När vet man att man sitter FÖR mycket på Freeride?

Haha , villken korkad tråd , men så länge du tycker det ´är kul att sitta på freeride så fortsätter du väll med det ! Man gör det man tycker är kul här i livet :D Peace

Pohjo sa:
Haha , villken korkad tråd , men så länge du tycker det ´är kul att sitta på freeride så fortsätter du väll med det ! Man gör det man tycker är kul här i livet :D Peace
Bra svar*! Tänk igenom och gör om!

(* = ironi)

Man kan inte riktigt säga att man blir beroende av en hemsida däremot kan man vara väldigt intresserad. Det finns en gräns mellan beroende och att vara väldigt intresserad av något. Ett dataspel däremot kan du bli beroende av. Jag själv har alltid suttit ofta vid datorer men det är en del av mitt intresse därför är jag inne på freeride dagligen eftersom skidor är det bästa jag vet.

När man skriver en sån här tråd...

såhär ligger de till, jag har ganska bra erfarenhet inom området skulle jag vilja påstå..

MAN KAN INTE SITTA FÖR MYCEKT PÅ FREERIDE? de är en internetsida.. de är ju som å fråga "när smsar man för mycket?"

de finns inge svar.. sen är de ju personligt.. om man sitter så mycket att man låter bli att gå till skolan eller typ gå ut å göra mat, då har de väl gått för långt.. men man kan inte överdosera freeride.. de går bara inte ;)

jeppenator sa:
såhär ligger de till, jag har ganska bra erfarenhet inom området skulle jag vilja påstå..

MAN KAN INTE SITTA FÖR MYCEKT PÅ FREERIDE? de är en internetsida.. de är ju som å fråga "när smsar man för mycket?"

de finns inge svar.. sen är de ju personligt.. om man sitter så mycket att man låter bli att gå till skolan eller typ gå ut å göra mat, då har de väl gått för långt.. men man kan inte överdosera freeride.. de går bara inte ;)
Jag har fastnat i ett freeride missbruk och skulle gärnavilja gå på avväjning. this sucks! :P

Tycker det är svårt att sitta speciellt länge nuförtiden, så sjukt få bra/intressanta trådar utan mest bara skit. Man kollar nya bilder/filmer (Filmer som också mest är skit:P) och svarar på eventuella gb:n. Förrut kunde man sitta bra mycket längre.

När man heter Jeppenator så sitter man på freeride för mycket.

Sen kan man ju även kolla vilka snorungar som är under 15 år som skriver i OT-tråden om att man har tråkigt kl 05.00 på en vardag.

Eller heter rasmusericson och skriver detta 22:12..

när man börjar ringa kända freeride profiler mit i natten eller på lektionerna eller kanske skickar snuskiga sms till dom varenda vaken sekund... :@
då börjar de gå över styr!!!!!!!!!!

tittti540 sa:
när man börjar ringa kända freeride profiler mit i natten eller på lektionerna eller kanske skickar snuskiga sms till dom varenda vaken sekund... :@
Word !
Kanske när man vet vad alla medlemmar på FR heter i verkligheten, mellan namn osv det vill säga?

Några symptom

1. Man har letat igenom alla de senaste videoklippen, 24/7.
2. Man nickar igenkännande när man ser FRnamn utan att känna personen.
3. Man svarar i allt forumet har att erbjuda oavsett om man bryr sig eller inte.
4. Man försummar hälsa och skolgång (eventuellt jobb)
5. Man vet vilka trådar som kommer bli låsta.
6. Man stör sig nåt otroligt på alla 12åringar som postar studsmattefilmer i Skatekategorin.
7. Man sitter framför Freeride när man värmer något i micron.
8. Man blir förbannad över ev. avstängninar och gör ett extremt väsen av det.

det är när du börjar gå till attack med tangentbordet som hjälpmedel mot de som säger åt dig att det är dags att gå och lägga dig!

En sån här tråd tycker jag bara är bra, inte alls någon onödig eller tramsig tråd men det blir ju vad ni gör den till! :-)

Varför det är bra att det kommer upp är för att alla tjatat i oändligheter att man sitter för mycket framför freeride och tar allting seriöst. Well, välkommen till 2008... internet är inte direkt modeflugan som gick över!

Internet består av en hel liten värld, eller mycket stor värld där möjligheterna är oändliga.
På min skola t,ex använder vi internet hela tiden. Det är där vi gör läxor, det är där vi svarar på prov, det är där vi får våran information och informationen är oändlig. Jag kan nog säga utan att ha kollat upp det, att pga av internet har Sverige ett grymt mycket mer allmänbildad befolkning främst ungdomar än förut.

Händer det något så vet man det efter någon timme, händer det något stort så vet man det efter några minuter. Sen msn... roundsnitchingen är enorm, och blir den där tjejen i din klass gravid så vet du det på en gång hon öppnat munnen för någon.

Och angående just freeride, tror jag inte man kan sitta för mycket. Det har gett mig så jäkla många garv, mycket information och underhållning att det är värt. Som någon sa, så länge det fortfarande är intressant kan det inte bli för mycket, och ointressant blir det inte i första taget.

Sen tar det ju ett tag att bygga upp sitt vardagsrum och lära känna alla och när man vet vars man har folk blir det ännu roligare. Och visst hade jag gärna sattit mig ner i en djup konversation med en full Hasse, eller hoppat lite studsmatta med jeppenator men nu bor jag inte direkt nära...

Sen att endel klagar på för mycket fritid, vad har det med saken att göra egentligen. Jag tycker det är avkopplande, och skönt att glida ner framför webben ett tag om man varit ute, dricka ett glas oboy, läsa om lite events, lyssna på musik, bråka lite med er, höra vad alla andra tycker men även säga vad jag tycker!

(det jag ville säga var, lämna oss inte Jeffa. Motgångar kommer, men tillsammans klarar vi av dom)

tittti540 sa:
Det är bara för att alla vet att du är snuskig Titti ;)
Sen har det väl inte direkt med saken att göra, eller menar du att den som får samtalen troligtvis suttit för mycket på freeride?

Senast redigerad av en moderator:
Andy_Banton sa:
Tycker det är svårt att sitta speciellt länge nuförtiden, så sjukt få bra/intressanta trådar utan mest bara skit. Man kollar nya bilder/filmer (Filmer som också mest är skit:P) och svarar på eventuella gb:n. Förrut kunde man sitta bra mycket längre.
Sjukt word på den!
Förr kunde man sitta hur länge som helst. Det kändes som det hela tiden fanns nåt nytt att lära sig. Nu har man ganska stor koll på det mesta som diskuteras i forumet

Men det är alltid kul o kolla artiklar foto/film o grejjer

felix sa:
En sån här tråd tycker jag bara är bra, inte alls någon onödig eller tramsig tråd men det blir ju vad ni gör den till! :-)

Varför det är bra att det kommer upp är för att alla tjatat i oändligheter att man sitter för mycket framför freeride och tar allting seriöst. Well, välkommen till 2008... internet är inte direkt modeflugan som gick över!

Internet består av en hel liten värld, eller mycket stor värld där möjligheterna är oändliga.
På min skola t,ex använder vi internet hela tiden. Det är där vi gör läxor, det är där vi svarar på prov, det är där vi får våran information och informationen är oändlig. Jag kan nog säga utan att ha kollat upp det, att pga av internet har Sverige ett grymt mycket mer allmänbildad befolkning främst ungdomar än förut.

Händer det något så vet man det efter någon timme, händer det något stort så vet man det efter några minuter. Sen msn... roundsnitchingen är enorm, och blir den där tjejen i din klass gravid så vet du det på en gång hon öppnat munnen för någon.

Och angående just freeride, tror jag inte man kan sitta för mycket. Det har gett mig så jäkla många garv, mycket information och underhållning att det är värt. Som någon sa, så länge det fortfarande är intressant kan det inte bli för mycket, och ointressant blir det inte i första taget.

Sen tar det ju ett tag att bygga upp sitt vardagsrum och lära känna alla och när man vet vars man har folk blir det ännu roligare. Och visst hade jag gärna sattit mig ner i en djup konversation med en full Hasse, eller hoppat lite studsmatta med jeppenator men nu bor jag inte direkt nära...

Sen att endel klagar på för mycket fritid, vad har det med saken att göra egentligen. Jag tycker det är avkopplande, och skönt att glida ner framför webben ett tag om man varit ute, dricka ett glas oboy, läsa om lite events, lyssna på musik, bråka lite med er, höra vad alla andra tycker men även säga vad jag tycker!
Tror Felix har lite Freeride symptom faktsikt.. han behövs nog botas.
Jag har en plats ledig i min säng där du kan få behandling dirr!

felix sa:
Kan hålla med helt och hållet där!

Aaah filosofie när den är som, filosofie är mest? Skall man se rent vetenskapligt (vissa betraktar trots allt filosofie som en form av vetenskap. Det finns visserligen människor som går i kyrkan också. Det är en urballad värld vi lever i mina vänner.) på det hela så presenterar frågeställningen som jeffa ställer upp vissa problem.

"Vart går gränsen?"

Eftersom allting är relativt, så kommer frågan, som den är ställd i nuläget aldrig att kunna besvaras ordentligt. Vilken gräns talar vi om? Gränsen för vem? Eftersom människor är individer med individuella behov, förväntningar, erfarenheter och kognitiva förmågor så torde detta variera något oerhört från skidåkare till skidåkare? Men rent generellt, så kan man, om man gör en del antaganden besvara frågan.

Om gränsen representerar någonting som utgör en negativ faktor i en individs vardag, så torde man kunna identifiera denna "gräns". Om man med en negativ faktor menar någon form av relation mellan nöje/nytta/verkan i en persons vardag av positiv bemärkelse och på något vis ställer den mot den negativa inverkan som freeride.se antas kunna ha. Detta skulle dock troligtvis vara väldigt svårt, eftersom allting är relativt. Många saker skulle också vara svårt att mäta i nuet.

Till exempel;

Om en person, säg 15 år gammal, "sitter" (sitter här antas syfta till att surfa på sajten och inte fysiskt sitta på den eller de servrar som sajten freeride är lokaliserad på. Skulle så vara fallet, skulle detta utlägg få en helt ny vändning. Så låt oss anta att trådskaparen med "sitter" menar just "surfar".) på freeride till den ringa grad att denne får svårt att följa med i skolan. Han eller hon missar betyg och chanser att komma in på en eventuell gymnasieskola och/eller tillförskaffar sig så låga kunskaper i till exempel mattematik att denne blir lurad av vänner/bekanta/affärsinnehavare m.m. Kan detta då ses som representativt för den ovan nämna "gränsen"? Ett lätt svar på frågan skulle kunna vara ett Ja.

Men det måste då belysas andra faktorer. Vill personen in på en eventuell gymnasieskola? Är personen ekonomiskt oberoende så att några kronor hit eller dit inte spelar någon roll?

Om samma individ får upp ögonen för skidåkning. Låt oss säga fenomenet "jibbing" och lyckas få några sponsorer, vinna tävlingar och på så sätt uppnå många av de attribut som just denne individ anser vara nödvändiga för att uppfylla det så hett eftertraktade fenomenet "lycka". Har då denne suttit för mycket på freeride.se? Fenomenet blir med denna frågeställning väldigt flytande och diffust. Det blir svårt att mäta denna gräns konkret, då tid, rum och mänskliga preferenser för till exempel det nämnda fenomenet "lycka" spelar stor roll. Det går säkerligen att rada upp en mängd liknande scenarier. Men detta får illustrera problematiken som den relativt dåligt definierade frågeställningen presenterar.

På den andra frågan; "Hur seriöst är det?", vet jag inte riktigt hur man skall besvara. Hur seriöst är vad? Och varför? Vad är definitionen av detta "seriöst"? Och varför ser definitionen ut som den gör?

Så till jeffa; Förklara dej!

Edit;

Setermannen kan vara någonting på spåren.

Senast ändrad:
ensak också, hur ser typ "användningen" av freeride ut. Är det innan säsongen eller efter eller under eller typ samma hela tiden som det används ?...

sen vetefan om man kan överdosera just freeride... håller med felix !! :)
Jag har i stort sätt ett sug efter freeride varje dag så länge man inte är och glider skider nånstans ;) puss

MVH

MAX 15 min om dagen, det går fan inte mer !

afgystahlnees sa:
jeppenator sa:

Jag har fastnat i ett freeride missbruk och skulle gärnavilja gå på avväjning. this sucks! :P
Att nån bannar dig kanske skulle hjälpa dig... ;)

jeffa sa:
När man har svarat i alla trådar som ligger på förstasidan?!?
Höhö... om man någon gång ser att förstasidan är fylld med trådar bara skapade av en själv då?!?
jsedya.jpg

Min gräns går när mina ögon tårar och synen börjar bli suddig.
Då lägger jag ner med datorn direkt

Gränsen nås när man Skriver svar som innehåller mer än 400 tecken, Ett praktexempel måste ju vara denna Felix!

christofferw.blogg.se

jag vet att jag sitter för mycket på freeride
jag vet dock inte vart gränsen gick

Senast ändrad:
När man int eha rnågot liv kvar och sitter framför freeride 24/7 och 365 dagar om året. Man gör inget annat =)

Men det är väl upp till var och en att bestämma

Man sitter väl hur mkt man vill, men glömmer man bort att äta, göra läxor osv så bör man nog söka hjälp X)

Tillbaka
Topp