Oscar Schelin till Cross?

• Trådstartare Trådstartare Surfdude
  • Start datum Start datum
S

Surfdude

Guest
Har hört ett rykte att Oscar har skrivit på för Cross. Någon som vet om det stämmer? Om det stämmer så verkar Cross ha ett av de starkaste jibb teamen på klädfronten.

effeh sa:
tycker det är lite wannabeigt att lämna oakley för cross när man är 16 år.
Vad vet du om vad han får för kontrakt hos Cross ? Han kankse får bättre kontrakt med resor, kläder eller ja, vad som helst. Varför spekulera i något man inte har den blekaste aning om ?

simonl sa:
effeh sa:
Vad vet du om vad han får för kontrakt hos Cross ? Han kankse får bättre kontrakt med resor, kläder eller ja, vad som helst. Varför spekulera i något man inte har den blekaste aning om ?
Håller med hellt, man byter väll för att tjäna mer cash elr nått... annars skulle han nog inte bytt/ elr ska byta

ja det stämmer jag frågade honom, han har kvar oakley och kommer typ få goggles o så av dom.. ,

effeh sa:
nä om han hade bytt till cross för 1 år sen hade jag inte brytt mig men jag tkr det är lite tråkigt att han svansar jon alla vägar han går.
Så du skulle inte vilja ha ett bättre kontrakt med cross bara för att Jon har dem som sponsor?

Jag tyckte det va coolt när Jon gick till Cross men när jag såg deras kollektion blev jag minst sagt tveksam. Jackorna Jon har på sig på reklamen ser ju närmast för små ut, då tyckte jag JL's kollektion va snyggare.

Men ifall man får en bättre deal där så nappar man väl?

Sen kan man juh fråga sig hur mkt "sin egen" väg det är att hålla kvar vid Oakley då i princip alla skidåkare idag har spons av dom...

Sen är det ändå subejktivt hurvida Oakley eller Cross har snygga kläder.

effeh sa:
man kan ju lägga upp det såhär
åka i snygga kläder och få 1000kr/mån
åka i skitfula kläder och få 2000kr/mån

jag åker hellre i snygga för liten lön sålänge jag känner mig bekväm
Scherlin har väl åkt rätt baggy så det fattar jag inte riktigt men med tanke på att Jon haft tightare kläder ett tag så lär ju åtminstone han tycka det är snyggt;)

Senast ändrad:
cross ny jibb-kollektion ar ju 2000ggr coolare an oakley som varje ar gor samma fula klader! de kanns alltid 3ar efter, de haller ju for fan pa med camogrejjer an! de va coolt nar man var tolv! nej kor hart pa cross!!!!!

jag undrar varför scar alltid har samma sponsorer som jon. !!!!!!! varför? vareför?
jag tycker inte han skulle gått över till cross. varför? VARFÖR?

hyllengren sa:
cross ny jibb-kollektion ar ju 2000ggr coolare an oakley som varje ar gor samma fula klader! de kanns alltid 3ar efter, de haller ju for fan pa med camogrejjer an! de va coolt nar man var tolv! nej kor hart pa cross!!!!!
äntligen någon som också tycker oakleys jävla camoställ ser ut som skit... isf. är det 10ggr coolare att åka i cross enfärgade kläder.

Senast ändrad:
effeh sa:
och sluta säg att oakley bara har camoställ.
ingen har sagt att dom bara har camoställen men det är dom de flashar med, gå in på deras hemsida bara och se vad som kmr på bild. cammoställen är ju deras ''huvudställ'' alla deras andra kläder skjiljer sig ju inte från något annat märke, typ cross...

jonathan-o sa:
hyllengren sa:
äntligen någon som också tycker oakleys jävla camoställ ser ut som skit... isf. är det 10ggr coolare att åka i cross enfärgade kläder.
ord negrer!

effeh sa:
Skulle snarare säga att det är moget än wannabe.
Många kids har la Oakley som favoritmärke och bara vill ha saker i dom , skit i om det är snyggt eller ej , det ska vara Oakley, så uppfattar jag det.
Sen om han följer Jon eller ej, spela roll ? Man ska inte klaga på en av världens bästa förebilder, som fortfarande utvecklar sporten.
Props till Oscar från min sida !

förresten.
ingen av er "crossdyrkare" köpte cross förra året bara för att eran idol mr.olsson inte var där då.
väx upp.

är du seriös eller???? vemfan har sagt något om att köpa cross, det ända som sägs är att deras kläder inte är fulare än många utav oakleys och att det visst går att ha baggy med cross kläder... du verkar inte särskiljt smart så det kanske inte är någon idé för dig att fortsätta skriva fjantiga kommentarer då du bara blir ägd varje gång...

jonathan-o sa:
är du seriös eller???? vemfan har sagt något om att köpa cross, det ända som sägs är att deras kläder inte är fulare än många utav oakleys och att det visst går att ha baggy med cross kläder... du verkar inte särskiljt smart så det kanske inte är någon idé för dig att fortsätta skriva fjantiga kommentarer då du bara blir ägd varje gång...
HAHAHAHA.. hoppas du är lika oseriös som föregående skrivare

jeppenator sa:
jonathan-o sa:
HAHAHAHA.. hoppas du är lika oseriös som föregående skrivare
cp? varför skulle jag vara oseriös?

Jon Olsson säger i Cross-klippet som finns länkat på Freerides framsida bl a följande:
"The reason why I picked Cross over a couple of other companies was, because with Cross I had the ability of being able to work with the company. Not just, you know, use their outerwear and get a stack of cash."

Det kan ju vara tänkvärt även i Oscar Scehlins fall. Han kommer inte att få designa sin egen linje med kläder hos Cross som Jon, än. Men det är mycket möjligt att han får mer att säga till om än hos på Oakley.

Vad vet jag, vad vet Ni, det är ju bara spekulationer.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp