Ny oakley goggle till 09/10

jeppenator

Aktiv medlem
Klickade runt lite och hittade bilder på en ny Oakley goggle till nästa år.
Det är simon dumount som står för designen och den ser ut typ som crowbar, fast han har modifierat den vid nästan å i överkant på ramen typ.

Tror att modellen heter SPLICE

Ganska nice faktiskt, och sen så va de nått om att några av oakleys teamriders har designat kläderna själv också, typ det röd/vita som dumount har. Det har han vart med och tagit fram, sen har grete och tanner nån promodell också typ..

Kul att oakley lyssnar på sitt team! och gör vad åkarna vill ha!
Här är lite bilder på splice gogglarna, sjuka färger!

317i2s5.jpg

2ylqtqb.jpg

Hoppas nån mer än jag tyckte de va lite roliga nyheter!
/jeppe

riktigt snygga, jag tycker att den första bildens goggles ser ut att passa till den rosa/röda, blå armada jackan som kim boberg har.

så sjukt snygga dom första googlarna var ! kommer dom ligga på samma prisnivå som crowbar eller blir dom dyrare/ billigare ?

dom va snygga, men jag gillar ändå crowbar mer faktiskt. näsdelen på crowbar är snyggare tkr jag...

Splicen kommer att ersätta Wisdom gogglarna , och dom kommer att kosta något mer än crowbaren. Testa dumonts pro modell idag och måste säga att det var dom skönaste oakley gogglarna ja har provat =)( Efter att ha kört både A-frame , Wisdom och Crowbar) blir inköp av den blå/rosa modellen nästa säsong :)

//S

Senast ändrad:
som Aspebo sa kommer det inte gå att byta linser mellan splice och crowbar, splice kommer ha större synfält både neråt och åt sidorna.

splice ska också ha ett nytt infästnings system för både linser och straps så att de ska vara lättare att byta, även något nytt system som ska minska trycket över näsan

Senast ändrad:
maartin sa:
som Aspebo sa kommer det inte gå att byta linser mellan splice och crowbar, splice kommer ha större synfält både neråt och åt sidorna.

splice ska också ha ett nytt infästnings system för både linser och straps så att de ska vara lättare att byta, även något nytt system som ska minska trycket över näsan
du verkade ha koll, inget du vet om färgerna? ;)

En modifierad crowbar-ram alltså. Undrar om de verkligen har så värst bättre synfält? Det är ju samma ram?

De verkar väldigt breda över näsan??? Nån som provat dem än och kan jämföra med vanliga crowbar?

Senast ändrad:
Nojlas sa:
En modifierad crowbar-ram alltså. Undrar om de verkligen har så värst bättre synfält? Det är ju samma ram?

De verkar väldigt breda över näsan??? Nån som provat dem än och kan jämföra med vanliga crowbar?
Ja dom är en del bredare över näsan än crowbar :)

//S

Nojlas sa:

Jag har testat dessa ett par gånger och dom är överlägsna crowbars i passoform och synfält, iallafall för oss jibbers som kör med gogglarna på halva näsan.

Om du har ett par vanliga crowbars ser man ju den plastgrejen som går över näsan, nu är den helt borta och synfältet är sjukt mycket bättre neråt, och de är till fördel tex vid switch åkning.. sen är dom jävligt mycket skönare runt näsan, det blir inte sådär att det känns som man inte kan andas, utan känns helt naturligt att ha dom lite längre ner och dom sitter asbra!

Oakley enligt mig skönaste goggle, efter att ha testat crowbars, a-frame, wisdom och O-frame.. i övrigt är det inte så stor skillnad mot dom vanliga crowbarsen!

HAr haft Simon dumont splice 09/10! :)
dom var dom skönaste googlarna jag haft EVER !
men dom kostar,,,, 1900:- ! men det är de värt, tyvär hade jag inte råd att ha kvar dom pga, böter osv :(

kolla fotoalbum för bilder, kommentera gärna =)

Tillbaka
Topp