Pjäxorna stinker

LyndonSJohnson

Ny medlem
Pjäxorna stinker
Relativt nya pjäxor, allt är frid å fröjd till en ödesdiger vecka i Riksgränsen i maj. I 18 graders värme höll sig pjäxorna torra i ungefär 3 svängar, sen var dom dyngsura. Trotts kämpande med värmeslingor, underliga pjäxvärmare å ett väldans i och ur-plockande av innerpjäxor så lyckades päxorna inte bli torra förrän sådär två dagar efter att jag kom hem.

Pjäxorna har dock inte repat sig efter denna hemska händelse utan luktar nu intensivt surt... så surt att man undviker att vara i samma rum som dom. I övrigt är innerskorna i bra kondition å skalet funkar hur bra som helst. Finns det nått sätt att göra sig kvitt dessa odörer? Inte allt för sugen på att köpa nya pjäxor.

Pjäxorna stinker
Ett tag sedan tråden var aktiv men ändå, stinkande pjäxor är inte att leka med.
Två tips.
1. Bikarbonat i vatten ska vara bra att ta död på stinkande underkläder när man är på touren, borde funka på pjäxor oxå.
2. Har haft pjäxor hemma som luktat mögel efter hoppövningar i vatten, har tvättat dessa i tvättmaskinen i 30 grader och stanken försvann...

Pjäxorna stinker
powdercowboy sa:
Ett tag sedan tråden var aktiv men ändå, stinkande pjäxor är inte att leka med.
Två tips.
1. Bikarbonat i vatten ska vara bra att ta död på stinkande underkläder när man är på touren, borde funka på pjäxor oxå.
2. Har haft pjäxor hemma som luktat mögel efter hoppövningar i vatten, har tvättat dessa i tvättmaskinen i 30 grader och stanken försvann...
känns risky å tvätta innerskon då den kanske tappar formen? hade du några problem med det?
hur varmt/kallt tvättade du?

testa annars att spolar ur dem i badkaret rejält, lär säkert göra något iallafall!

finns även luktkulor man kan köpa och lägga i som suger upp den äckliga lukten.

man kan också köpa någon spray som tar bort lukt, funkar bra! har själv kört de i mina pjäxor!

lycka till med stanken!

Pjäxorna stinker
JoWood sa:
han skrev det 2005 troligtvis har han köpt nya nu
Även om personen som la upp tråden inte har användning av den så finns det nog många andra skidåkare med samma problem i nuläget!

Frys är nog det bästa tror jag, kan dock vara lite jobbigt om maten tar smak ;) Har aldrig testat luktkulor men har hört folk som är nöjda med det! Rätta mig om jag tänker fel men om man stoppar innerskon i ugnen en stund som när man formar dem så borde ju bakterierna dö och man blir av med lukten?

Pjäxorna stinker
Leffe_P sa:
JoWood sa:
han skrev det 2005 troligtvis har han köpt nya nu
Även om personen som la upp tråden inte har användning av den så finns det nog många andra skidåkare med samma problem i nuläget!

Frys är nog det bästa tror jag, kan dock vara lite jobbigt om maten tar smak ;) Har aldrig testat luktkulor men har hört folk som är nöjda med det! Rätta mig om jag tänker fel men om man stoppar innerskon i ugnen en stund som när man formar dem så borde ju bakterierna dö och man blir av med lukten?
Precis vad jag tänkte svara till jowood, w-ord på dig!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp