Konstig köpare på min skidjacka!? Lurendrejare?

sgtjools

Ny medlem
Tjena!

Som ni kanske ser har jag ute en Four Elements skidjacka på köp/sälj torget, för några dagar sedan kontaktade en viss Peck Real mig och visade intresse av att köpa min jacka.

Han skriver på engelska, bad om lite mer information eftersom all info var på svenska antagligen. Hursomhelst mailade jag tillbaka och fick idag ett mail av honom där han erbjuder mig en massa extra pengar för jackan, väldigt lustigt snubbe måste jag säga...

Han erbjuder mig alltså först de pengarna jag tar ut för jackan dvs. 800:- sedan erbjudare han mig 50euros extra för att hålla andra köpare borta och inte nog med det ytterligare 50euros för att ta bort annonsen. Och detta ska tydligen skicka på en check till mig.

Han snackar om att han ska dessutom skicka en \"agent\" till min plats där jag bor för att hämta jackan, menar han typ DHL eller Fedex då?? eller vad snackar han om??

Vad tror ni?? killen verkar ju iaf. vara enormt angelägen om att få köpa min jacka, känns ju dock nästan som man är med i en actionfilm eller något!? Har ingen erfarenhet av sånna här köpare.

Han bor ju inte direkt i landet så visst blir det lite extra krångel..

Jag och en till jag känner har fått mail från samma kille!
Svarade aldrig på mailet, verkade lite för skumt.

säg att hans "agent" kan hämta jackan när du fått checken

det är så här. förmodligen har den här snubben smugglat in knark eller diamanter i jackan för en lång tid sedan. men han tappade jackan och du fick den. och nu har han luskat ut var den är och vill ha den för varje pris. be careful dude

fluffb!

hahaha jo fan visst känns det så alltid!?! jävligt knepig sits... men wetten? men du tror alltså att han har satt detta i något sorts system?

ojoj .. lät skumt hardu snackat i tele med han? säg åt agenten o hämta jackan när du fåt checken

mmmm... ska nog maila tillbaka o ställa lite motfrågor, frågade ju i förra mailet vilket land han kom ifrån men han svarade ju inte på det i de här mail...

säg att du vill möta hans agent i en gränd i new york klockan 23.00 prick och säg till honom att hans ska ha med pengarna i en metallväska. dom ska vara i ovikta 20 dollarsedlar, han ska komma ensam, inga snutar, du gillar inte snutar.

hahahaha! well om ni skulle läsa om en kille som försvunnit spårlöst i Umeå då kan ni ju kontakta polisen vettja och tipsa om den här tråden, får då har han förmodligen sökt upp mig och jackan.... iiiih! bara jag hinner med ett åk till helgen!

det som egentligen är intressant med detta är att jackan är skitful!.. no offence.

Senast ändrad:
snälla lägg ut hans mail så att alla kan bomba sönder honom med mail. verkar som han förtjänar det.

Har stött på en massa sånt folk när jag spekulerat i diverse nätköp.. bl.a. av mobiler o kameror.. både säljare o folk som vill köpa mina prylar..
Första grejen - utanför sverige är aldrig särskilt bra.. då är de ju mkt svårare att söka efter honom om det är en falsk check etc..
Sen att han är lite så småkonstigt med extrabetalningar o så är inte heller bra såklart, för inget är "för bra för att vara sant".. då är det bara inte sant helt enkelt haha...
Sen dedär snacket med agenten.. verkar lustigt, men kan ju vara en ordmiss på engelska (travel agent t.ex. är ju resebyrå, inte rese agent/detektiv/fbi nisse)...
Få honom att sätta in pengarna på din bank direkt istället.. slipper du tiden det tar att skicka checken och du vet att de garanterat är inne...
Lita inte på sånna betalningssidor som ska agera mellanhand för köpare/säljare.. finns en massa kryphål som folk har blitt scamade på även på de "säkraste sidorna"..
O ska han nu betala så mkt extra än va du begärde, så säg ditt pris i "förväg" o "resten" (alltså extrapengarna) i efterhand när den har kommit till honom, så kan du i varje fall inte förlora det du ville ha ut för jackan!

Och även om du får en check så betyder det inte att den har täckning.... låter lite väl skumt dock känns det också lite konstigt att han skulle gå igeom allt besvär bara för en jacka värd 800:- eller vad det nu var du begärde. Jag skulle vilja ha pengarna i handen(kontanter) eller insatta på mitt konto innan jag gav bort jackan.

hjalle: din dust vad snackar du om? detta var en av de första modellerna som kom från four elements, den är riktigt snygg! Förmodligen deras snyggaste någonsin... fortfarande!

karlssonjohan82 sa:
men smaken är ju som baken!
ja, och baken tycker att den är ful :)

21996.jpg

Senast ändrad:
Har själv fått mail från massor av konstiga personer från andra länder som bjöd dubbla priset på min dator jag skulle sälja. sjukt konstiga snubbar som bara går in för att lura av dig grejjerna. ett råd är att inte lite på dem. säg åt dom att dra åt helvete

samma nsubbe frågade mig på ett par skidor.. men jag orkade inte svara.

I am interested in buying the above mentioned from you.
1. i want you to pls kindly get back to me with the condition
2.price
3. pictures to see.
Thanks. Peck Rael peck_rael1@yahoo.com

hahaha, precis så skrev han till mig me :D
jäkla skojjare :P
jag mailade tillbaka till han men sen dess har han inte svarat.
Akta er för honnom :P

hahaha, aa nu har han mailat igen.
asså, om man läser och förstår så försöker han typ använda mig som pengatvätt eller nått, riktig lallare.
asså ni ska nog inte ta kontakt närmare med denna underliga ....sak!
haha, över och ut :P

Hjalle_S sa:
säg att du vill möta hans agent i en gränd i new york klockan 23.00 prick och säg till honom att hans ska ha med pengarna i en metallväska. dom ska vara i ovikta 20 dollarsedlar, han ska komma ensam, inga snutar, du gillar inte snutar.
okej, jag svarade till honnom så här: hellow again.
maby i can arrange so that the helmet is mine again.
if you still want to by it, we could met in the middle of new York.
con alone, no copps, i dont like copps!
have the money in a big silver briefcase, i want all the money to be in that briefcase, in cash.
ok? lets say 00.20 in a alley some were.

Säger sig självt, vem lägger på €100 på en jacka för 800 kr?

Glöm den där killen. Jag skulle inte ens svara på mejlet, finns alltid en risk att man hamnar på en spam-lista i samma veva...

Burenstamen sa:
Hjalle_S sa:
okej, jag svarade till honnom så här: hellow again.
maby i can arrange so that the helmet is mine again.
if you still want to by it, we could met in the middle of new York.
con alone, no copps, i dont like copps!
have the money in a big silver briefcase, i want all the money to be in that briefcase, in cash.
ok? lets say 00.20 in a alley some were.
Hahaha! Thanks for making my day! ;)

har ni aldrig har talas om att "carda" saker? det är förmodligen det han gör med dig.

Jag fick samma mail angående mina pjäxor som jag har ute. Detta är ett datagenererat meddelande som används till att lura folk. Kanske för att samla in adresser, kanske för något allavarligare ändamål. Se på det som ett virus..

Släng mailet och rapporter till webmastern så att han kan blocka fler mail

Snart är det vinter

/Daniel

haha:DDfan vilken "lurendrejare":D...han geer falska pengar tillbaka:Pdon`t trust int this guy!

det är antagligen avancerade cardare, dom snor folks kreditkorts nr så använder dom det och betalar grejjer med.

Den där rackaren har mailat om skidorna jag håller på o säljer också..luktar lite skumt om det där. Speciellt eftersom han ens inte kan stava engelska korrekt.
Mycket konstigt.....

Tillbaka
Topp