F2 Eliminator

Clifford

Medlem
F2 Eliminator
Tjena!

Jag är jävligt sugen på att köpa mig en fet pist/offpist-bräda eftersom min gamla Burton Custom har gjort sitt.

Jag är 197 cm lång och väger runt 80 kg, stora fötter (stl 45). Har åkt bräda i över 10 år, mest pist men gärna offpist när möjligheten finns. Jag har kollat lite på den här F2 Eliminator 168W:

http://www.blue-tomato.com/en/Raceb...300143552&category=20100&pageNumber=2&brand=1

Nån som har erfarenhet av den? Någon annan rekommendation i samma prisklass?

Lutar också åt Rome 390-bindningar. Är det värt att slänga på en tusenlapp extra för Union Force?

F2 Eliminator
Jag har ingen erfarenhet av eliminatorn men jag har själv varit inne på att köpa den, tycker nog du kan ha några styvare bindingar än 390, det är ju en freestyle bindingen. Jag kör själv på Rome 390 nu, men skulle jag köpa mig ett pistmonster typ eliminator så skulle jag leta på ett par riktigt styva bindingar och boots så man kan få ut något utav brädan.

F2 Eliminator
några av dom schystare burton och med <3 skybacks <3 , jag har kört en Lancelot, en split tail som är byggd på eliminator trä kärnan, den var grymm! tror verkligen på Eliminatorn och Wide:n är ju ganska perfect för dina mått! :)

Tillbaka
Topp