Sökresultat

  1. TopiNieminen

    Varför är skidåkare miljöomedvetna?

    Snart måste man ha C-körkort för dessa bilar om alla i sällskapet ska ha egna skidor med sig till semester, dock man kan ju hyra skidor på plats så man får hoppas att swishen eller plasten funkar då bara.🤔
  2. TopiNieminen

    Lättare freerideskida för topptur - prio utförsegenskaper

    Har du kollat vad Down har för lagg? De kan dock vara lite för tunga.
  3. TopiNieminen

    Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

    Dessa är inte till salu utan profilen kollar bara om det finns några intressenter för sina lagg.☝️🧐
  4. TopiNieminen

    Vilken riktning ska rotorborste rotera?

    Jag tycker personligen att roterande borstar i metall är onödigt grova för fritidsbruk och använder kombiborste av metall och nylon. Man nöter inte speciellt länge med den heller.
  5. TopiNieminen

    Hjälp! Hitta skidpjäxor för extremt breda fötter (111 mm)

    Nu snackar vi om breda fötter på riktigt. ☝️🧐 Måste vara ett helvete å gunga på kanten av skare när laggen faller genom? 🤔
  6. TopiNieminen

    Hjälp! Hitta skidpjäxor för extremt breda fötter (111 mm)

    Nu menar jag eftersom jag antar att pjäxorna ska köpas av någon affär med bootfittin och inte på postorder så tänker jag bara att man borde inte låsa sig massa siffror innan man provar sig fram och i min värld är det enklaste att starta där det antas å vara lite litet och sen prova större och...
  7. TopiNieminen

    Hjälp! Hitta skidpjäxor för extremt breda fötter (111 mm)

    Du ska nog börja arbeta med pjäxor 26,5 i mondo-stl. Annars riskerar du att få för stora pjäxor med problem som inte går att åtgärda.
  8. TopiNieminen

    Problem med pjäxor

    Hjälper gör de oavsett, sen vet jag inte om det ingår fortfarande i priset av pjäxorna då. Ring och boka tid och deala så blir det bäst. Du kan göra det hos någon annan som är närmare dig eller du har enklare ta dig till också, bara de är erfarna av bootfitting.
  9. TopiNieminen

    Problem med pjäxor

    Då behöver du nog lite mer justering av dina pjäxor och sulor av AG, som är inget ovanligt att man behöver gå dit flera gånger när man har problematiska fötter när det gäller pjäxor eller i många även skor.
  10. TopiNieminen

    Problem med pjäxor

    Får dina fötter tillräckligt med stöd från innersulan? Har du formgjuten sulor? Man kan få ont i fötterna när foten kollapsar i pjäxan och därefter trycks mot sidorna, då hjälper det ofta att stödja upp fotvalvet med inlägg eller just formgjutna sulor.
  11. TopiNieminen

    Visa din liftkö 🙈

    Min kompis Peter i blågult fick skapa hela kön själv idag i Oppdal.
  12. TopiNieminen

    Blir det någon skidåkning i vinter?

    Oppdal igår och idag. ❄️❤️⛷️
  13. TopiNieminen

    Hjälp ställa in ädre bindningar

    Klicka i pjäxan och därefter justerar du längdjusteringsskruven så att den hamnar flush med bindingschassit.
  14. TopiNieminen

    Fuktskadad skida? *Bild*

    Första bilder ser kanten delaminerad ut som brukar oftast leda till fuktskador. Den andra bilden vet jag inte eftersom det finns ingen kontrast mot något annat i ytan, men om det föreställer samma typ av delaminrering som bilden av kanten så har du ett generalproblem med delaminering som är bra...
  15. TopiNieminen

    Vad packar ni i takboxen?

    Ja, och en del av bärs kan få åka i den där lådan som många hänger på dragkrok numer.
  16. TopiNieminen

    Vad packar ni i takboxen?

    Man brukar ha svärmoren där uppe.
  17. TopiNieminen

    Förmåga att öppna backar fort

    Kan det här bero på backens profil och yta? Har du sett eller reagerat på kala fläckar längst ut på krönen någon gång? Jag tycker att det här varierar väldigt mycket mellan anläggningar och det går att vilja eller tro bort oavsett vilken religion man tillhör.
  18. TopiNieminen

    Vad packar ni i takboxen?

    Man kan packa där vad som helst som tål gällande temperatur, men tänk bara på att hålla vikten nere där uppe på taket.
  19. TopiNieminen

    EQPE = Skistar Private Label!!!

Tillbaka
Topp