Omöjligt att hitta rätt pjäxa och innerskor.

Hej! Jag har haft mycket stora problem under åren att hitta en pjäxa där min häl sitter fast.
I alla pjäxor som jag har haft under åren (förutom mina dynafit turpjäxor) så har min här rört sig en hel del upp när jag landar switch tex. Jag har främst kört på olika FT modeller. Min fot är 256mm och även om jag downsizar till MP 255mm så löser inte det problemet utan pjäxan känns bara för liten. Är ute efter ett par nya pjäxor nu och tror egentligen att jag skulle behöva en innersko som t.ex zipfit men då jag är student och endast jobbar deltid så blir pengar lätt ett problem om jag ska köpa både en nya pjäxa men sen också innerskor när nästan lika mycke. Är det någon som har haft liknande problem och kan rekommendera en pjäxa.

Kanske inte löser ditt problem men jag har jättesmala fötter och jämt skoproblem. Dessutom lika plattfotad som kalle. Jag har typ ”skumgummibitar” tejpade vid sidan av hälen på innerskon för att trycka ihop o således hålla fast hälen. En åtgärd för max ett par hundra. Har du testat det? Bitar att tejpa själv finns i välrenommerade pjäxbutiker eller en bootfitter som klipper till dem

Kanske inte löser ditt problem men jag har jättesmala fötter och jämt skoproblem. Dessutom lika plattfotad som kalle. Jag har typ ”skumgummibitar” tejpade vid sidan av hälen på innerskon för att trycka ihop o således hålla fast hälen. En åtgärd för max ett par hundra. Har du testat det? Bitar att tejpa själv finns i välrenommerade pjäxbutiker eller en bootfitter som klipper till dem
Ska kika på det!

Bilagor

• IMG_4839.webp
    IMG_4839.webp
    321.6 KB · Besök: 77
Är det så att du kan röra på hälen i sidled eller att du kan lyfta på den? Jag har haft samma problem trots ett par Atomic Hawk Ultra som väl är den smalaste pjäxan man kan hitta. Jag fick förut spänna pjäxorna väldigt hårt vilket gjorde att jag fick kramp. Min lösning var ZipFit.