Nya skidor till dottern, uppgradera till nästa vinter från Völkl Yumi 84

Nightwish76

Aktiv medlem
Hej,
Dottern har haft et par Ymmui 88 nu i tre år om jag minns rätt. Hon fyller 17 i år och har utvecklats en held el sen jag köpte dem, som jag hade internetsurfat mig fram till att de skulle passa henne. De var bra, och blev såklart ännu bättre när hon fick en bootfittad rejäl pjäxa. Nu i år har hon börjat tycka att de fladdrar lite väl i höga farter och så. Hon åker nog rejälare än innan. Fortfarande 80/90% i pist.
Fundrar på vad nästa skida skulle bli?
hon hann testa någon skida på skidfesten här i Tänndalen,. Snackade med säljaren för Völkl och han föreslog Mantra 88 (eller Secret88 som tjemodellen blir som ersätter Kenja 88) med titanal frame bland annat.
Lite samma skida, bredare och stabilare.

Dem fanns inte där att testa i hennes storlek. Sedan har hon prövat några olika, mest för att testa. Både lite 100 breda och smalare. Hon gillade verkligen Atomic Bent 100 idag som hon testade. Dem har jag inte läst på om ännu, och funderar på om det är ett alternativ då det egentlige.verkar vara en park skida, om än allsidig.
Kenja eller Secret 88 kanske blir för ”hård” forfrarande att testa? Hon testade även en Nordica Unleashed 98 som hon gillade.

Nu är det sista kvällen vi är här så det känns lite onödigt att hoppa på och köpa ett par Bent 100 som kommer ligga till nästa säsong, utan istället lsöäa på lite om både dem och annat då de ändå får ligga ett år innan de kommer användas igen.
Så lite tips på vad som kan vara likt Yumi 84, men stabilare eller som ovan Bent inför kommande internetsurfing och läsa recensioner mottages tacksamt.

Fru fredw älskar sina Kenja, fick testa Yumi 88 som hon tyckte just att de fladdrade för mycket och blev instabila i högre fart. Så vi investerade i ett par nya Kenja och allt är nu toppen. Ja Secret 88 är Kenjas utvecklade uppföljare och nog ett naturligt steg upp från Yumi.
Detta sagt så finns det massor med bra skidor i det segmentet, med litet olika karaktär. Svårt att råda. Provåkning är ju det bästa om chans ges.

Tillbaka
Topp