Jag är ingen veckoresenär. Om jag vill upptäcka länder även jag inte tänker åka skidor.
Börja med hitta någon källa som besörjer uppvärmning, all tillverkning av produkter vi använder (såsom mat, uppvärmning av hus och hem, kläder, skidor, tåg, elbilar osv). Vind och sol har inte visat sig å mäkta mot våra krav, inte ens i länderna som har 12h dagsljus och sommarklimat åretrunt.
Jag vet exakt vad du är utefter och du säkert ser motargument liknande mina dagligen, men jag förstår inte att miljöarbetet stampar stilla i form av ohållbara sol- och vindkraftsförsök här uppe i norden. Jag skulle vilja se dig som är så ambitiös i dessa frågor å komma med något som löser problemet globalt, vore kul om du kunde påverka Kina, Indien, Pakistan osv. att de skulle börja jobba med nedmontering av kol- och oljekraft.
Och återstarta tillverkning av ovannämnda produkter i varje Europeiskt land, så slipper man köpa importerade produkter som är producerade genom att bruka skitigt elektricitet. Sluta ät högproducerad mat t.ex.