Sökresultat

  1. carl_couloir

    Black Crows Atris 2023

    Trist med en strulande fot. Jag har i nio fall av tio eller till och med fler gånger köpt skidor som grisen i säcken, så även nu https://www.freeride.se/forum/threads/en-vilsen-smabarnspappa-koeper-nya-skidor.152445/
  2. carl_couloir

    En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 suger

    Tackar, kul att texten uppskattades. Det låter lovande för framtiden med mina nya patners in crime. /C
  3. carl_couloir

    En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 suger

    Surt, hoppas det inte gav bestående men. Siktar på att klara mig undan detta, men man vet ju aldrig…… /C
  4. carl_couloir

    En vilsen småbarnspappa köper nya skidor…. och konstaterar att v. 6 suger

    Nya skidor är som bekant alltid roligt, eller oftast iaf Efter att ha haft mina Rustler 11 som offpiste/friåkningsskida sedan jag först la vantarna på dessa våren 2017 så är det bara att inse att dagarna då snöförhållandena kombinerat med min aktuella dagsform som småbarnsförälder gör att dessa...
  5. carl_couloir

    Någon som har testat Norse Apex 90?

    Nja, det handlar om dämpning också. En lätt och vridstyv skida har en förmåga att bli väldigt fladdrig / sprättig /C
  6. carl_couloir

    Black Crows Atris 2023

    eller hur :ROFLMAO::ROFLMAO:
  7. carl_couloir

    Black Crows Atris 2023

    Vågar man be om ett första utlåtande? :)🙏
  8. carl_couloir

    Black Crows Atris 2023

    nya lagg, fasiken så kul!! grattis
  9. carl_couloir

    Black Crows Atris 2023

    :LOL::ROFLMAO:
  10. carl_couloir

    Black Crows Atris 2023

    någon som har fått några fallhöjdsmeter med dessa och kan skriva ett par rader? /C
  11. carl_couloir

    Fisher Ranger 102

    håller med om nya Rustlern som en mycket intressant skida, men frågan är om jag hinner få tag på en innan jag åker iväg v. 6 /C
  12. carl_couloir

    Fisher Ranger 102

    Tjenare alla skiers, Har lite sent om cider fått upp ögonen för årets version av Fisher Ranger 102 dvs den senaste versionen, stod egentligen i valet och kvalet mellan Rustler 10 och Enforcer 104 men så fick jag veta att Rustlern uppdateras till nästa säsong så då föll den liksom ur leken. Så...
  13. carl_couloir

    Nordica enforcer 104 free

    Kanske ett tråkigt och givet svar….. Men själv känner jag att bra skidteknik alltid gör att man kan gå upp lite i längd och få dom fördelarna som kommer med en längre skida samtidigt som ens goda teknik då kan ”parera” för de nackdelar som en längre skida kan upplevas att ha. /C
  14. carl_couloir

    Blizzard rustler 10 vs Nordica enforcer 104 free

    gröna original…….. håller med om skidans potential i off pisten men har ändå landat i att för min typ av åkning vill jag ha något smalare för ökad trygghet i branta smala isiga partier som av någon anledning alltid brukar infinna sig….. /C
  15. carl_couloir

    Blizzard rustler 10 vs Nordica enforcer 104 free

    Estetik ska inte underkastas alls, det är för att vara helt ärlig oss emellan en av anledningarna att jag vill ha nya lagg 😉🤣 /C
  16. carl_couloir

    Blizzard rustler 10 vs Nordica enforcer 104 free

    Står som trådstartaren lite i samma sits och har kokat ner till att Rustler 10 eller Enforcer 104 skull passa mig riktigt bra, kör på Rustler 11 idag men inser att jag skulle få ut lite mer av en något smalare skida. Om möjligt skulle du kunna utveckla lite mer kring skillnaderna mellan...
  17. carl_couloir

    Byta upp från Rustler 11 men ändå ner

    touché :ROFLMAO: mer seriöst så är tiorna ett alternativ för att ersätta elvorna inte komplettera..... och just därför så är jag intresserad av vad det finns för andra alternativ, Rustlern är lite av the grandfather of freeride skis men nya måste det har kommit lite nya kids... Völkl-skidorna...
  18. carl_couloir

    Byta upp från Rustler 11 men ändå ner

    Den tanken har slagit mig..... kanske inte niorna men definitivt tiorna /C
  19. carl_couloir

    Byta upp från Rustler 11 men ändå ner

    Det är alltid kul med nya lagg och efter att ha kört på mina Rustler 11 sedan senvåren 2017 så börjar det bli dags igen 😁 Är egentligen sjukt nöjd med mina Rustler 11, läs min recension här -> https://www.freeride.se/prylar/skidor/blizzard-rustler-11.html Men jag har landat i att jag inte...
Tillbaka
Topp