Sökresultat

  1. C

    Är det nåt folk i fjällen?

    Med norska kronläget och prisläget i Åre så tror jag nog många göteborgare (jag t.ex.) väljer norska fjällen över Åre. 5-6 timmar i bil är väldigt mycket rimligare än 11. Det var knökfullt i Trysil förra veckan i alla fall, men oerhört mycket danskar. Oväntat mycket engelsmän också, beror det på...
  2. C

    Nysnö "nära" Göteborg?

    Det hade de nog inte mycket för när det blev 8 plus och duggregn idag. Inget vinterväder i sikte i prognoserna heller.
  3. C

    Nattåg till St Anton

    Tåg: http://www.bahn.de/i/view/SWE/se/index.shtml Flyg: Zürich eller Innsbruck är enklast, kolla www.skyscanner.net för priser.
  4. C

    Bästa sättet att ta sig från Göteborg till Val Thorens

    Det går även direktflyg Göteborg - Lyon, men de är oftast svindyra eftersom de är fullknökade med Volvofolk. Men det kan vara värt att kolla upp, det är ungefär lika långt till Val T från Lyon som från Geneve.
  5. C

    reparera bräda i göteborg

    Det är dåligt med serviceställen för bräda i Göteborg, Åkes sportservice på Hisingen har jag anlitat för slipning, vet inte riktigt om de fixar det du behöver: http://www.akessportservice.se/sportservice/snowboardslipning-36.html Udéns Sport kanske är ett bättre alternativ...
  6. C

    Bräda för tyngre

    Jag är ju ingen riktig tungviktare (dryga 80) men jag killar att åka fort och vill ha styva kängor. Kör Nike ZF1 sen ett par år och är riktigt nöjd. Men det viktigaste är att prova ordentligt.
  7. C

    vecka 7 Österrike?

    Vi åker till Saalbach v. 7 med STS från Landvetter, dock utan barn. Billigt kan man väl inte kalla det, men va fan skall man göra när brorsan är lärare. Det går direktflyg till Salzburg med Norwegian och Niki men det verkar rätt fullbokat nu. München går direktflyg som går att få till vettiga...
  8. C

    Hemsidor

    https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=62294
  9. C

    Frågor om St Anton, har du erfarenhet? Dela med dig!

    Du får öva google-skillsen lite. Den officiella hemsidan har en engelsk version: http://www.stantonamarlberg.com/en/home/2.html. Här finns också en sökfunktion för olika typer av boende. Här finns liftkortpriserna (också på engelska)...
  10. C

    Uppdatera utrustningen

    Jag kör F2 Eliminator sen något år tillbaka och tycker den funkar grymt bra i pist. Har inte testat den så mycket i offpist ännu, men för att åka i skog är den för stor och styv. Jag är större än dig och kör 168W, med Union Force-bindningar och Nike-boots.
  11. C

    Nytt åk! SAY WHAT?!

    Blue tomato har funkat bra för mig. Köpte bräda därifrån förra året och det var inga som helst problem.
  12. C

    freezeproshop.com

    Jag beställde bindningar därifrån i våras och det gick bra, förutom att de hade lite problem med sina mailutskick. Jag fick inget bekräftelsemail utan istället ett mail där det stod att min order hade blivit makulerad. Men det löste sig snabbt och leveransen kom jäkligt fort.
  13. C

    Ny skidanläggning i Norge!

    Från södra Sverige är det längre till Beiran än till Alperna, och betydligt sämre kommunikationer. Men för norrlänningar är det såklart grymt.
  14. C

    OS 2010 Halfpipe

    Testa om denna funkar: http://www.eurovisionsports.tv/olympics/?fr_story=8effdad5946afaa5b0c6e303877260d5052be319
  15. C

    Alebacken!

    Aili: Hur är backarna i Alebacken egentligen (längd, fallhöjd, snötillgång)? Jag har aldrig varit där men det ligger ju nära så man kanske skulle testa. Jag är inte intresserad av hopp utan bara av piståkning.
  16. C

    Alebacken!

    https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=59436 www.alebacken.nu
  17. C

    första brädan

    Jag körde med farsans gamla scooterkängor första gångerna jag åkte. Funkade faktiskt helt ok. Men det var ju på förra årtusendet.
  18. C

    F2 Eliminator

    Ok, jag gick på en rekommendation av en kompis vad gäller bindningen. Nåt tips på en bra styv bindning som kan passa?
  19. C

    F2 Eliminator

    Tjena! Jag är jävligt sugen på att köpa mig en fet pist/offpist-bräda eftersom min gamla Burton Custom har gjort sitt. Jag är 197 cm lång och väger runt 80 kg, stora fötter (stl 45). Har åkt bräda i över 10 år, mest pist men gärna offpist när möjligheten finns. Jag har kollat lite på den här...
Tillbaka
Topp