Ett riktigt skithotell......

audiman

Ny medlem
Bokade en resa för 5 personer på "Hotell shifflinger" i saalbach -07 vi fick 2 rum ett uppe för två och ett nere för 3 s klart.....Det började inte bra fick stå ute i 30 min och vänta innan vi fick rummen.....nog nåväl skitsamma allt är inte perfekt

Samma kväll innan så kom kompisarna ner och vitog några öl på rummet och snacka och hade skoj slutade att vi svira ner på stan och inget mer än de hem sent på småtimmarna och sov.....upp med tuppen kl 8 och käka frukost mums nu ska här ätas.....:(

Frukosten var totalt värde lös 2dl juice jag vill ha en tillbringare och ta själv....och vi fick inte mer juice heller
Torrt bröd och ost som ja gissa.....ja inte är de svensk stadig frukost som serverades....

Dagen löpte på inga problem men när vi kom hem så var vi ute låst och utslängd.....pga
*fick inte ha kompisar på rummet
*hade slagit sönder rummet???2 (sängar och en lampa)
*och massa annat skit

Bara att ringa sts-alpresor och be dom komma dit och se sanningen om rummet....inget sönder slaget....
En ribba i sämgen hade lostnat.....tryckte tillbaka den...
En skruv hade lostnat i den andra ( behöve jag säga att den var gjord i spånskiva:)
Lampan ja den kan jag erkänna den hade vi sönder med en armbåge, men vafan en lite olycka så porslinet gick sönder och tänkte vi ändå betala då vi lämna hotellet......

men så blev det inte.... vi fick nytt hotell "HOTELL RIPPER" och det ÄR JAG SKIT GLAD ÖVER....vilket kanon hotel vi fick SUPER trevlig värd och lite svensk pratande med....tog emot oss med öppna armar :):):) jo han gjorde det...där fanns allt på detta hotell ...en bar att ta en öl i, beställa in till maten och behöver jag säga......FRI juice till frukost och nybakt bröd.....och värden gick hela tiden omkring och pratde och servicen var fullständig morgon som middagsmat....

Vill ni ta en öl på rummet el baren och surra skidor med polare på rummet och äta och ha skoj på middagen samt jätte frukost.....Så ger jag 5/5 till ripper och sts-alpresor för att de trodde oss och vi fick bevisa vilka vi va.....

Not. När vi skulle hem sa hotell rippers "värd" jag tyckte ni drack för dåligt mot för vad ni hade för rykte....asg ja du ser vad som kan hända...

Vi var inte de första att bli utslängda från schifflinger och inte sista heller antar jag!!!!
Det var vår första resa i Österrike och ska jag/vi till saalbach igen så bor jag på "RIPPER"
Extra kred ska Stine på alpresor ha oxå som kom och medlade och fixade nytt rum.....

Tomas Uppsala fd Hudiksvall med polare kvar i Hudik....

Tur att det ordnade sig till slut iaf :)

Kan kanske vara något för johan att dänga upp, en avdelning på rescensioner med hotell/vandrarhem/övrigt boende. Lätt att hamna fel, hamnade på ett ställe i vintras (4 månader, flyttade sedan) i funäs. Var lovad ett nyreoverat hotell där ägarn så snällt hyrde ut rum till säsongare. Tja, halva tiden hade vi ingen värme, det rann avloppsvatten i korridoren, ingenting var gjort med hotellet sedan det stängdes för 20 år seda (samma täcken, sängar fåtöljer och heltäckningsmattor som på den tiden med) runt nyår svällde min fönsterkarm så att fönstret inte gick att stänga = minusgrader och snö på rummet... osv osv osv....

helt rätt...vill man kombinera kanske lite öl och skidåkning ...al´a sälskapsresan så vill man inte boka in på en nyktert och starkt troende hotell.....sen är de inge fel med dess troende eller så...passar säkert många men JAG undviker gärna dessa och bor hellre på ett fest glatt hotell med bra service och trevliga hotellvärdar osv......resan kostade 13 000 per person och de står sällan vad som krävs eller gäller......och på hotell Schifflinger i saalbach FÅR man ingen varning eller åtsägelse.....tycker jag man kan få i allafall.....

not....veckan före blev ett par utkastad av just anleningen "råkat aska i sängen"
# de hade fått tillåtelse att röka, men vid städning var det brännhål i lakan!!!!
jag tycker man kan få ersätta det då och bo vidare....nää utkastad vid hemkomst från skidåknigen....tur att man reser med sts-alpresor då och kanfå hjälp......

Tillbaka
Topp