Sökresultat

  1. G

    Choppa skidor - går det?

    Stort tack för bilder. Ser ju väldigt fint ut.
  2. G

    Choppa skidor - går det?

    En fråga i denna gamla tråd. Jag har kommit över ett par gamla S3 och tänkte såga. Jag undrar hur det gick med ev delaminering. Om trådskaparen minns :)
  3. G

    Telemarksdilemma – hjälp efterlyses!

    Spana efter nyare begagnade 75mm-pjäxor är mitt tips. Åker själv på 75mm för det är billigare o funkar fint.
  4. G

    För lätt för opinion charger?

    Förtydligar att det är telemark det handlar om.
  5. G

    För lätt för opinion charger?

    Dags att byta skidor. Jag har fått tag på ett par opinion charger 108 179cm. De känns dock rätt styva. Bindningen som ska på är en Axl. Min vikt är 58kg, längd 173 och jag har en följsam åkstil. Har åkt länge och är bra på att åka. Åker helst utanför pist, pist i brist på annat, en del...
  6. G

    Telemark med Tech bindning?

    TTS style med techtå o skruva fast bakdelen i skidan? Det är väl bara att testa :)
  7. G

    [Artikel] När hela spinen släpper

    Rygg är trygg :)
  8. G

    Söker resesällskap Gbg -> Snö 19-22 november

    Vad sägs om en månad senare? 17-20 dec med softresor/resdax.
  9. G

    [Artikel] Krönika: Varför krångla till det, varför åka telemark?

    Om det bara inte varit så svårt att åka alpint och så tryggt och säkert på telis. För mig är alpint en knepig blandning av fusk och svårt/läskigt. Men också roligt som omväxling ibland.
  10. G

    [Liftare] Åre-Göteborg - 26/3

    Det är trevligt men dyrt att åka tåg. Har du en bil jag kan åka med i? Vi delar på bensinpengar. /Joel Nyström
  11. G

    Monteringstips till G3 el Hombre och Hammerhead

    Tack för tipset! Kollar in dem.
  12. G

    Monteringstips till G3 el Hombre och Hammerhead

    Jag ska sätta en Hammerhead på G3 el Hombre, 170 cm. Jag är en duktig åkare på 173 cm och 60 kg, mer följsam än kraftfull. Skidorna ska åkas i Revelstoke och i Norden (svår kombo...). Så till problemet: Pga gamla pluggade hål så kan jag inte bestämma exakt var bindningen ska sitta. Jag kan välja...
  13. G

    [Artikel] Vinnare i Riksgränsen-tävlingen

    Tänka sig. Grattisgrattis! hälsar Joel
  14. G

    Kanada 09/10

    Jag har kollat flyg till Calgary och hittat för ca 5500, precis som Joel80, hos travelstart. Nån som har köpt av dem och kan kolla om de biljetterna är ombokningsbara? Det går inte att få veta förrän man köpt biljetten, och jag vill gärna veta det innan.
  15. G

    äldre skibum- eller äldre, ja... runt 30

    Nu har min kompis och jag bestämt oss för Revelstoke. Vi hade ju tänkt Sun Peaks först, men så kollade vi på lite filmer därifrån - det var små barn som småguppade ner i offpisten. Såg ut lite som Tegefjäll :) . Så det blir Revelstoke från mitten av dec till mitten av april. Vi delar gärna...
  16. G

    äldre skibum- eller äldre, ja... runt 30

    Vi är två till som tänker Kanada. Det är svårt att välja ställe! Sun Peaks verkar som ett schysst mindre ställe, kanske mindre puderkonkurrens än Fernie? Finns det fler gamlingar därute?
  17. G

    Banff 09/10

    Jag går också i Banff-tankar och undrar om det inte finns nån som har fler tips! Plus och minus med att bo i Banff, Lake Louise eller Sunshine? När är det vettigt att åka dit? Vad är en rimlig budget för en hel säsong? Vi har tänkt 30 000-40 000 ungefär för ett vettigt boende och hyffsad mat.
Tillbaka
Topp