jag funderar på att göra en topp 10 lista på Sveriges bästa skidorter:
1. Alebacken, Göteborg
2. Dackestupet, Virserum
3. Isaberg, Hestra
4. ………. :unsure:

Jag funderar på att göra en topp 10 lista på Sveriges bästa skidorter:
1. Alebacken, Göteborg
2. Dackestupet, Virserum
3. Isaberg, Hestra
4. ………. :unsure:
Det var (för mig som göteborgare) mycket hedrande att du tycker att Alebacken är Sveriges Arlberg ;).

Till artikeln: Det är ju en annons. Antar att de vill göra lite extra reklam för regionen "Tirol West" eftersom det annars inte är så poppis bland skidåkare. Undrar varför.
Tittar man på deras hemsida görs mycket reklam för "skisafarin", där man åker till ett annat område varje dag. Många timmar i bussen då...
1762368965026.webp

Senast ändrad:
Vad som är den bästa skidorten är naturligtvis omöjligt att säga, storheten med TirolWest är att det går att upptäcka nya skidorter varje dag, vilken för vissa kan vara viktigt och kul :) Vill också förtydliga att det är en sponsrad artikel (y)

Vad som är den bästa skidorten är naturligtvis omöjligt att säga, storheten med TirolWest är att det går att upptäcka nya skidorter varje dag, vilken för vissa kan vara viktigt och kul :) Vill också förtydliga att det är en sponsrad artikel (y)
Ja, men det är väl ni på freeride som har valt att placera den i en fiktiv lista med ett antal andra stora kända skidorter?
Jag tycker det hade varit bättre att marknadsföra de här små orterna utifrån sina egna förutsättningar och förtjänster, kanske genuin familjär Tyrolermiljö med en kombo av lättare skidåkning varvat med slädturer, rodel eller Glühwein promenader, eller besök i Kulturstadt Landeck.
Jag kan lova dig att målgruppen att vilja besöka Tobadill och de andra orterna här hittar man inte bland de resenärer som brukar åka till Arlberg eller Ötztal. I den kontexten blir det bara löjligt, tyvärr.

Iofs inget fel att uppmärksamma denna region men en annan rubrik hade kanske satt det hela i ett annat ljus, t.ex. "Kända och okända pärlor i Österrike" eller något liknande. Jag tror att det är rubriken som fått oss att reagera med viss häpnad på den lista som följde.

Din ursäkt haltar betänkligt Petter, men heder att du erkänner att det är nån som köpt reportaget. Tyvärr blir det ju lite löjets skimmer över hela artikeln när man ger den en rubrik som "de 6 bästa"...
Man undrar ju hur man kan missa Ischgl, Saalbach, Gaschurn, hela Zillertal-dalen... och många andra fantastiskt fina skidområden!

Tillbaka
Topp