X Games 2008

OlaMelin

Aktiv medlem
X Games 2008
Nu är X Games igång på allvar och redan har vi fått en uppmärksammad pipefinal och intresset verkar stort. Iallafall om man ser till de hängivna som ställde klockan på ringning inatt och gick upp för att se den heta finalen i skidåkarnas pipetävling.

För att undvika att massa nya trådar startas om resultat och "rätt-vann-åkare" så försöker vi hålla allt snack om årets X Games i den här tråden.

X Games 2008
Tanner körde med en galen stil. Simon gjorde också ett bra åk med som sagts tidigare så är det skillnad på hans fem hits mot Tanners sju. Även brist på högerspins gjorde sitt.

Angående buandet är det trist att se. Riktigt dåligt! När sporten har chansen att visa framfötterna och visa upp en glädje och passion trots tävlingstillfälle så är det ett par pappskallar som ska hålla på. Buandet kan stanna på fotbollsarenorna, inte i skidbacken.

X Games 2008
tanner vann ju helt klart för han körde 7 åk o snurrade åt båda hållen, skulle vart coolt om simon skulle vågat sig på dubbel front i pipen:P det skulle vart so siick:D

X Games 2008
kan bara hålla med om det ni säger.. Tanner körde sjukt bra. men jävlar va högt Simon kör. kul att se! hoppas Big Air blir bra i natt!

X Games 2008
för oss som inte vakna när jag hade ställt klocken xD, finns de uppladdat någon stans så man kan se pipe finalen ?

/

X Games 2008
visst körde tanner bra, men hans 7 hits å simons superairs borde ju jämna ut varan.. tyckte de va snålt av dommarna å ge han 91. mer än så va han värd..

sen visst, tanner är sjukt jävla säker i pipen.. men hade blivit mer spänning om simon fått lite högre än tanner så att tanner va tvungen å satsa allt! istället för å hasa ner i pipen som han gjorde i sista åket.. nä synd för simon.. jag hoppades på honom.. men grattis tanner!!

bara å ställa klockan för bigair finalen inatt då

X Games 2008
jeppenator sa:
visst körde tanner bra, men hans 7 hits å simons superairs borde ju jämna ut varan.. tyckte de va snålt av dommarna å ge han 91. mer än så va han värd..

sen visst, tanner är sjukt jävla säker i pipen.. men hade blivit mer spänning om simon fått lite högre än tanner så att tanner va tvungen å satsa allt! istället för å hasa ner i pipen som han gjorde i sista åket.. nä synd för simon.. jag hoppades på honom.. men grattis tanner!!

tanners 7 hits och simons air kanske jämnade ut varandra. men tänk på att tanner snurra mycket mer åt båda hållen

X Games 2008
jeppenator sa:

shit e de i natt:O:O:O? varför e alla finaler så tidigt?:P vilken tid i natt?

X Games 2008
jeppenator sa:
Sen att Tanner kör grymt mycket stilrenare + spinnar åt båda hållen gör ju sitt. Helt klart rätt vinnare!

X Games 2008
blir så jävla förbannad på buande publiken.

har alltid tyckt att tanner är ett jävla stolpskott men nu, senaste veckorna så har jag börjat tycka helt tvärt om.
visst är han ofta en diva (som nyss insåg att han kanske ska vara lite positiv mot fans) men jävlar vad han utvecklar sporten.
Kolla bara på Believe där han tog "BC-Jib" till en heeeeeeeelt ny nivå.

X Games 2008
Vad fan är det för fel på hoppet i skier X. Att inte tävlingsledningen tar bort det innan någen gör sig riktigt illa. Hoppas Lars Levén och de andra är ok.

Senast ändrad:
X Games 2008
hur gick de igentligen?, nån som har snowboard resultaten pipe, slopestyle o big air?
kan inte hitta nåt jag....

X Games 2008
torstein horgmo vann big air på snöbräda.
andreas wiig vann slopestyle på bräda.
shaun white vann pipe på bräda.

om du vill ha hela resultatlistor kan du spana in xgames.com

X Games 2008
Jag tycker Dumont hade mycket högre nivå på tricken men, Tanner hade ju 2 till så han är ju en värdig vinnare. Sen va ju Jon Olsson rätt vinnare i Big Air

X Games 2008
H-T sa:
torstein horgmo vann big air på snöbräda.
andreas wiig vann slopestyle på bräda.
shaun white vann pipe på bräda.

om du vill ha hela resultatlistor kan du spana in xgames.com
tack så mycke!, visste inte att dom hade en hemsida.

Tillbaka
Topp