Konstig köpare på min skidjacka!? Lurendrejare?

Exakt!

Nu borde alla vara varnade vid det här laget..

Akta er för fula gubbar helt enkelt, som mamma alltid sagt.. Enkelt!

Jepp! nästa lika "skilled" bedragare som sawyer i lost! Så ingen annan som är intresserad av att köpa jackan då ;) Vid snabb affär kan jag ge ett bättre pris! Alla köpare varmt välkommna! (med undantag för människor som heter Peck i förnamn)

Ski or Die!

skulle mycket väl kunna vara en pengatvätt, och en smart sådan. Freeride måste ju vara en av de mest oskyldiga sidor på nätet så vem skulle tänka på att kolla Köp o Sälj-funktionen här? Svara inte på nåt bara så händer inget.

HAHA fy fan va skumt! Exakt samma person skickade ett mail till mig för en vecka sedan när jag sålde mina scott p3. Jag hade redan sålt dom så det blev inget mer med det.

Han skrev på engelska precis som du säger men han ville bara veta om dom fanns kvar och ville ha information om bilder, skick o.s.v. Sedan skrev han att jag skulle svara vänligt tillbaka..=)

Ett tips: Låt han inte köpa jackan. han verkar skum.

Läste en artikel nyligen!

Dendär Peck Real är en lurendrejare varför skulle han annars erbjuda så mycke pengar?
Strunta i honom.

FRED!

jag skulle ALDRIG ALDRIG ALDRIG sålt jackan!!!
Antingen så hhittar du på nåt bra att skriva till honom och säg typ att du inte vill sälja utanför sverige eller nåt.
eller så bara ignorerar du honom och låtsas att du har blivit uppäten av en köttätande hamster eller nåt annat hemskt!!
hur som helst sälj den inte till denna skumma snubbe!!

sluta nu, hur kan man tro på något sånt här över huvudtaget? Detta är ett massmail konstruerat för att få in personuppgifter för att genomföra någon slags scam såklart.

Men rent hypotetiskt, om det varit en fysisk person som verkligen ville ha jackan av en eller annan anledning hade jag efter denna långa debatt varit oerhört nyfiken på ett möte och stämt träff bums! Och då göra en sk motscam och med lille külertz hjälp robba av honom på både kronor och euros.

En möjlighet är ju den vanliga bil scamen som det stod om i tidningara för nått år sedan.

Han skickar en check till dig, du hämtar ut pengarna på banken och skickar gladeligen iväg grejjerna och allt är frid och fröjd. Samtidigt som detta händer så skickar banken vidare checken till den bank där den är utfärdad, vilket är standard. När den når den bank där det hela är utfärdad så ser dom att den där checken är ju en förfalskning och ringer upp din bank och frågar vad dom svammlar med, din bank i sin tur ringer förbannad upp dig och säger åt dig att bums betala tillbaka dom pengar som du cashat in med checken, vilket du enligt lag är skyldig att göra. Helt plötsligt står du där utan vare sig prylar eller pengar.

Den är Peck fan har skrivit till mig också, om min hjälm. Han verkar fan vara sick.

Tycker att det är snyggt att killen inte tror att någon kommer att märka något när han skickar intresse-mail till, vad verkar som, 50% av alla privatannonser på FR!!!

Senast ändrad:
det är fejk.fick ett mail av freeride där de stod att man skulle passa sig för lurendrejare på köp och säljsidorna. Om han erbjöd massa extra pengar m.m.

Hoppas han mailar mig! Lätt värt en sliten hjälm för att se vilka "agenter" det är som kommer och hämtar grejerna :P

Hjalle_S sa:
säg att du vill möta hans agent i en gränd i new york klockan 23.00 prick och säg till honom att hans ska ha med pengarna i en metallväska. dom ska vara i ovikta 20 dollarsedlar, han ska komma ensam, inga snutar, du gillar inte snutar.
Haha fett skön

Detta har funnits ett bra tag. Det funkar som så att du har en vara till salu för tex 10000 kr, då får du ett mail att det är nån som vill köpa den, kan även vara telefonsamtal och allt kan låta mycket seriöst. Det som händer sedan är att du får en check på ett högre belopp, säg 20000 och du ringer till han och frågar varför, alternativt att han kontaktar dig så får du veta att han eller hans sekreterare råkat sätta in för mycket pengar (eller som i fallet ovan att det är extra pengar till någon som ska komma och hämta grejerna). Så långt är allt frid och fröjd, du går till banken och löser in checken och får pengarna insatta på ditt konto. Sen ber han dig att skicka tillbaka det han råkade skicka extra. Då gör du det eftersom du har pengarna på ditt konto och känner dig trygg i det. Sen nån vecka senare får du höra av banken att det var fel på checken och dom vill ha tillbaka pengarna. Summa sumarum du har blivit blåst på 10000 men det du skulle sälja har du iallafall kvar då dom alldrig kommer och hämtar det. ...det var i stora drag hur det går till och anledningen till att vi går på det är för att vi i Sverige inte är vana checkar och tror att det är ok bara för att vi lyckats lösa in den på banken.

Detta hände en som jag pratade med som skulle sälja sin bil, han blev av med 15000...rätt trist.

Ha det/ Olle

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp