Var åka skidor i december (julveckan)?

MoMag

Medlem
Hej!
Vi tänkte åka till alperna för första gången, planerad resa: julveckan.
Har googlat en massa, läst i forum osv osv men blir inte klokare…
Hoppas få lite bra tips här.
Det vi söker:

- Var är det mest snösäkert andra halvan av december?
- Vi är vana skidåkare, men håller oss till pist, oftast röda backar, svarta ibland och en av oss vill gärna kunna glida i någon enklare backe då och då…
- Gärna hyfsat utbud av afterski och restauranger. Men inte party a la Magaluf-style.
- Fräscht boende men vi söker absolut inte lyx. Enklare boenden funkar bra. Bara det är välskött.
- Ingen lyxbudget. Vi är en blandning av ungdomar, unga vuxna och lite äldre vuxna 😊.
- Vi flyger från Stockholm.

Så tacksam för alla möjliga tips och erfarenheter!

UCPA har resor kvar till Tignes v52. Direktflyg från Arlanda till Geneve. Tignes ligger högt och bra, har aldrig saknat snö där! Nu är ju inte boendet jättelyxigt, faktiskt mer vandrarhemskänsla.

Och nej, jag är inte säljare åt UCPA 😁. Är bara förtjust i deras upplägg och tycker dessutom det är helt okej prisvärt! Tout compris är toppen, skönt att slippa ta egna beslut under en hel vecka haha.

Hej!
Vi tänkte åka till alperna för första gången, planerad resa: julveckan.
Har googlat en massa, läst i forum osv osv men blir inte klokare…
Hoppas få lite bra tips här.
Det vi söker:

- Var är det mest snösäkert andra halvan av december?
- Vi är vana skidåkare, men håller oss till pist, oftast röda backar, svarta ibland och en av oss vill gärna kunna glida i någon enklare backe då och då…
- Gärna hyfsat utbud av afterski och restauranger. Men inte party a la Magaluf-style.
- Fräscht boende men vi söker absolut inte lyx. Enklare boenden funkar bra. Bara det är välskött.
- Ingen lyxbudget. Vi är en blandning av ungdomar, unga vuxna och lite äldre vuxna 😊.
- Vi flyger från Stockholm.

Så tacksam för alla möjliga tips och erfarenheter!
Utifrån mix på åldrar & åkning samt prisbild tror jag Limone kan vara ett alternativ. Tror att det går direktflyg både till Nice & Turin från Stockholm. Inte högalpint, men du får fina vyer och systemet består mest av röda backar och är lätt att orientera i. Tänk dig Hemsedal, Trysil eller Åre på anabola med mer snö, sol, godare och billigare mat.Ni kan bo i backen på Limone 1400 eller i Limone by som är charmig med mängder av prisvärda & Sköna restauranger

Utifrån mix på åldrar & åkning samt prisbild tror jag Limone kan vara ett alternativ. Tror att det går direktflyg både till Nice & Turin från Stockholm. Inte högalpint, men du får fina vyer och systemet består mest av röda backar och är lätt att orientera i. Tänk dig Hemsedal, Trysil eller Åre på anabola med mer snö, sol, godare och billigare mat.Ni kan bo i backen på Limone 1400 eller i Limone by som är charmig med mängder av prisvärda & Sköna restauranger
Jag var där i helgen och det var schyssta förhållanden

Jag var där i helgen och det var schyssta förhållanden
Och det ska fortsätta komma rejäla mängder i Limone (och även de andra Italienska skidorterna som ingår i Scandi pass;)

Bilagor

• IMG_2321.webp
    IMG_2321.webp
    223.8 KB · Besök: 29
Tillbaka
Topp