Ny bräda, nya möjligheter!

rasg

Ny medlem
Okej!

Nu skall jag fan spara ihop till en fet bräda till i våras, lever på barnbidraget,
men det ska fan gå.

Jag siktar på en Dervish eller vanguard, båda är loaded brädor!

Nu undrar jag, är det någon som vet om dom finns att köpa i sverige,
vilken rekommenderar ni? vad är det för skillnader? Vet ni om det finns någon liknande bräda som är MINST lika bra?

tack på förhand,
rasg

Kör på vanguard så jävla skön! har en själv flex rate 4 ja väger 60 kilo! kör på det tr jag en så galen upplevelse!

Om du ska köpa en loadedbräda i dagsläget så tycker jag helt klart att du ska köpa en dervish, utan tvekan. Den är som en utvecklad vanguard i mitt tycke. Båda funkar bra till att cruisa runt med men enligt mig och många andra så är dervishen grymt mycket skönare, du kan göra så mkt mer med en dervish.

Iom. att du droppar truckarna så kommer du mkt närmare marken vilket gör den allmänt mkt skönare men även så att den lämpar sig bra mycket bättre för slides och transport. Jag är även rätt säker på att hjulbasen är en bit längre på dervishen vilket gör brädan stabilare tillsammans med dropthroughn.

Dervishen lämpar sig även mycket bättre för crosstepping, shuvits, pivots m.m.

Om man ska prata om andra brädor så kan jag börja med att säga att det inte går att definera en allmänt "bra" bräda, många brädor är gjorda för olika ändamål och är således bra till olika saker.

Om man ska kolla lite inom genren cruise/lek så finns det en del men inget som riktigt är likt dervishen enligt mig, vanligtvis brukar jag alltid föreslå kahalani, men om man tittar inom just genren cruise så anser jag som sagt att dervishen är lite speciell. En kahalani funkar nog bättre som en allroundbräda då dervishen tenderar till att bli ostabil när man drar på lite men dom är mkt styvare och har inte riktigt samma pop som en dervish.

Som någon skrev tidigare så finns dervishen på kahalani i sthlm, östgötagatan 20 vid björns trädgård. Dra dit så får du hjälp med allt.

En annan aspekt angående andra brädor är väll att priset på en dervish är relativt saftigt om man jämför med t ex kahalani. Detta beror på tull, frakt från the states, mellanhänder m.m. men om man har råd så tycker jag att dervishen är en sjukt kul bräda.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp