Beställa Bern Baker.

Sund1ng

Ny medlem
Beställa Bern Baker.
Hejsan allihopa. Jag har funderat ett bra tag på att köpa hjälmen bern baker men hittar ingen svensk sida som har den, ok Steepstore har den men den är juh i färgen grå, jag kan vell tänka mig den färgen men är inte så sugen på det. Så jag undrar om nån vet en bra utlänsk sida där dom säljer bern baker fast i färgerna matte white eller matte black helst matte white . Sidan ska inte ha så stor fraktkostnad, och berätta gärna vad fraktkostnaden är på sidan för jag är inte den bästa på att hitta dom sakerna på siderna. och jag vill gärna att vinterfodret ska följa med jag vet inte riktigt om det hänger med på alla.

Tack på förhand :)

Beställa Bern Baker.
Jag tänkte faktist också lägga upp en tråd/ot inlägg om jusst denna hjälm och vart man får tag i den ! (Y)

Hoppas vi får svar.

Beställa Bern Baker.
Jag har hittat en sida som verkar ganska ok men jag vet inte riktigt om det går o beställa från den till svergie http://store.christysports.com/brandsearch.php?q=Bern+Unlimited

om man har lagt hjälmen i kundvagnen och går in på kundvagnen kan man ändra på shipping type mellan UPS ground, UPS third day select och några till. Och jag undrar vilken man ska ha om man ska beställa till svergie ifall the är UPS ground kan det verkligen bara kosta 10.50$ ???

Beställa Bern Baker.
Har snackat me dom på Steepstore.se , dom tar in bern baker nästa säsong,. (har nämligen oxå tänkt köpa en bern baker) ,. den kommer gå runt 999 sa dom,

Beställa Bern Baker.
Tjena!

Bern hjälmarna finns hos Alpint i stockholm

Baker,Muse,Macon,Berkley, Cougar, och Brentwood!!!!!!

Baker kostar 999kr, finns i Matt vit, matt svart och grå

Beställa Bern Baker.
alpint-mange sa:
Tjena!

Passar Baker med goggles under?? eller man kanske måste ha de..

EDIT: har Dr.Zipe mistress lvl 2

Senast ändrad:
Beställa Bern Baker.
ahlmark sa:
alpint-mange sa:
Tjena!

Passar dem med goggles under?? eller man kanske måste ha de..

du får inte köpa bern om du inte skriver på ett kontrakt att du kommer ha gogglebandet under

Beställa Bern Baker.
effeh sa:
ahlmark sa:
alpint-mange sa:
Tjena!

Passar dem med goggles under?? eller man kanske måste ha de..

du får inte köpa bern om du inte skriver på ett kontrakt att du kommer ha gogglebandet under
Jag tolkar det som att man kan ha gogglesen under, tack

Beställa Bern Baker.
men asså, vill man verkligen pröjsa mer än 700 för något som inte skyddar? bern baker har ju inte gåt igenom tester så den e ju inte godkänd som hjälm, bl.a därför som den är på accesories avdelningen på steepstore.. ;)

Beställa Bern Baker.
Kan de som har Baker svarra på denna fråga. Sitter hjälmen högt på huvudet och e de vanliga storlekar som på typ RED.

Beställa Bern Baker.
Är den säker då, asså skyddar den om man skulle ramla eller e de bara som en lite "hårdare mössa" vill delst ha en hjälm som skyddar

Beställa Bern Baker.
ahlmark sa:
Är den säker då, asså skyddar den om man skulle ramla eller e de bara som en lite "hårdare mössa" vill delst ha en hjälm som skyddar
den skyddar inte så mycket.. klassas som en hård mössa, inte som en hjälm. så har du hjälm för å skydda skallen dra på dig en riktig hjälm...

dock kan man ju inte säga emot att bakern är nått av de snyggaste som skapats

Beställa Bern Baker.
jeppenator sa:
ahlmark sa:
den skyddar inte så mycket.. klassas som en hård mössa, inte som en hjälm. så har du hjälm för å skydda skallen dra på dig en riktig hjälm...

dock kan man ju inte säga emot att bakern är nått av de snyggaste som skapats
Aa okej den e ju så sjukt snygg ja :D, men en kompis hade köpt den o då fanns de en lapp i paketet där de stod "warning this is not a helmet" hehe

Satsar nog på Salomon patrol istället då

Beställa Bern Baker.
Beställa Bern Baker.
Nu är det säkert bara jag som är negativ, men är det inte bättre om man investerar i en Salomon Patrol eller en Red Mutiny om det är ett skydd för huvudet man är ute efter.. Fast det är klart det är den snyggaste hårda mössan jag sett!:D

Beställa Bern Baker.
axcs9z.jpg

Alltså finns den som riktig hjälm och hard hat :D den måste inföskaffas då :P

Senast ändrad:
Beställa Bern Baker.
www.alpint.com... men sidan är inte klar, om du bor i sthlm så är det ju bara o besöka alpint

torsgatan 27
t-bana, gå av vid st eriksplan

Snödjup

Tillbaka
Topp