hello.. asså NSP är ju "klumpiga" för att ge mer flytkraft och fa lättpaddlad för nybörjare.. och polyesterbrädor är mycke ömtåligare än epoxy..
jag skulle nog köpa en nsp funboard 6,8-7,2.. bra lättpaddlade brädor med mycke flytkraft. och den kan du ha när du är bättre oxå..