Inte en gammal myt alls...
Det är bra att promenera, bättre på kvällen än inte alls men före frukost är bättre.
Att gå powerwalks när du har lägst blodsocker ger bästa resultat, då omvandlas fett till energi som kroppen kan använda, käkar man innan får man i sig socker som kroppen använder...