Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då går det åt helvete.melgibson sa:vad händer om man vill svänga åt andra hållet då?? o.OMountain_Man sa:Faktiskt mycket intressant ...
Notera även att skidorna är märkta med A 142 R respektive A 142 L vilket tyder på att det är en vänster- och en högerskida (extremt ovanligt). Det skulle kunna innebära att det är olika radier på skidans olika sidor. Dvs. eftersom innerskidan gör en en tajtare sväng än ytterskidan har den fått en något kortare radie. Mycket avancerat! Jag ska höra med oraklet! ;-)
åt höger alltså..
Tänk efter nu han har rätt.. skulle kunna vara så..efter som du inte använder sama stålkanter när du svänger höger - resp vänster. Dom skulle alltså kunna ha kortare radie på INNER-stålkanten.. då skulle de fungera att svänga åt båda hållen.. bara man har skidorna på rätt fot, aldrig hört om något sådant men de verkar ju smart!somebody sa:Då går det åt helvete.melgibson sa:vad händer om man vill svänga åt andra hållet då?? o.OMountain_Man sa:Faktiskt mycket intressant ...
Notera även att skidorna är märkta med A 142 R respektive A 142 L vilket tyder på att det är en vänster- och en högerskida (extremt ovanligt). Det skulle kunna innebära att det är olika radier på skidans olika sidor. Dvs. eftersom innerskidan gör en en tajtare sväng än ytterskidan har den fått en något kortare radie. Mycket avancerat! Jag ska höra med oraklet! ;-)
åt höger alltså..
Tänk efter nu han har rätt.. skulle kunna vara så..efter som du inte använder sama stålkanter när du svänger höger - resp vänster. Dom skulle alltså kunna ha kortare radie på INNER-stålkanten.. då skulle de fungera att svänga åt båda hållen.. bara man har skidorna på rätt fot, aldrig hört om något sådant men de verkar ju smart!somebody sa:Då går det åt helvete.melgibson sa:vad händer om man vill svänga åt andra hållet då?? o.OMountain_Man sa:Faktiskt mycket intressant ...
åt höger alltså..
Nog för att det är tidigt och sådär, men gnugga geniknölarna lite nu.nomme sa:Tänk efter nu han har rätt.. skulle kunna vara så..efter som du inte använder sama stålkanter när du svänger höger - resp vänster. Dom skulle alltså kunna ha kortare radie på INNER-stålkanten.. då skulle de fungera att svänga åt båda hållen.. bara man har skidorna på rätt fot, aldrig hört om något sådant men de verkar ju smart!somebody sa:Då går det åt helvete.melgibson sa:vad händer om man vill svänga åt andra hållet då?? o.O
åt höger alltså..
Blir skitkonstigt när man, som jag, har tummen mitt i handen...Mountain_Man sa:@Grillo
Lägg dina händer parallellt framför dig på ett bord med fingarna ihop. Du har en höger och en vänsterhand, OK! Tummarna inåt emot varandra, eller hur.
Dina händer symboliserar nu ett par skidor. Ena kanten vid tummen och andra kanten vid lillfingret. Den långa radien på skidorna har du vid tummarna och den kortare radien vid lillfingrarna.
Simulera nu några snygga carvingsvängar med händerna ... vad händer? ;-)
/MM
Åk aldrig första åket första dagen..eller sista åket VARJE dag..Vurpollon sa:Resultatet blev att jag spillde ut kaffe över halva skrivbordet. Kanske skulle börjat med lite lugnare svängar första åket.
Tack för visdomsorden. Fick ett felskär i långsvängenHeinz_p sa:Åk aldrig första åket första dagen..eller sista åket VARJE dag..Vurpollon sa:Resultatet blev att jag spillde ut kaffe över halva skrivbordet. Kanske skulle börjat med lite lugnare svängar första åket.
Playhouse disney, vilken vänstersida sitter den loggan på? Och Boomerangs???Mountain_Man sa:Okey! Kolla händerna först. Mitt exempel utgår ifrån att man har ett litet tjockt finger på varje hand som brukar kallas tumme. Detta finger ska sitta längst ut på ena sidan. De flesta har fem (5) fingrar men några färre eller fler har ingen betydelse i detta fall.
Ta en titt på vänsterhanden (vänster är den sida där loggan sitter på Disney Channel) då ska det lilla tjocka fingret (tummen) sitta till höger (höger är andra sidan jämfört med vänster). På andra handen (som vi kallar högerhanden) ska det lilla tjocka fingret sitta till vänster.
Om dina händer inte ser ut enligt ovan fungerar inte exemplet. Leta då rätt på någon i din närhet som har händer som stämmer överens (kolla lilla tjocka fingret osv.). Använd då istället denna persons händer!
;-) / MM
Skitsamma egentligen. Jag kan ju ändå inte svänga...Mountain_Man sa:Ähumm ... din assistent kan säkert hjälp dig!
Helt riktigt. Skidorna är placerade fel, skidan till vänster är helt klart en högerskida. Det är dock ett nytt koncept - Fischer smyglanserar det i år, och kommer introducera det i hela linjen nästa säsong.FF sa:ÅÅååh vad dumma dom är, alla vet ju att man har 11m på HÖGER fot och 12m på VÄNSTER.
Alltså TVÄRTOM än på bilden.
det där är nåt annat, 4frnt har det, Scott har kört med det länge osv.yiu-han sa:"SPECIALS
DUAL RADIUS SYSTEM
Different radiuses at the ski tip and ski tail give you faster turn initiation and outstanding performance in both long and short turns."
För öka förvirringen för er kan jag avslöja att texten ovan finns att läsa på Fischers hemsida.