Åre - bästa stället i Sverige/norden?

• Trådstartare Trådstartare Sorabo
  • Start datum Start datum
S

Sorabo

Guest
Hör hela tiden att Åre ska va så bra, är det grym skidåkning där eller? Många och bra uteställen också?

ooooooooooh, finns jö bara inge bättre dårå jö!
Kanonväder ...jämt! Regnar och blåser aldrig!
Kassaskåpssäker snötillgång 9 månader av 12.
Pudret spöar allt som finns i övriga världen t o m Alta i Utah
Och det är 80 cm nytt puder varje morgon ...alltid
Pisterna är alltid mjuka och hålls perfekt preppade hela dagen.
Krogarna är prisvärda, maten bättre än i Lyon och Dijon och servicen professionellt vänlig och alltid intresserad och på hugget.
Pubarna har genomgående gratis inträde och ett jättelikt ölutbud och dörrvakter som alltid vänligt hälsar dig välkommen.
Köer förekommer aldrig.
Är du för full så klappar dom dig vänligt och leende på axeln och säger att din betalda taxi har kommit nu ..och här är din jacka, och "ha en fortsatt trevlig kväll!"
Fråga vilken stenhård friåkare som helst i liftkön och dom visar dig baksidans hemligheter direkt och bjuder sen på bärs på afterskin ...buddies for life liksom
Afterskibanden lirar aldrig "Highway to hell" eller "sweet hooome Ääläbääma"
Om du har riktig tur kan t o m nån local visa dig Björnens hemligheter om du ber riktigt snällt.

Melodifestival på TV och jag har tråkigt.
Åre är kompakt och välutrustat. Det blir vad man gör det till....
Som vanligt.

Perfekt med tåg dit!

God kväll
/Ace DG

Senast ändrad:
Jaaa, för djävligt att de inte pistat parken i Bräcke... Och inte hittade vi något puder, inte ens när vi körde fast Folkessons skoter i nysnön på väg hem från Huså idag.

Vad är det med dagens skidåkare?!!!

Men hur brant är egentligen Åres brantaste pistade backe, finns det verkligen något som kan matcha Väggen, Chocken och 72an?

??? / MM

Hasse, visst skiner solen alltid från klar himmel i Gränsen och aldrig har någon blivit brutalt utslängd från Grönan men att leva upp till DG:s beskrivning av Åre?

DG har lovat att han ska visa oss alla skutans puderåk och schyssta afterskier i Åre, är du sugen på att hänga på? Själv ser jag mest framemot de vänliga dörrvakterna.

Nja håller gärna mig kvar här nere. Sen så gillar jag skinnbyxorna i Gränsen. Och puderåken i Åre??? Nja slåss med er gamla rävar om dessa puder åk så hoppar jag.

Föredrar att vara här med 200 hundra andra puderkåta svenskar.

//H

vädret/snön.. kan man inte skylla på anlägningen åre om det är dåligt.. de som jobbar på skistar kan ju inte ändra på det, skanks!

Hasse sa:
Nja håller gärna mig kvar här nere. Sen så gillar jag skinnbyxorna i Gränsen. Och puderåken i Åre??? Nja slåss med er gamla rävar om dessa puder åk så hoppar jag.

Föredrar att vara här med 200 hundra andra puderkåta svenskar.

//H
200 hundra måste vara tjugotusen, vad har hänt??? Har den så tidigare lugna och fridfulla byn blivit det nya Shampo-X?

? / MM

Sorabo sa:
Fel av mig! 75an är det naturligtvis jag syftar på. En av Nordens brantaste pistade backar. Ligger i Trysil och anges luta 44 grader som brantast. Yo, Trysil är ett bra alternativ för oss som bor söder om Dalälven.

/ MM

oki då 200 men ändå ;)

//H

Ps. Söder om dalälven? Bor du på fel sida??? Ds.

Senast ändrad:
Det är sällan bra väder i Åre, men om man ska säga den bästa anläggning i Sverige så måste jag nog säga Åre, men om vi talar olika kategorier så ligger inte Åre höhst upp när det gäller prepparerad pist.
Men off pist funkar väl det med, även om jag tror att Kittelfjäll och Riksgränsen (om det ska räknas) är bättre på den frpnten, och när det gäller parken så är det inget wooow direkt, men den är bra.
Nordens bästa som jag har varit på var lätt Trysil eller kanske tillochmed Kittelfjäll...

Yopp ... söder om Dalälven. Har ju kanske inte avgörande betydelse i valet av skidanläggning i mitt fall, det finns ju broar ...!

Senast ändrad:
Om det är puder som räknas ligger kittelfjäll högt. har inte vart i gränsen men tror det håller måttet också.

RHillblom sa:
Som helhet är iallafall trysil en vass kandidat. Trysil har nog bättre "åkning" än åre.
Nä nä nä men kåååm igeeen nuuu dååå RHillblomman , jämfört med Stupe' i Kungsbärgä är både Trysil och Åre bara schiiit, borde ju DU veta.

Allvarligt, Trysil ÄR bra, men bättre och allsidigare än Åre? Näpperligen, lessen där ... Men nu är ju Hinterglemm mycket bättre än Åre också utan att ens vara i närheten av St Anton eller Ischgl eller Chammostrax. Många grader i himlen ...eller helvetet. Välj! Svara! ...nä ta't lugnt, no offence

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp