Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jasså.. vad har du för kamera då?The_teo sa:Riktigt kul att kolla på!
Själv har jag problem med min kamera så jag kan inte överföra ett skit från den till datorn, suck...
En samsung sports cam. När jag för över filerna kommer det i något konstigt format som varken går att konvertera eller spela upp. Jävligt irriterande!PNyberg sa:Jasså.. vad har du för kamera då?The_teo sa:Riktigt kul att kolla på!
Själv har jag problem med min kamera så jag kan inte överföra ett skit från den till datorn, suck...
Låter ju minst sagt jävligt irriterande. Har du googlat efter ngt svar på din fråga?The_teo sa:En samsung sports cam. När jag för över filerna kommer det i något konstigt format som varken går att konvertera eller spela upp. Jävligt irriterande!PNyberg sa:Jasså.. vad har du för kamera då?The_teo sa:Riktigt kul att kolla på!
Någon som haft liknannde samsung kameror?
Oja, Men nu när jag såg denna tråd väcktes jakten på en codec som verkligen funkar!PNyberg sa:Låter ju minst sagt jävligt irriterande. Har du googlat efter ngt svar på din fråga?The_teo sa:En samsung sports cam. När jag för över filerna kommer det i något konstigt format som varken går att konvertera eller spela upp. Jävligt irriterande!PNyberg sa:Jasså.. vad har du för kamera då?
Någon som haft liknannde samsung kameror?
samma kamera som jag körde med, felix. den är bra, hade inga direkta kontrastproblem, möjligen i riktigt dåligt ljus men det säger ju sig självt lite.felix sa:Sett denna? http://vholdr.com/contourhd/helmetcam?q=contourhd/overview
ContourHD, filmar i HD och halva priset jämfört med en POV, 3500kr på sportscam.se. Undra om det är något att ha? Blev lite sugen... Dock verkar den ha problem med snön, kollade lite filmer på youtube och det blev väldigt vitt, och snudd på konturbefriat emellanåt.
Ja POV1an som jag har pallar inte riktigt med om det blir för ljust.... så då får man bli lite grymmare på att redigera helt enkelt :P Dags att köpa en FET macbook proCarled sa:Vitbalansen verkar vara det stora dilemmat med helmet-cams... Och att de visar den där filmen som exempel är pinsamt! I övrigt verkar ContourHD vara riktigt bra, upplösningen och färgerna är ju riktigt bra, men vid perfekta puderförhållanden, soligt och ospårat, kan man lika gärna lämna kameran hemma, och detta gäller även för den mycket dyrare VIO POV1,5:an...
Trevliga filmer Per, hoppas att någon annan också har något trevligt ögongodis som man kan titta på!
kollade faktiskt igenom några gamla klipp från dagar då det var klarblå himmel och sol, och jag hade inte alls några såna problem med vitbalansen. snarare då när det var dåligt ljus som sagt! så jag vet faktiskt inte vad som hänt med contourHD, förhoppningsvis är det bara videon det är fel på...Carled sa:Vitbalansen verkar vara det stora dilemmat med helmet-cams... Och att de visar den där filmen som exempel är pinsamt! I övrigt verkar ContourHD vara riktigt bra, upplösningen och färgerna är ju riktigt bra, men vid perfekta puderförhållanden, soligt och ospårat, kan man lika gärna lämna kameran hemma, och detta gäller även för den mycket dyrare VIO POV1,5:an...
Trevliga filmer Per, hoppas att någon annan också har något trevligt ögongodis som man kan titta på!
kul film! och kul att det dök upp exempel på att även POV har problem med vitbalansen, så kort efter att det diskuterats här. fin åkning annars, gillade du kuron?klanton sa:Hur lägger man in filmerna direkt i tråden här?
Filmat med en VIO POV1. Klipp från kicking horse, revelstoke och rogers pass.
personligen tycker jag inte alls att vitbalansen var katastrof i filmen. ok, den var kanske inte på topp, men den duger ju helt klart!Lee-nus sa:kul film! och kul att det dök upp exempel på att även POV har problem med vitbalansen, så kort efter att det diskuterats här. fin åkning annars, gillade du kuron?klanton sa:Hur lägger man in filmerna direkt i tråden här?
katastrof har jag inte kallat den. för det mesta var det bra, men det är ju några sekvenser som blivit urfrätta.simonthyrberg sa:personligen tycker jag inte alls att vitbalansen var katastrof i filmen. ok, den var kanske inte på topp, men den duger ju helt klart!Lee-nus sa:kul film! och kul att det dök upp exempel på att även POV har problem med vitbalansen, så kort efter att det diskuterats här. fin åkning annars, gillade du kuron?klanton sa:Hur lägger man in filmerna direkt i tråden här?
simonthyrberg sa:Gillar den starkt! Var sjukt nice att se på! Hade det var lite fler drops så hade det var riktigt nice!
Jo vissa solklipp blir ju lite ljusa, tur att det var molnigt mestadels dåLee-nus sa:kul film! och kul att det dök upp exempel på att även POV har problem med vitbalansen, så kort efter att det diskuterats här. fin åkning annars, gillade du kuron?klanton sa:Hur lägger man in filmerna direkt i tråden här?
för att citera Kaj i Claim "Jeeesus fuuucking Chriiiist!"OlaMelin sa:Wiley Miller i Refresh från Level 1 i Alaska
x15PNyberg sa:för att citera Kaj i Claim "Jeeesus fuuucking Chriiiist!"OlaMelin sa:Wiley Miller i Refresh från Level 1 i Alaska
enorm pryl att ha på skallen dock!OskarHolmblad sa:http://ianprovo.smugmug.com/HD-Video/Skiing-Snowboarding/8582009_FZWkQ#565667850_4c5H9-A-LB
Det där är kvalitet. Canon 5D II på skallen bäddar för bra kvalitet...
Riktigt sjuk kvalité!OskarHolmblad sa:http://ianprovo.smugmug.com/HD-Video/Skiing-Snowboarding/8582009_FZWkQ#565667850_4c5H9-A-LB
Det där är kvalitet. Canon 5D II på skallen bäddar för bra kvalitet...
mja, jag tycker CHD hanterar det rätt bra. bättre än POV1.5 åtminstone.OskarHolmblad sa:Contour HD har ju problem med överexponering, det är ett som är säkert. På den dyraste versionen, 1080p kan man dock ställa in exponeringen på kameran via dator, - 4 till +4. Se nedan:
ContourHD1080p gives you choices. Use the Easy Edit software to dial in your contrast (high, med or low), exposure (-4 to +4), metering (spot, center, avg), and the gain of the microphone, making the ContourHD1080p the world's most configurable HD wearable camcorder.