Jobb och boende i BAD GASTEIN österrike

Drunkenman

Ny medlem
Tjeeena, jag och två tjejpolare funderar på att dra till alperna en säsong.

Vi har nyss gått reseledarkursen hos STS Alpresor i Bad Gastein och jag som redan varit där 7 vintersäsonger innan, är helt trollbunden av stället och fick med dessa töser att hänga på i vinter.

Nu undrar jag om folk här kan tipsa om jobb, boende för 1-3 pers.
2 snygga svenska tjejer och en super grym snygg trevlig kille kan väl inte ha så svårt att få jobb ? :)

Heeelp us !

Tack
Jocke

haha, om du har varit där 7 säsonger borde du väl ha ganska bra koll på va för boende som finns :lol:

Men harregud, orka försöka leka ironisk? Bara för att man varit någonstans en del gånger betyder inte att jag vet HUR MAN FIXXAR BOENDE DÄR; eller vilka jobb som går att söka och hur man går till väga.

Om du/ni inte har något vettigt att säga, säg inget alls

Jag var inte ironisk :O Menade verkligen att man borde ha koll på bad gastein om man varit där 7 säsonger :o

Men ska hjälpa dig i alla fall, trots att ja bara säsongat där en gång:
Bartenderjobb:
haeggbloms
silverbullet
eden
blockhäuser
den runda lila baren vid stubnerkogel
revolution

städjobb:
belleveualm 1 dag i veckan vanligvist lördagar ibland kan du hoppa in nån gång mitt i veckan om du har tur.
alla andra hotell

diskjobb:
regina

Gå bara in o fråga trevligt om de söker personal.

I vissa av jobben ingår boende.

prova också på krone hostel, diverse jobb där boende o frulle ingår.

Senast ändrad:
Har ni fått tag på nått boende eller ska ni göra det på plats? Jag funderar på att åka dit på utbildningen och sen söka jobb och boende under tiden och stanna kvar efter den veckan! när tänkte ni åka dit?

Hmm... Ska nog köra Safe min första säsong o dra Bad Gastein, som jag har varit i ca 1200 gånger och skidåkningen är ju bra om man vet vart man ska åka ;)...

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=62687
Detta boendet verkar vara mycket intressant enligt mig, 2200 spänn per månad är ju billigt,
Jag är nog ensam som ska åka ner... så finns det någon här som vill fixa ihop lite folk med mig o dra en säsong i BG?

Här av er i sådana fall :D

Senast ändrad:
Pepperspray sa:
Har ni fått tag på nått boende eller ska ni göra det på plats? Jag funderar på att åka dit på utbildningen och sen söka jobb och boende under tiden och stanna kvar efter den veckan! när tänkte ni åka dit?
Utbildningen är awesome, men inte fan vill jag bli reseledare. Utbildningen var rolig x1000, grova fyllor, mycket skratt, man blir som en familj, men det är sjukt stressigt och man sover max 1-2 timmar per dygn. Jag såg det som en rolig grej och åkte dit med 2 kompisar för att festa och åka något åk(det blev bara några åk dessutom). Tänkte också söka jobb och boende när jag var där, men det hann man verkligen inte!

Ångrar verkligen inte att jag gick utbildningen, ett minne för livet, men se det inte som en semester som jag gjorde ^^,

Eken91 sa:
Hmm... Ska nog köra Safe min första säsong o dra Bad Gastein, som jag har varit i ca 1200 gånger och skidåkningen är ju bra om man vet vart man ska åka ;)...

Detta boendet verkar vara mycket intressant enligt mig, 2200 spänn per månad är ju billigt,
Jag är nog ensam som ska åka ner... så finns det någon här som vill fixa ihop lite folk med mig o dra en säsong i BG?

Jag är väldigt på, är också ensam som det ser ut nu. Är en 19 årig tjej från Göteborg.

Eken91 sa:

Jag är väldigt på, är också ensam som det ser ut nu. Är en 19 årig tjej från Göteborg.

hyran ligger på 1550 E per månad för hela boendet, sen tillkommer El osv.

vi hade tänkt åka ner i slutet på november. inget datum spikat än.

filipersson sa:

okej. så typ 259E + el per man då?
va kommer ni ifrån?
har du någon mejl eller nåt så man kan prata mer?

Pepperspray sa:
Hur var reseledarkursen? funderar på att gå den!?
Rolig kurs att gå, men förvänta dig inte jobb efter den.

Hört av de som fick jobb att man blir behandlad som skit av STS, en av dem jag var nere med som fick jobb slutade efter två veckor för att det bara är skit.

haha, många som är i samma situation som man själv! Jag ska ner på utbildningen i november och planerar att, om man inte får jobb som reseledare, hänga kvar nånstans. Är det några fler som ska ner på utbildningen? I så fall kan man ju snacka ihop ett gäng innan så vi är redo om reseledaryrket skiter sig.

Mvh Viktor

Ska också ner på utb i November, fast man börjar ju att undra efter allt trevligt som skrivits. Hade vart riktigt nice att stanna kvar hur d än går på kursen, går på bussen i gbg, du då?

Jonas

sonyros sa:
filipersson sa:

okej. så typ 259E + el per man då?
va kommer ni ifrån?
har du någon mejl eller nåt så man kan prata mer?
perzzzon@hotmail.com lägg till mig på facebook så kan vi snacka där

Jag och en killkompis drar ner till BG i novemeber-december nångång, men vi har inget boende ännu. Jobb är på G, men någon som har tips på nåt boende eller kanske någon som har två sängplatser lediga nånstans? :)

HeJ!
Johanna heter jag och har också bokat in mig på reseledarkursen den 26 november! som förväntat har man såklart hört ett och annat skvaller om hurvida kursen är värd att gå eller ej men jag valde att ge det en chans och inte ta det för hårt. tanken är att jag ska söka andra jobb utifall att under tiden eller efteråt om det inte hinns med och stanna kvar efter kursen då jag veerkligen vill göra en säsong! jag går på bussen i Göteborg!
tjing

Angående reseledarkursen så kan jag inleda med att säga att; man ska inte förvänta sig något jobb.
De i min grupp som fick jobb tycker jag var de enda som gjorde sig riktigt bra som reseledare och jag tror man känner på sig efter två dagar på kursen om man passar för jobbet eller inte. Iövrigt tyckte jag kursen var sjukt lyckad och jag hade jävligt roligt, framförallt var det kul att träffa alla andra likasinnade människor från hela Sverige! Jag lärde mig extremt mycket, kursen är slitig men jag tyckte det var kul att se hur man lyckas prestera efter att ha varit uppe till och öl:at till kl 1 och sedan bli väckt kl 4.
Försök bara ha så kul som möjligt under kursen, enligt mig så var det väl investerade pengar!

Jag fick dock inget jobb, motiveringen var att jag skulle vantrivas med att hålla pistvisning hela dagen och aldrig få åka skidor "på riktigt"... Så det blev en säsong i BG, och det var det bästa jag gjort hittills i livet! Hoppas att den kommande säsongen (som jag spenderar i Val d'Isere) blir minst lika bra! Kröka hårt på Häggis och käka mycket pizza på Revo!

Tja
Jag ska ner med STS kursen den 19 nov. Om jag inte får jobbet ska jag åka ner i alla fall. Är det några andra som ska ner den veckan eller? I så fall kan vi ju snacka ihop oss och se till så att det blir den fetaste skidsäsongen ever som bummare eller något...

Hör av er

//Ludvig

det borde absolut finnas en grupp på facebook för alla som känner för en get together såhär i förtid. och såklart förväntar vi som åker ner den 26 oss en redig feedback från nummer ettorna! inte sant?

Jag och en polare söker boende i BG i december/början av januari.

Vi har fixat boende med tillsammans med åtta andra från och med 8 januari till april men vi två vill gärna dra ner tidigare och inte missa de mäktiga decemberdumpen! De andra åtta bangar pga mer eller mindre goda anledningar vilket gör det svårt för oss att hitta ngt boende som inte är svindyrt.
Skulle va grymt om någon kan tänka sig att slänga in oss i sin lägenhet ett par veckor (innebär också lägre hyra för er!). Vi är öppna för alla boendeförslag och vilket antal veckor som helst så länge vi kan dra ner innan nyår. Säg även till om ni bara har en plats ledig så kanske vi kan dela upp oss.

Har snackat med Anders som äger Milchhof och det verkar som att alla lägenheter där redan är uthyrda för hela säsongen men jag tror det borde va lugnt att ta in någon gäst under december månad förutsatt att ni bara är 2 eller 3 pers i en lägenhet (maxantalet är ju 4 pers för fast boende). Får snacka med honom igen om ngn skulle ha en plats ledig där.

Pallar inte göra så jäkla mkt reklam för oss men vi är två glada skåningar som åkt mycket skidor och druckit mycket öl. Detta är vår första säsong och det ska bli grymt kul!

sboss sa:
Vi har fixat boende med tillsammans med åtta andra från och med 8 januari till april men vi två vill gärna dra ner tidigare och inte missa de mäktiga decemberdumpen!
Ja du, vart va dom förra säsongen? o.O

Jag jobbade som skidlärare i BG 09-10 och skall ner nu igen i vinter.

Kan säkert svara på en del frågor, bara de inte är för akademiska ;)

Kom o tänka på en sak.. behöver man nån slags arbetstillstånd för att få jobba där nere, eller är de bara att åka ner o börja jobba direkt?! :)

Hej jag har boende i Bad Gastein från December, det här blir min andra säsong i BG.
vet inte om jag kan hjälpa till med jobb än men det går kanske att ordna.
en schysst lägenhet med 2 rum, kök och WC vid Gastine vattenfall, 158 euro i månaden.

Ludiu sa:
Tja
Jag ska ner med STS kursen den 19 nov. Om jag inte får jobbet ska jag åka ner i alla fall. Är det några andra som ska ner den veckan eller? I så fall kan vi ju snacka ihop oss och se till så att det blir den fetaste skidsäsongen ever som bummare eller något...

Hör av er

//Ludvig
Najs någon med samma upplägg! Jag ska också ner den 19 nov och hade tänkt, precis som du, åka ner ändå om reseledarjobbet inte går vägen. Klart vi ska snacka ihop oss några innan så är vi redo! Några fler som ska ner den 19?

Snart sitter man förhoppningsvis i en snödriva med en kall öl i handen:cool:

Mvh

Viktor

virpen sa:
Ludiu sa:
Tja

Hör av er

//Ludvig
Najs någon med samma upplägg! Jag ska också ner den 19 nov och hade tänkt, precis som du, åka ner ändå om reseledarjobbet inte går vägen. Klart vi ska snacka ihop oss några innan så är vi redo! Några fler som ska ner den 19?

Snart sitter man förhoppningsvis i en snödriva med en kall öl i handen:cool:

Mvh

Viktor
joina facebook-gruppen Bad Gastein 10/11 så kan vi snacka mer där.

//Ludvig

Funderade på en grej. Ska man köra med CV eller bara köra på charm? Om man nu kör CV, ska det vara på tyska eller engelska?

Mvh

Ludvig

Kom precis på att jag vill säsonga och spammar därför alla trådar som denna med samma frågor;
Någon som har en säng över i sitt boende och när drar ni ner? :cool:

Hej jag har boende i Bad Gastein från December, det här blir min andra säsong i BG.
en schysst lägenhet med 2 rum, kök och WC vid Gastine vattenfall, 158 euro i månaden.

/Julle

Julle_88 sa:

/Julle
Nice. när tänker du åka ner? är extremt intresserad, men har inte en aning hur saker och ting går till i das osterrich

Tillbaka
Topp