Om-montering?

mistersedin

Ny medlem
Om-montering?
yoooue!
Jag har ett par K2 extreme och är supernöjd med dom! Men jag fick dom inte helt mittmonterade, vilket jag jättegärna skulle vilja ha. Är det okej att montera om utan att skidan blir skadad eller går sönder?
Om det är någon som har monterat om sinna skidor eller har K2 extreme med mittmontering som kan skriva hur det går för er nu? :)

tacksam för svar !

Om-montering?
jag har monterat om en gång. Det gick skit bra men det blir typ hål där dem satt förut, men de täpper dem igen med små pluggar. det kostade ca 150-200kr

Om-montering?
jag har monterat om många gånger, det är bara att fixa pluggar o plugga igen dom, men man kan också ta epoxy lim, det blir som plast när det har härdat, sen är det bara att börja montera. Glöm inte att sätta i en klick lim i hålen innan du skruvar fast bindningarna bara. Lycka till

Om-montering?
1-Zeus sa:
Jag har monterat min head mojo spawn 2 typ 3 ggr. så det är 6 "hål" i varje skida och jag märker ingen skilnad.
Nu blev det väl ändå lite fel..
Om du har monterat om 2 gånger så är det väl 12 eller 16 hål i varje skida som använts tidigare och sedan de som används nu.. Dvs 18 eller 24 hål i vardera skida sammanlagt.

Om-montering?
har en liten fråga:
tror ni att det skulle funka o montera på ett par mojo 15 bindningar på en skida som har varit monterad två gånger (ena gången "modern", andra okänd) med en Look p18? eller är det för mycket att montera om bindningar tre gånger på en skida? läste någonstans att det var lugnt så länge det var minst 1 cm mellan hålen, men vet inte om det blir det i så fall? eller går det att lösa om man fixar igen dom gamla hålen riktigt ordentligt? behöver det fortfarande vara minst 1cm?

ska även säga att dom varit monterade för en pjäxa på 310mm innan och mina pjäxor är 107mm.

vad tror ni? är det helt kört eller tror ni det skulle funka?

/simon

Om-montering?
jag har flyttat bindningen och det kostade 200kr.
dom såtter dit pluggar där dom gamla hålen har suttit och om pluggarna lossnar (det är ingen stor chans) så ruttnar skidan och blir sämre och sämre sen går den sönder.

Om-montering?
Det e som utter skrev. Så länge de nya hålen är ca 1cm från något annat hål så är det lungt. Det brukar även gå bra att skruva i befintliga hål bara man tar det lungt vid åtdragadet så man inte drar sönder gängorna. Och om man gör det så går det att plugga med plast eller mässings plugg.

Om-montering?
Patrik_L sa:
Det e som utter skrev. Så länge de nya hålen är ca 1cm från något annat hål så är det lungt. Det brukar även gå bra att skruva i befintliga hål bara man tar det lungt vid åtdragadet så man inte drar sönder gängorna. Och om man gör det så går det att plugga med plast eller mässings plugg.
okej, men vad tror du om mitt läge?
det har alltså suttit en Look p18 på två gånger förut, en gång på "modern" och en gång på "standard". dom har varit monterade för en 310mm pjäxa, mina är 307mm som jag ska montera efter.. och jag hade tänkt sätta den på "standard". vilka bindningar tror du det skulle kunna gå och få på? tror du det går att få på en p12a eller någon tyrolia? antar att skruvarna måste vara antingen exakt samma som tidigare eller ganska olika så att avståndet blir tillräckligt?

/simon

Tillbaka
Topp