Fisher Ranger 102

carl_couloir

Aktiv medlem
Fisher Ranger 102
Tjenare alla skiers,

Har lite sent om cider fått upp ögonen för årets version av Fisher Ranger 102 dvs den senaste versionen, stod egentligen i valet och kvalet mellan Rustler 10 och Enforcer 104 men så fick jag veta att Rustlern uppdateras till nästa säsong så då föll den liksom ur leken.
Så till min fråga, någon som har åkt på nya Ranger 102 och kan dela med sig av ett utlåtande / recension?

Bon Ski!
/C

Bilagor

• Fischer Ranger 102 W  All mountain skidor - SkiStore.png.png
    Fischer Ranger 102 W All mountain skidor - SkiStore.png.png
    55.5 KB · Besök: 102
Fisher Ranger 102
Blev nyfiken så jag lyckades hitta lite info om nya Rustler. Låter ju bra. Vad är anledningen att du plötsligt är ointresserad? Förra årets modell verkar ju finnas att hitta på rea om det är så… För mig är Fisher ett märke man kan titta på om man funderar på nya skate-skidor. :LOL:

Fisher Ranger 102
Blev nyfiken så jag lyckades hitta lite info om nya Rustler. Låter ju bra. Vad är anledningen att du plötsligt är ointresserad? Förra årets modell verkar ju finnas att hitta på rea om det är så… För mig är Fisher ett märke man kan titta på om man funderar på nya skate-skidor. :LOL:
Instämmer, kollade SkiEssentials preview video på 2024 Rustler och det känns som en lyckad modell blir ännu bättre

Fisher Ranger 102
Jag har åkt på både gamla och nya fischer ranger - dock pist. I jämförelse med Enforcer 104 är det en mer "riktad" skida, lite mer lekfull och kvick. Överlag perfekt som 50/50 skida men kommer inte vara lika stabil som en enforcer 104, framför allt inte i varierad snö. Hade dock valt fischern före enforcer 104, pga kvickar svängar, edge to edge och något lättare att manövrera vilket är perfekt för svensk resort åkning blandat med lite offpist vid sidan av backen (typ skog o sånt).

Vill du dock dra på ordentligt i all mountain-miljö (baksidan i Åre, alperna etc) är enforcer 104 klart bättre. Väldigt lätt att hantera, stabil i just höga farter och hård snö.

Själv har jag bytt till nya enforcer 104 unlimited pga jag ville ha en snällare, lättare och skida med bättre turegenskaper.

Tillbaka
Topp