Tips på pjäxor?

bL1d

Ny medlem
Tips på pjäxor?
Tjenare ska skaffa ett par pjäxor inför säsongen nu hade jag tänkt och jag undrar vad som är bra till ett bra pris.

Och är det billigare efter jul eller nu på hösten. När är det billigast att köpa?

Tack på förhand

Tips på pjäxor?
som jeppenator säger, vill du ha tips måste du specificera dig mer..

hur åker du?

vad kör du? jibb? pist? utanför?

bred eller smal fot? mm

Tips på pjäxor?
som jeppe säger vore bra om du skrev hur du vill ha pjäxorna

och det är troligtvis billigare nu en efter jul då det är närmare säsongen då
men billigast är direkt efter säsongen är slut.

Tips på pjäxor?
okaej då får jag la precisera mig lite. Jag vet inte vad jibb är så det är nog itne det jag är ute efter. Men jag brukar åka pist, eller jag har alltid gjort det, bara provat lite off-pist. men i år ska det bli annat. Jag hade tänkt köra mest off-pist så jag lär mig det. men självklart kommer jag åka en del pist också. jag vil att pjäxan ska vara varm och inte börja skava helt plötsligt. och när jag säger att den ska vara varm så menar jag att man ska vara varm om fötterna när man kommer tillbaks efter en dags åk.

tack för alla svar

Senast ändrad:
Tips på pjäxor?
Bra att tänka på är att Dalbello är för lite smalare fötter!
Känn dig fram! finns inget värre än dåligt sittande pjäxor:/ Head Mojo är riktigt sköna förresten!

Tips på pjäxor?
Jaaa, dalbello är jääättebra grejjer. Huraa det ska han ha!
...Men tänk om han har skitfeta fötter då? Hur ska det funka? Jag vet! Vi lästar ut skiten till max, tar två storlekar extra och knör ner fötterna med hjälp av vaselin!
Vad sjukt nöjd den här killen kommer bli med sina nya pjäxor!!! ...eller?

Nej, allvarligt talat bL1d, alla nissar som gett dig tips på pjäxor har ingen koll på det här. Du ska gå till en bra skidbutik och fråga nån snubbe som har stenkoll på pjäxor. Det är det enda sättet att få ett par pjäxor som sitter bra. Denne ska mäta dina fötter, titta på dem och ta fram modeller beroende på fortens form och så vidare... När du valt de pjukkor som sitter bäst så ska skidbutiken även lästa ut och anpassa pjäxan om detta är nödvändigt.
Skit i färg och modell och känn efter.
Glöm inte: 1. Ta inte för stor storlek!!! 2. Köp till en formgjuten sula!!!

Senast ändrad:
Tips på pjäxor?
Och formspruta inneskon i ett för tight skal ;)

Kan inte låta bli att jäklas med dig i kväll Noljas;)

//H

Tips på pjäxor?
Hasse sa:
Och formspruta inneskon i ett för tight skal ;)

Kan inte låta bli att jäklas med dig i kväll Noljas;)

//H
Regel nummer 3:
Conform'ables sprutinnerskor + falcon 10 + världens mjukaste kalle-anka fötter = katastrof.

När ska du lära dig stava mitt nickname hasse?

Tips på pjäxor?
Kommer förmodligen aldrig göra det....

Instämmer för övrigt i allt Nojlas sagt. Gå till Adams eller Udéns och fråga om hjälp.

//H

Tips på pjäxor?
Jag har inte läst hela tråden så jag vet inte riktigt vad som har sagts
men ta vad som sitter bra på foten, enda sättet är att prova.

Tips på pjäxor?
Julben sa:
Jag har inte läst hela tråden så jag vet inte riktigt vad som har sagts
men ta vad som sitter bra på foten, enda sättet är att prova.
Det som sitter bra på foten just när man provar dom är oftast inte dom man ska ha. Finns en stor chans att man köper pjuck som efter ett par veckors åkning blir för stora...och det damer och herrar vill man inte att dom ska vara!

Tips på pjäxor?
Lyssna på Nojlas och Hasse.

Blir nästan förbannad när jag läser alla idiotiska "tips" från folk som har absolut noll koll.

Och viktigt är väl att understryka att se till att det är ordentligt kunnig personal som hjälper dig. Inte nån jävla fjortis-försäljare på intersport som bara vill sälja på dig de flashigaste pjäxorna med turbokanaler i sulan och guldpläterade spännen.

Tips på pjäxor?
OK tack så hemskt mycket för allt! Ska tänka på detta.

vet ni någon bra affär med kunnig personal i göteborg?

Tips på pjäxor?
Julben sa:
När man provar nya pjäxor, ska tårna ta i där fram?
Som jag fått lära mig: Ja. När du står upp normalt ska tårna precis röra framdelen av innerskon. När du flexar framåt (lägger tryck på plösen med hjälp av benet) ska tårna åka bakåt så de inte rör framdelen.

Anders_Nilson förklarar hur man provar pjäxor på näst bästa sättet. Bästa sättet är som redan sagts, gå till en kunnig boot-fitter.

Ett säkert sätt att köpa för stora pjäxor är att ta de som känns perfekta att gå i när man går runt i affären.

Tips på pjäxor?
Håller med Anders där. Pröva utan innesko. Men det är alltid bättre att gå till någon som kan pjäxor.

//H

Tillbaka
Topp