Conform`able är det bästa och enda som gäller. Har själv kört med dom i en herrans massa år utan att ha några problem, och då har jag ändå rejäla Kalle Anka-fötter. Här hemma i Sverige vet jag bara Alpingaraget i Stockholm som håller på med just Conform`able men det kanske finns någon butik i Åre (Sportkällaren?) som också kör med dom. Om du ska ner till Frankrike någon gång så finns det garanterat butiker på de större orterna.
För att hålfoten ska få ordentligt stöd och så att sulan inte ska tryckas ihop när du spänner pjäxan så måste sulan byggas upp undertill med något skumliknande material som jag inte vet vad det är. Det räcker alltså inte enbart med själva den formgjutna sulan. Ett litet varningens finger där för Alpingaragets boot-fitting, gjöt ett par sulor där förra året som inte byggdes upp undertill. Kom sedan ner till pjäxdoktorn Bruno i Serre Che som stånkade och stönade rejält när han såg vad som hade gjorts på sulan. Efter att han byggt upp dom undertill funkade dom perfekt. Hur som helst ska du vara jäkligt petig och noga med att det blir bra gjort.