Sökresultat

  1. TopiNieminen

    Tips på långhelg i Centraleuropa.

    Hallo! Ser i schemat att jag är ledig tors-sön i v.10 och är sugen sticka till något sydligare skidåkning. Vad rekommenderas utifrån denna säsongs erfarenhet? Intresserad av Andorra, Spanien, Italien osv. Hagla på resmål och lite varför. Tack på förhand.
  2. TopiNieminen

    Strumpor

    De var slut i butiken, så det blev andra.
  3. TopiNieminen

    Strumpor

    Nu har det gått många vatten under broarna och jag köpte ett par nya strumpor idag som är så djävulsk bra. Kan rekommendera dem för alla som inte behöver batteri- eller någon annan strömförsörjning med sig till backen för att hålla sig varm och ställer passform i högsta fokus...
  4. TopiNieminen

    Vad använder ni for wax när ni sommarförvarar?

    Jag vallar med samma valla som jag använder i backen när säsongen börjar igen, men nog aldrig vallat för sommarförvaring i januari. 🤔 Det kan dock vara aktuellt nu på söder om ekvatorn?
  5. TopiNieminen

    Fallhöjd i Sälen?

    Ja, det står 50 nedfarter på deras hemsida, så du har rätt. Sen läste du väl att det var destinationschefen av Stöten som svarade på frågorna för blaskan. Jag reagerade bara på att backen ska få högre högsta fallhöjd och därför klistrade i den under denna rubrik som är "Fallhöjd i Sälen".
  6. TopiNieminen

    Fallhöjd i Sälen?

    Va?
  7. TopiNieminen

    Fallhöjd i Sälen?

    Kan bli mer fallhöjd till Sälen. https://www.siljannews.se/naringsliv/stoten-vill-vaxa-pa-hojden/
  8. TopiNieminen

    Vad gjorde du med din utrustning idag?

    Ja, hittade dem igen när jag kom ihåg vad de nu hette. Oftast kosta posten mer än själva biben.😅 Tack för länken. 👍
  9. TopiNieminen

    Vad gjorde du med din utrustning idag?

    Klippte till en sån här skohorn, men upplever den väldigt tajt i min pjäxa. Är det någon som har labbat med bredden eller vad har ni haft för tunnare grundprodukt (denne är av en stjärtlapp som jag såg att Farsan hade använt också) på dessa egengjorda skohorn? Den känns alltså för tjock först...
  10. TopiNieminen

    Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Åkte gondolen utan buggar nyss. 🚠⛷️❄️❤️
  11. TopiNieminen

    Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Övriga anläggningen har gått att använda, så enbart gondolen jämförs med bilen oavsett om du köper din egen bil eller har den som förmån från ditt arbete osv. Jag bara förtydligar för folk som tycker att mellanbrukare ska vara syndabocken ensam, då kan man väl tycka att gästerna själva är...
  12. TopiNieminen

    Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Jag pratar bara om gondolen som är en helt ny lift och inte övriga anläggningen. Självklart ska de liftarna som har gått tidigare fortsätta å gå lika problemfritt eller bättre än förr. Jag förstår inte riktigt varifrån fick du att jag skulle jämföra en hel anläggning från flera decennier...
  13. TopiNieminen

    Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Undrar hur Leitner kommer att lösa det här i Trysil, eller har de fått delar som skulle till Åre?
  14. TopiNieminen

    Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Liften har inte gått sönder utan den lider av buggar och barnsjukdomar i styr-/elsystemet. De kan vara väldigt svårt att hitta pga. de ligger inte på konstant.
  15. TopiNieminen

    Dags för nya, eller?

    Där får du min röst, om du vill åka carving ledigt på is. Inga hybrider slår rena pistskidor där, sen kan du behålla dina AM tillsvidare eftersom du verkar nöjd med dem.
  16. TopiNieminen

    Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Det mes Det mesta jag skriver i diverse forum är humor, och när jag känner att det blir lite för tjatigt så tycker jag att jag kan vara lite humoristisk på tjatburkens bekostnad.
  17. TopiNieminen

    Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Det blir så när man inte får projektera som vill vid sin favoritbacke och tro att man är ensam i leken. Synd att ens alla konstnärliga idéer inte går att lösa, så konstnären måste få gnälla lite. Känns väldigt likt som dess problem med snöröjning i storstäder osv.
  18. TopiNieminen

    Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Ja, snacka om att Leitner ska blåsa nordborna med delar av skrotlådan och använda de bra delar någon annanstans.
  19. TopiNieminen

    Varför är skidåkare miljöomedvetna?

    Kan bli många arbetstillfällen i form av riva och bygga nya p-byggnader, - vägar upp till 3,5t osv. Vi ska se detta lite positivt.
  20. TopiNieminen

    Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Nu skulle jag kunna tycka att felet ligger hos liftleverantören. Är det ditt fel om inte din nya bil fungerar? Eller slutar du köra den när bilen väl går igen för den kan ju sluta funka igen. Evakueringstiden är 2h och det verkar ha gått snabbare än så. Hoppas de som gnäller om stängda liftar...
Tillbaka
Topp