Skistars säsongskort gäller ej på Åre sessions 2026

snorkel

Aktiv medlem
Skistar väljer att straffa oss som köpt säsongskort.

" För att kunna hämta ut ett festivalarmband behöver du vara 18 år och inneha ett giltigt SkiPass för minst 2 sammanhängande dagar
Du som har SkiStars säsongspass:
Inom kort kommer du kunna göra tilläggsköp via Tickster.com (välj mellan 2 dagar eller hela festivalen)". Edit: Tickster (295 kr för 2 dagar och 395 kr för 3 dagar).

Jag har Skistars "Platina" vilket är deras högsta nivå på deras kunder.

Normalt när man är lojal kund högst upp i rankingen i företags lojalitetsprogram får man förmåner.
Jag har t ex högsta nivån på en hotellkedja som jag bor på frekvent. Det innebär gratis uppgraderingar på rumstyp,
voucher på mat i restaurangen, gratis parkering, tidig incheckning/sen utcheckning.

Tidigare flög jag frekvent och hade via bonussystem gratis loungeaccess trots för låg biljettklass, gratis bonusresor samt någon enstaka uppgradering på långresor.

Skistar väljer att göra tvärtom. Kunder som bara köper 2 dagars skipass under "Sessions" och inte åker i övrigt premieras medan vi som spenderat +10000 på säsongkort ska snuvas på mer pengar för vår visade lojalitet som kund. Allt enligt principen att vi redan gett dem våra pengar så ta betalt igen. Skistar borde skämmas för sin kundhantering.

Senast ändrad:
Tyvärr är luger och skistar av samma kaliber i kundhantering…. Åre session verkar (likt lugers andra festivaler) blivit en stockholmsfixerad influencerhelg. Om du inte är ”känd” får du räkna med att betala överpriser på det mest, bli ofrivilligt indragen i sponsorevent och se närområdet tas över av diverse poserande människor.

Men! Musik är kul, skidåkning är kul och ofta får de ihop en hyfsad line-up kombinerat med härlig vårskidåkning. Synd att de inte värdesätter säsongskortsinnehavare utan försöker mjölka ut max. Borde straffa sig men lär det inte göra (nu heller).

Även SATS kan läggas till listan - har platinum medlemskap sedan låååång tid tillbaka. Får träna allt, överallt i hela norden, utom på just SATS Åre - där får jag betala inträde (iofs har jag då vouchers som är för att ta med gäster som jag kan använda på mig själv, men ändå)!?!

Tyvärr är luger och skistar av samma kaliber i kundhantering…. Åre session verkar (likt lugers andra festivaler) blivit en stockholmsfixerad influencerhelg. Om du inte är ”känd” får du räkna med att betala överpriser på det mest, bli ofrivilligt indragen i sponsorevent och se närområdet tas över av diverse poserande människor.

Men! Musik är kul, skidåkning är kul och ofta får de ihop en hyfsad line-up kombinerat med härlig vårskidåkning. Synd att de inte värdesätter säsongskortsinnehavare utan försöker mjölka ut max. Borde straffa sig men lär det inte göra (nu heller).
Jag har alltid undrat vem som bestämmer deras line-up; förutom typ 1-2 artister så känner jag inte igen någon. Är det nåns polare som känner nån bartender på Riche Fenix som spelat på nåns efterfest i Högdalen?

De borde väl ha lagt detta som en helt separat biljett för att undvika besvikelse. Men man ser ju mer och mer av konstig intäkts-maximering.

Scandlines får t ex verkligen inga pluspoäng av mig när de tar mindre betalt för en tur och retur -resa över dagen (Rödby - Puttgarden elelr Gedser - Rostock) med bilen än för vår enkelresa samma sträcka, samma dag. Glad att slippa deras slafsiga gamla färjor när tunneln blir klar! :)

Jag har alltid undrat vem som bestämmer deras line-up; förutom typ 1-2 artister så känner jag inte igen någon. Är det nåns polare som känner nån bartender på Riche Fenix som spelat på nåns efterfest i Högdalen?
Om line up med artister i år är bra eller dålig är väl helt beroende på musiksmak, men jag tycker det ser fint ut i år oxså. Kanske inte lika bra som förra året, men många jag vill se. Dock är det irriterande om vi åker på att pröjsa extra utöver att vi har säsongskort. Nu verkar priset ännu inte va fastställt, men de lär väl visa sig. Blir de för dyrt så får vi kanske nöja oss med utespelningarna i backen. De va riktigt bra förra året.

Det var ju ett lätt val, ingen sessions i år. Är ändå som sagt bara ett B-lag till artister som kommer

1771582840192.webp

Har mailat Skistar. Får se om de faller till föga eller slingrar sig :rolleyes:
Det är nog inte Skistar som ville höja, då de endast är en del i arrangemanget. Skistar vill sälja liftkort. Luger vill sälja konserter med bra artister som i sin tur vill ha pröjs. Nu ligger tilläggspriset ute, så då blir det väl till att ta ställning om vi nappar på det, eller bara nöjer oss med eftermiddags spelningarna i backen.

Det är nog inte Skistar som ville höja, då de endast är en del i arrangemanget. Skistar vill sälja liftkort. Luger vill sälja konserter med bra artister som i sin tur vill ha pröjs. Nu ligger tilläggspriset ute, så då blir det väl till att ta ställning om vi nappar på det, eller bara nöjer oss med eftermiddags spelningarna i backen.
3 dagars skipass kommande to-lö Åre kostar 2220 kr. Skipass to-lö Sessions kostar 1995. Alltså 225 kr mindre på Sessions. 395 kr MER på Sessions med säsongskort. Det är Skistar som tar betalt, Luger styr knappast över hur Skistar tar in avgifter.

3 dagars skipass kommande to-lö Åre kostar 2220 kr. Skipass to-lö Sessions kostar 1995. Alltså 225 kr mindre på Sessions. 395 kr MER på Sessions med säsongskort. Det är Skistar som tar betalt, Luger styr knappast över hur Skistar tar in avgifter.
Tillägget för oss med säsongskort skall ju bokas på Tickster, och inte betalas till Skistar när bandet hämtas ut. Hur sedan pengen fördelas vet ja inte, men Lugers konserter bokas ju normalt hos Tickster, medan allt du köper hos Skistar köper du ju på ditt inlogg hos Skistar.

Tillägget för oss med säsongskort skall ju bokas på Tickster, och inte betalas till Skistar när bandet hämtas ut. Hur sedan pengen fördelas vet ja inte, men Lugers konserter bokas ju normalt hos Tickster, medan allt du köper hos Skistar köper du ju på ditt inlogg hos Skistar.
Vad spelar det för roll? Luger borde väl isåfall ta betalt direkt av alla besökare utan att blanda in Skistar och liftkort.

Luger har väl ingen koll på vilka som har säsongskort eller inte.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp