Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Läste att för paket över 1,4m så tillkommer en hanteringsavgift.Jag skickade skidor med Blocketpaket (Schenker) så sent som den här veckan utan bekymmer: https://www.blocket.se/tjanster/frakt
Maxlängd på paket anges vara 180 cm men det funkade ändå med min kartong för längdskidor som var 210 cm.
Läste att för paket över 1,4m så tillkommer en hanteringsavgift.
Ska ev köpa ett par skidor och det står ju ett pris inkl frakt, men undrar om någon har råkat ut för att betala ytterligare avgifter för långa paket.
Är ju bra att veta vid försäljning också.
Hmm, har aldrig behövt fylla i mått, endast vikt när jag skicka med Blocket, därav min fundering. De vet ju inte måtten förrän paketet är inlämnat då, så hur och av vem skulle de då ta ut en extra avgift för långa paket? Rimligtvis av den som skickar eller?Jag sålde en rullad matta till en präst på Gotland, paketet var nog ca 2 m långt och vägde ca 10 kg. Säljaren fyller i mått och vikt etc och får ett fraktpris som syns i annonsen, och senare även en fraktsedel av Blocket. Om man ”fuskar” med måtten så uppdagas det när man lämnar in paketet hos fraktombudet. Så köparen riskerar nog inget.
Sedan har man ju som köpare möjlighet att klaga på varans skick t ex. , innan säljaren får sina pengar. Det gjorde prästen, en riktig gnällspik!Han fick litet extra rabatt och blev nöjd.
Tror inte det, men nu när de verkar ha bytt helt till Post NordDet där med max 180 cm måste vara nytt. Fick förresten just mail från Blocket om diverse förändringar inkl att de utöver Schenker även kommer att använda Postnord. Om nu det är något att se fram emot.
Schenker tar upp till 180cm, max 300cm längd + omkrets. Så en låda på 180x15x45cm och skidorna diagonalt så får man kanske in drygt 180cm skidorNäe, det är faen inte mycket hårdrock över Bussgods.
Är det så att man fortfarande behöver en skrivare för att skriva ut fraktsedeln?
Jag har ingen skrivare!
Sist (ett par år sedan) fick jag låna kontoret på ICA Björnänge och fylla i formuläret.
Det håller inte, jag tycker mer illa om Bussgods än bristande skare!
Jag ska snart ut på k/s med 4-5 par, det blir hård fokus på hämta.
Ja utan den här funktionen måste man ju fråga sig vad Blocket över huvud taget fyller för syfte? Det är många år sen jag använde den till något annat än att lösa frakten för prylar jag ändå redan gjort upp om på Marketplace. Kom igen nu Freeride, lös en frakttjänst som klarar skidor...Lustigt hur jag tokhyllade Blocket för att sajten bara veckor senare skulle bli helt värdelös.
Schenker är bästa alternativet just nu alltså?
Nu? Det har de haft ett tag.Det verkar som att alla speditörer nu har infört längdbegränsning? Skidor är nu för långa paket även med Schencker privat?
Går det ens att skicka upp ett par skidor till Riksgränsen? Någon som har tips?
Det är ju bra om det funkar, men längdbegränsningen är 120 cm för de största Blocketpaketen.Går utmärkt att skicka med Blocketpaketet. Är inte Blocket som bestämmer utan PostMord. Det enda är att paketet måste hämtas på terminal/företagscenter eller hemleverans, går ej att skicka till ombud.
Har skickat 3st brädor med "nya" Blocketpaketet.