slipstream the twin , hjul och truckar.

• Trådstartare Trådstartare zimpaa
  • Start datum Start datum
Z

zimpaa

Guest
nu är det så här då att jag har kört en del longboard på kompisarnas men ska nu efter komfirmation och födelsedag förhoppningsvis ha råd med en egen . det blir nog en slipstream the twin , någon som har ngn positiv eller negativ respons om den ?
antingen på http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=20522&ProductDetailId=138967 , där den är 300 kr billigare men har också andra truckar och hjul än på http://www.hollywood.se/sv/product/13530/twin-custom-complete#filter-2 är det värt att köpa den dyrare ?
och sen läste jag ngnstans vene om det var på freeride eller på longboard.nu att man inte skulle köpa longboards ifrån skate hemsidor , men detta är väll en bra longboard och då spelar det väll ingen roll om man köper den på en skateboard sida , då jag bara kan sådana för att jag har skatat i drygt ett år och gör båda två :P
och annars , tips på billiga longboardsidor ? :P
hade ! :P

Rhermansson sa:
köpa intw twin överhuvutaget e som en hård planka bara inte kul att åka på :(
känns väl inte så smart att snacka skit om en bräda som du förmodligen inte ens åkt på, eller? kul att du påstår att den är hård som en planka när den i princip flexar ner till marken om jag som väger 70kg hoppar på den.

ang. trådskaparens fråga:
the twin är en jävligt skön cruisebräda, lagom mjuk o flexig. ingen värstingbräda, men mkt bräda för pengarna! ang. ditt val av butik så väljer du självklart den på hollywood, då du får ett par jävligt bra truckar och hjul på köpet. dom 3 hunkorna extra är väl investerade då truckar och hjul är minst lika viktigt som bräda! Paris truckar och Abec 11 hjul är riktigt bra grejer, medan truckarna och hjulen på junkyard inte är särskilt bra.

så kör på brädan på hollywood!

tackar så mycket !
men på boardlife är den ju slut men den kommer nog in snart igen iochförsig.
vad tror ni om the platypus kan jag också fråga för funderar på den också :)

Funderar också starkt på en Twin men ni säger att den på Yunkjard har sämre delar? Jag ser inget pris på den inne på Hollywood? :S

Senast ändrad:
Alteam sa:
Funderar också starkt på en Twin men ni säger att den på Yunkjard har sämre delar? Jag ser inget pris på den inne på Hollywood? :S
Yes... om man läser så ser man

Junkyard
Truckar : Podium
Hjul : Aurora 70 mm

Detta är vad slipstream kallar för standard setup...

Bordlife / Hollywood
Truckar : Paris
Hjul : +Retro ZigZags/Pink Seven-o's eller Divine 70mm

Detta kallas custom setup

Och det är detta som skiljer en billig skitbräda från en dyrare.

Paristruckar är det som säljs med dom dyrare brädorna och Retro hjulen är en av dom större märkena.
Skulle du tröttna så är detta bättre andrahandsvärde och vill du fortsätta så behöver du bara byta brädan, hjulen, bussningar beroende på vad du känner att du vill få ut av din brädåkning!

Senast ändrad:
Härligt svar! Blir till att test åka lite på en Twin när man är i Stockholm då (om man har möjlighet till det). Eventuallt så blir det en sån bräda

jag har the twin men jag gillar den inte så jätte mycket den är ganska hår men den e låg som fan så man flexar den i botten hur engkelt som helst.
det ända som jag tycker e posetivt med den e att den e billig, att den e låg och att den e bred. det va min första bräda hade aldrig åkt skateboard innan så va inte brädvan eller nått. men har haft den i nån månad nu och har redan tröttnat på den. så rekomenderar den inte om du inte absolut bara ska ha den som transportsmedel.

linder sa:
Alteam sa:
Yes... om man läser så ser man

Junkyard
Truckar : Podium
Hjul : Aurora 70 mm

Detta är vad slipstream kallar för standard setup...

Bordlife / Hollywood
Truckar : Paris
Hjul : +Retro ZigZags/Pink Seven-o's eller Divine 70mm

Detta kallas custom setup

Och det är detta som skiljer en billig skitbräda från en dyrare.

Paristruckar är det som säljs med dom dyrare brädorna och Retro hjulen är en av dom större märkena.
Skulle du tröttna så är detta bättre andrahandsvärde och vill du fortsätta så behöver du bara byta brädan, hjulen, bussningar beroende på vad du känner att du vill få ut av din brädåkning!
Ser ut som linder har det här under kontroll. Så jag tittar bara in och quotar :)

Tillbaka
Topp