snack om 09/10 skidorna är SO last year!

Inget intresse? Trodde det skulle bli en rätt livlig diskussion om vad man ville se som skulle komma osv.. :(

jodå! Salomon skidan som Kaj har kört på verkar intressant!

jag tycker fortfarande att Line borde ge SFB:n rocker, eller göra en längre version av Pandora.

det första är väl mer troligt än det andra.

Jösses, redan snack om 10/11 skidorna alltså, 09/10 har ju knappt börjat! ;)

Måste ju dock säga att nya feta Obsethed och Rossi S6 med rocker ser ganska intressanta ut!

Eric_W sa:
Jösses, redan snack om 10/11 skidorna alltså, 09/10 har ju knappt börjat! ;)

Måste ju dock säga att nya feta Obsethed och Rossi S6 med rocker ser ganska intressanta ut!
Ja verkligen! Blir sjukt sugen på S6 med rocker alltså! Det kan va bra skit alltså! :)

Turbindning från rossi som bygger på P18 - GE HIT!

Både salomon och rossi/look måste ju ju ha filat ett tag på en duke-konkurrent... Kanske vi får se något av det på ISPO i vinter?

Nån som vet om man kan få fast tåplattan på duken permanent? Min skruvar ner sig hela tiden...

Nojlas sa:

Både salomon och rossi/look måste ju ju ha filat ett tag på en duke-konkurrent... Kanske vi får se något av det på ISPO i vinter?

Nån som vet om man kan få fast tåplattan på duken permanent? Min skruvar ner sig hela tiden...
Jag vill oxå ha en P18-duke! min skruvar ner sig hela tiden oxå..men jaa.. lock tight??

PNyberg sa:
Nojlas sa:

Jag vill oxå ha en P18-duke! min skruvar ner sig hela tiden oxå..men jaa.. lock tight??
Frågan är dock hur f*n det skulle se ut? Snarare PX18 som skulle gå att bygga om till något sådant.

Rykten skapas lätt, klart att skidtillverkarna filar på det här området - frågan är hur mycket av det som blir riktiga produkter i affärerna i slutändan...
Men folk var skeptiska till FKS-ens återkomst också...

Egentligen, hur svårt kan det vara att få fram en bindning med raceprestanda där man kan lossa hälen ock knata lite? Tills dess får jag väl loctite:a mina dukes till förbannelse...

S6 med rocker-nice!
ObSETHed , med bredare midja-Bra! Kanske de kan få ner vikten på skidan också?
(Nämen, nu lät det konstigt, en bredare midja men lättare skida?!) :)
Undrar om Nordica kommer fortsätta utan rocker 10/11 också?

Jösses, att köpa skidor nu för tiden känns likadant som när man ska inhandla ny dator. Man hinner knappt komma hem och installera skiten innan en ny bättre/uppdaterad version är släppt.

Suck.

Salomon kommer med en rocker parkskida, rätt lika mått mot Armadas Alphaskidor...
Head jobbar just nu på en vändbar bindning, så du kan gå från mittmonterat till bakmonterat bara genom att vrida den 180 grader... har för mig att dom hade något liknande back in days, kanske något dom väljer att spinna vidare på.

Giro bygger tydligen in FM-sändare i deras hjälmhörlurar, så du kan lyssna på något även om du inte har mp3... dock krävs batterier, var är solcellerna undrar jag???

Det jag vet än så länge... fyller på mer om jag hör något

Ja gamla Madtrix bindningen, bra idé men riktigt kasst utförande. Byggde ett par centimeter i höjd och vägde fler kilo extra.

Jag vill ha bilder på "sth16 touring"! Gimmegimmegimme!

Om look ska ha en fräsig turbindning nästa år lär ju inte salomon vara sämre?
Marker kommer återigen hamna i skymundan och balansen i universum kommer återställas.

fiskebulle sa:
Jösses, att köpa skidor nu för tiden känns likadant som när man ska inhandla ny dator. Man hinner knappt komma hem och installera skiten innan en ny bättre/uppdaterad version är släppt.

Suck.
Man kan alltid trösta sig med att det inte blir bättre bara för att det har nya färger...
Konsumtionshetsen är ett mentalt problem.

/r

Vad jag vill se under 2011 är helt enkelt ökad representation av spejsade märken...CoreUpt, DPS, Bluehouse, Praxis, Fatypus, PM Gear osv osv...å så ser ja gärna att Nordica vaknar upp å bygger lite rockers. Tiprocker på Jah Loven, sen får de gärna komma med en ca 155-120-150 fullrocker....

Bluehouse finns att köpa från norge...maestro kostar 7500 Nok 9616 Sek + tull o moms så landar man på 13000 ung, som hittat....alternativet är att flyga till usa för 4k köpa ett par för 2800 o ha pengar kvar till en alpresa.

Enl uppg så ska nordica komma med rockade skidor, vet inte mer än så dock.

Senast ändrad:
Jarle sa:
Wiley Millers promodel. Hoppas verkligen på att det är ett kärleksbarn skapat av en EHP186 och en CRJ188 :) Ser dock ut att inte ha någon rocker om man ser till de bilder som finns på hans twitter och på 4frnts facebooksida.

Senast ändrad:
PNyberg sa:
Jarle sa:
Wiley Millers promodel. Hoppas verkligen på att det är ett kärleksbarn skapat av en EHP186 och en CRJ188 :) Ser dock ut att inte ha någon rocker om man ser till de bilder som finns på hans twitter och på 4frnts facebooksida.
Nä precis, ser bara ut som en jibbskida.. Den kommer väl 11/12, ikke sant?

Jarle sa:
PNyberg sa:
Jarle sa:
Nä precis, ser bara ut som en jibbskida.. Den kommer väl 11/12, ikke sant?
Verkar så. Skulle ju bara pressas några i SLC som verkar bara bli till teamet och annat löst folk :(

Är det ngn som vet ngt om nästa års Head Carlos? Om den inte är för Headig så kan det vara ngt värt att köpa :)

Samma om det är ngn som vet lite mer än bara måtten på Nordica Radical? Flex o lite sånt tänkte jag på :)

PNyberg sa:
Hasse_Lindborg sa:
Körde på de en dag nere i Andermatt .Och Head är fortfarande Head...
Kan de inte tumma lite på "racekonstruktionen" för en gång skull?
Rocker är bara en j*vla fluga. Racekonstruktion is the shit.
Sa jag förresten att jag har ett par squad pro 191 till salu?? :P

On topic: Vart tar den där turbindningen från rossi vägen? Antalet människor som har sett jultomten på riktigt är ju fler än de som sett något eller vet något om den bindningen. Är den bara ett spöke?

Nojlas sa:
PNyberg sa:
Hasse_Lindborg sa:

On topic: Vart tar den där turbindningen från rossi vägen? Antalet människor som har sett jultomten på riktigt är ju fler än de som sett något eller vet något om den bindningen. Är den bara ett spöke?
Samma spöke som den med Salomons Turbindnig då eller?

Nojlas sa:
PNyberg sa:
Hasse_Lindborg sa:

Hehe. Pudret blir ju "djupare" om man åker på botten så att säga :P Därför heter mina nya powslayer Ross 9x!

Ja det verkar tyvärr så. Rykten tar ju ibland den formen som massan vill se dessvärre.

PNyberg sa:
Hehe. Pudret blir ju \\\"djupare\\\" om man åker på botten så att säga :P Därför heter mina nya powslayer Ross 9x!

Ja det verkar tyvärr så. Rykten tar ju ibland den formen som massan vill se dessvärre.
Ross 9x.. aaah. Vilken gammal goding!
Rätt allround skida ändå. 68mm midja ger ju bra flyt i pudret. Över 80mm är ju typ bara för alaska, inte direkt så att man utnyttjar en bredare skida i Sverige eller alperna. Bygger på racekonstruktion - därför den är så bra. (!)

Helt rätt det där med puderteknik. Att surfa berget, välja sin egna fantasifulla väg ner och färdas stora sträckor över fallinjen utan någon enorm ansträngning, att känna sig som ett JAS 39 gripen som vråldyker nerför branten i mach 2 med efterbrännkammaren på fullt ös... Det där är inte roligt. Dagens skidåkare borde inse den stora glädjen i att lägga åttor i pudersnö. Gärna tillverka en symmetrisk matta som man nerifrån beundrar och fotograferar. DET är sann skidglädje det... :P

PNyberg sa:
Samma om det är ngn som vet lite mer än bara måtten på Nordica Radical? Flex o lite sånt tänkte jag på :)
Tom-Oliver pratade lite på att den skulle vara riktigt king, har för mig att han sa någe i stil med en fetare zero med 120-ish midja, symmetrisk alltså... Men jag kan missminna också, han är ju medlem här så be honom snällt så kan han säkert bidra lite :) I vilket fall känns det som att den kan vara en het kandidat tills nästa år

Senast ändrad:
Jarle sa:
PNyberg sa:
Tom-Oliver pratade lite på att den skulle vara riktigt king, har för mig att han sa någe i stil med en fetare zero med 120-ish midja, symmetrisk alltså... Men jag kan missminna också, han är ju medlem här så be honom snällt så kan han säkert bidra lite :) I vilket fall känns det som att den kan vara en het kandidat tills nästa år
hehe...jo. ja menar... även om man säger att "Jag är sjukt nöjd med mina CRJ och kommer nog att köra med dom nästa år igen" behöver ju inte betyda att man inte kan ändra sig :)

Jarle sa:
PNyberg sa:
Inte för att vara sådan men en sponsrad åkare tycker alltid att "hans" skidor är bäst eller hur??

Ännu inget snack om Atomic Atlas! Jag tror stenhårt på den skidan, i 192 versionen såklart. Allt under 190 är ju för småbarn. Är Atomics kvalitet på friåkningslaggen lika bra som på race så är den given!

Någon som åkt på den?

Tillbaka
Topp