K
Kawabanga
Guest
Ultimata Skidryggsäcken?
Vilken är den ultimata skidryggsäcken? Det finns ju ganska många nu.
mvh Anton :P
mvh Anton :P
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
playground hade osprey förut iaf.crabcrap sa:Vart i Stockholm hittar jag butiker som säljer Osprey? Framför allt intresserad av deras Kode 30.
Kolla in SÄCK som ligger på Roslagsgatan 36. De säljer Osprey och en massa andra säckar.crabcrap sa:Vart i Stockholm hittar jag butiker som säljer Osprey? Framför allt intresserad av deras Kode 30.
Da Kine ändrade den funktionen på de flesta modellerna förra året. Nu är det en vajer som man kan dra ut till en loop med diameter på 20-30cm som gör det sjukt mycket lättare att klämma ner feta skidor och hänga på skidorna när man har mycket saker där bak.Joye sa:MnO: Du skriver inte så mycket om skidhållarfunktionen men jag måste bara fråga. Efter att ha haft lite problem med min Dakine vertex då jag haft spadbladet i ryggsäcken så är det omöjligt att fästa skidorna som det är tänkt på ryggsäcken, de kommer för långt ifrån den övre remmen. Funkar iofs att lösa på andra sätt men så genomtänkt tycker jag inte att det är, ska man inte kunna ha både spade och skidor på ryggen?
Kör med en Dakine Heli Pro DLX 20 liter, funkar perfekt för att att åka och hika med. Har en väst, handskar och lite diverse i den. Och spaden förstås. Rekommenderas. Ska man dock gå på tur mycket kanske man ska ha en lite större.iHammpus sa:vilken storlek rekommenderas på en "skidryggsäck" ska få ner lavinutrustningen, evetuellt ett par mackor, torra handskar och diverse småsaker.
räcker en dakine helipro 20L ?
Och det har inget alls att göra med att du är sponsrad/samarbetar med de?Lee-nus sa:dakine är inte grymma på nåt mer än priser imo. det är bra ryggor, men inte grymma. själv kör jag med pieps plecotus, myotis och freeride. grymma säckar är det, jäkligt rejäla och slitstarka med många smarta lösningar!
självklart använder jag pieps för att jag är sponsrad, men jag skulle ju inte heller samarbeta med nåt jag inte tror på? och som sagt, jag diggar även vissa av ortovox säckar, åtminstone de som inte har ryggplatta i sig. dakine har aldrig funkat nåt vidare för mig och mammut har jag inte provat. osprey kode verkar schyssta också, har bara provat i butik. så, nu har jag utvecklat...Hasse_Lindborg sa:Och det har inget alls att göra med att du är sponsrad/samarbetar med de?Lee-nus sa:dakine är inte grymma på nåt mer än priser imo. det är bra ryggor, men inte grymma. själv kör jag med pieps plecotus, myotis och freeride. grymma säckar är det, jäkligt rejäla och slitstarka med många smarta lösningar!Annars så håller jag med dig om DaKine. De funkar till det priset men grymma är de inte..
Personligen hatar jag pieps säckarna men älskar Mammutsryggsäckar.
natur kompaniet 1200kr rost rödcrabcrap sa:Vart i Stockholm hittar jag butiker som säljer Osprey? Framför allt intresserad av deras Kode 30.
Vad är en panelryggsäck?tompan14 sa:Haute Route är väl en panelmodell om jag inte minns fel?
Personligen så hyser jag agg emot allt vad panelryggsäckar heter, jag har väldigt svårt att acceptera deras existensberättigande.