goggle problem

Kiwii

Medlem
goggle problem
tjena ska köpa ett par gogglar men jag kan inte ha vanliga gogglar för jag har glasögon... å jag kan inte ha linser för dom ba´ra ploppar ut eller går sönder...min vanliga tur ^^ så nu undrar jag om ni vet nån sida som säljer sånna gogglar som man får plats ett par glasögon i eller om ni själv har sånna å om dom heter nå speciellt...

tack på förhand // tommy

goggle problem
Det bästa är nog om du åker in till en affär och testar olika modeller med glasögonen på dig. Men det funkar nog med dom flesta skulle jag tro.

goggle problem
det borde gå att ha glasögon under dom flästa gogglarna, gå till nån markbutik och prova oakly, scott, smith, electric, salomon osv...

Senast ändrad:
goggle problem
Du får nog professionell hjälp om du går in till t.ex Synsam eller dylikt som har både Oakley och vanliga glasögon så dom borde kunna lite om sånt där! Lycka till med sökandet! /Peace

Senast ändrad:
goggle problem
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=16442

på det forum är det ungifär samma problem som du har...

men jag har hört att de finns sånna speciella med inbyggt glas som du snckar om.. jag vet inte vart jag har hört eller sett det.. men jag vet att det finns, men misstänker att detär ruskigt dyrt.. men om du ändå vill leta så tror jag att kanske synsam kan vara bra att kolla med... har för mig att dom kanske vet..(inte helt säker)

själv kör jag med glasögon under och de funkar aldeles utmärkt.. desutom är det enklare eftorsom man inte har på sig googles hela tiden.. =/

lycka till.

goggle problem
Det beror nog lite på hur dina glasögon ser ut. Har du breda som går ut lite vid kantrena kan det bli svårt. Därimot om dom ligger lite mer slimmade mot ögonbrynen och formar sig mycker efter ditt ansikte så tror jag att det borde pasa med de flesta.
Åk tll någon affär och prova, dfet viktiga är att det inte skaver och har sej.

goggle problem
åk te nån bra affär som har mkt goggles och testa i fram emot vintern. och om du hittar ett bra par goggles men inte är i den färgen du vill ha så kan du ju köpa ett par andra likadana men på internet och i den färgen du vill ha elr i det mönstret:P

goggle problem
Zakarias sa:
Om jag vore du så skulle jag lägga nån hundring på endagslinser. Dessa kan du använda under den/de veckor/dagar du åker. Enligt min mening är det livsfarligt att ha sina glasögon under googles...
Hur många gånger har inte goggels slitits av hjälmen under en vurpa?? 1: Inte kul att loosa sina 2000-5000 kr glasögon. 2: Om se går sönder och du mot förmodan skulle få in glas, bågar mm. i ögonen så tror jag att du hellre lägger 100-200 kr på endagslinser.

goggle problem
Eller månadslinser, har för mig att det kostar 700 kr / 6 månader så det är ju inte så jättedyrt..

goggle problem
jag hade samma problem förr, scott motive och scott witness funkar perfa med glasögon.

Tillbaka
Topp