Finnes: Bilresa och 3 lediga bäddar Sockholm-Kittelfjäll ToR 2-9 april 2017

J-Ley
6 inlägg
J-Ley 5 mån sedan

Hej på er,
Ny som aktiv medlem, men lite äldre som passiv. I ren desperation bokade jag just ett fyrbäddarsrum på hotellet i Kittelfjäll 2-9 april, för en hyfsat saftig summa för att jag bara måste dit. Visserligen är det väl skönt att ha ett rum för sig själv, men jag känner att delad glädje är dubbel glädje. Och så vore det trevligt med lite sällskap under den långa bilfärden. Alltså så har jag tre lediga bäddar att dela med er. Om vi packar spartanskt, så bör jag även ha tre lediga säten i bilen. Ska bara se om jag kan fixa takräcke till lagg/bräda (själv hyr jag av ren bekvämlighet). Soppa betalar jag i vilket fall som helst, men ju fler bäddar vi fyller desto billigare och trevligare blir det.
En resekamrat betalar 500kr/natt
Två resekamrater betalar 330kr/natt och skalle
Tre resekamrater betalar 250kr/natt och skalle
Frukost och bilresa ingår, alltså.

Själv är jag en 38-årig, övervintrad skibum, som hellre åker skidor än tar den där sista ölen innan stängning. Men de andra ölen innan den går fint.

Resan blir av i vilket fall som helst. Frågan är bara om DU följer med!

Svar

Tiger_balm
3 inlägg
Tiger_balm 5 mån sedan

Hej tjena, detta kan jag säga att jag är intresserad av till 90%. Ska höra med min polare också. Lite att kolla med jobb osv. såklart. Trevligt med nya bekantskaper också!
Hur lång tid beräknar du att resan tar enkel ungefär?
/Anna (har körkort och är yrkesförare...)

J-Ley
6 inlägg
J-Ley 5 mån sedan

Hej Anna!
Kul att du är intresserad! I teorin tar resan ca 10 timmar, men senast jag bilade till Hemavan (några mil till) så tror jag vi slutade på 12 timmar. Brukar behövas några rejäla bensträckare och matpauser under resan... Annars finns det ju alternativ att flyga till Vilhelmina, Umeå eller Skellefteå och ta buss därifrån, men det blir väl lite dyrare och tar ändå ganska många timmar i anspråk med alla byten m.m.

Hör av dig när du vet mer om dina planer och din polare!

//Jakob

J-Ley
6 inlägg
J-Ley 5 mån sedan | Senast ändrad J-Ley (5 mån sedan)

Ett litet tillägg:
Om ni tycker att det kan kännas lite trångt att dela ett enda rum, så kan vi nog för ett ganska litet tillägg (ca 100:- per natt, grovt räknat), hyra en stuga, så vi får fler rum (men får fixa egen frukost). Nåt att överväga?

--- Rättelse ----
Jag visade mig ha fel om priset. det blir nog lite dyrare än 100:-/natt. Vet ej exakt än. De svarar inte så snabbt alla gånger... Hur som helst så kan ju det vara ett alternativ, om man vill.

Tiger_balm
3 inlägg
Tiger_balm 5 mån sedan

Hej igen,
Ok så min polare kan tyvärr inte följa med men jag är fortfarande intresserad om vi kan hålla priset nere. Därför vore det guld om vi kunde hitta en till medresenär/boende så att min budget kan hållas smile

J-Ley
6 inlägg
J-Ley 5 mån sedan

Hej!
Kul att du fortfarande är sugen! Jag håller faktiskt på att förhandla (läs tigga, böna och be) med hotellet. Verkar som att vi nog kan få ned priset till 400:-/natt och skalle om det bara blir vi två. Men jag har trådar ute lite här och var, så vi siktar på att det löser sig, tycker jag.

J-Ley
6 inlägg
J-Ley 4 mån sedan

En plats bokad. Två kvar! Slå till! wink

Micke_P76
81 inlägg
Micke_P76 4 mån sedan

Lite off topic. Men jag rekommenderar inte att flyga till Vilhelmina. Då vet ni aldrig när ni kommer fram. Ser bra ut på pappret men skit i verkligheten. Gjort den några gånger strul varje gång. Till och med inställda flyg. Som annonseras 50 min före avgång. Nästa flyg dagen därpå..Tur att IF finns och polare bor i Umeå. Så tog Norwegian. Next jet ansåg att det var mitt problem om jag ville hem på söndag..

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook