AKvS
Medlem
Tomas Olsson saknas efter fallolycka
www.fangadagen.com har klarat det, dock en lättare led men likaså en enorm bedrift.Monis sa:vänta nu hade han inte redan klarat av att åka ner?
Jetströmmarna (mycket starka vindar) gör att det inte finns något puder där uppe. Bara en blandning av skare, is och sten.Sparvone sa:hur försvann han? 10 meter rätt ner i djupsnö, glaciär eller rullade han ner?
förlåt att jag inte har läst allt men har verkligen inte tid med det nu. sitter och studerar
fy faaan vad du är dum i huvudet? Hur fan kan du jämföra ett fall från ett hustak med ett fall från en klippvägg på 8500 meters höjd? Jävla offer....August_ahlnas sa:en kompis till pappa ramlade ner från ett tak på ca 10 meter och klarade sig! knappt nå skador alls han hade fet tur och hoppas att samma gäller tomas!
det är sant!
så att det är inte omöjligt. var posetiv!
Visa lite jävla tolerans, "Dave", killen är 13 bast och enl ovanstående inlägg framstår det som att han "bara" föll 10 meter, från en klipphylla eller inte. Varken du eller jag vet hur det såg ut och förrän vi vet det så kan vi väl låta besserwisser nego-attityden ligga kvar på hyllan?! Det är nog illa som det är och grabben menad säkert inget med sin något taktlösa liknelse.Dave_Spruce sa:fy faaan vad du är dum i huvudet? Hur fan kan du jämföra ett fall från ett hustak med ett fall från en klippvägg på 8500 meters höjd? Jävla offer....August_ahlnas sa:en kompis till pappa ramlade ner från ett tak på ca 10 meter och klarade sig! knappt nå skador alls han hade fet tur och hoppas att samma gäller tomas!
det är sant!
nejn1 sa:är det jon olsson's bror?
Enligt http://www.mounteverest.net så ska alla tre svenskarna som är kvar plus Tormod Granheim vara ute och leta efter honom! hoppas dom hittar honom!LEAF sa:någon som har hört något om martin och olof? är dom kvar på berget? ute och letar?
Nej jag försöker vara lite posetiv och det är inte bara 10 meter men han jag känner landade på asfalt typ men nu i efterhand har jag läst att tomas kan ha farit ner för det kilometerlånga branta partiet. det är mycket värre. och tror inte att det är storchans att han överlevt men jag försöker somdagt sprida lite posetiva vibbar även om dave inte tycker jag lyckas.apostrof sa:Visa lite jävla tolerans, "Dave", killen är 13 bast och enl ovanstående inlägg framstår det som att han "bara" föll 10 meter, från en klipphylla eller inte. Varken du eller jag vet hur det såg ut och förrän vi vet det så kan vi väl låta besserwisser nego-attityden ligga kvar på hyllan?! Det är nog illa som det är och grabben menad säkert inget med sin något taktlösa liknelse.Dave_Spruce sa:fy faaan vad du är dum i huvudet? Hur fan kan du jämföra ett fall från ett hustak med ett fall från en klippvägg på 8500 meters höjd? Jävla offer....August_ahlnas sa:en kompis till pappa ramlade ner från ett tak på ca 10 meter och klarade sig! knappt nå skador alls han hade fet tur och hoppas att samma gäller tomas!
det är sant!