Vill du ha boende för säsong i Cham 09/10?

Är ingen nyhet att Mt. Blanc Unlimited liftkortet gäller i Verbier! Säsong där förra året och då ingick det oxå=) Sen får man ju oxå Corre i Italien på samma kort inkl. buss genom tunneln... Tips.. Passa på och handla spriten där är snorbilligt=)

Asså? Ja läste någonstans att det var nytt för i år, men kanske missförstod.. Riktigt najs hur som helst! :)

Dom kanske skriver så varje år för att locka folk=) Fast är rätt jobbigt att ta sig dit är lättare att ta sig till corre där ingen åker puder=)

Låter som en sjukt rolig idé, och jag är inte svår! Är en 18-årig tjej från Skåne som har ett stort intresse för musik och för en lååång natt ute på dansgolvet. How i met your mother är en stor prioritering i mitt liv, haha.

Har åkt skidor så länge jag kan komma ihåg, och älskar allt som har med det att göra! Inklusive svettiga pjäxor och öl-luktande långkalsonger. Jag har dock aldrig säsongat förr, men jag är riktigt riktigt sugen på det. Jag hade också velat ha något form av jobb, typ servitris eller diskare så att man har lite cash-flow..

Om du vill veta mer om mig så är det bara att maila på miabonnevier@hotmail.com..
ciaooooooo

Peter_Haggkvist sa:
Dom kanske skriver så varje år för att locka folk=) Fast är rätt jobbigt att ta sig dit är lättare att ta sig till corre där ingen åker puder=)
Ok, jo men de räknar jag med, men hade ändå vart najs att dra några dagsutflykter dit! Corre=Courmayeur? eller är jag helt ute och cyklar? Hur tar man sig dit lättast då? Buss? Hur lång tid tar det ungefär?

Jepps menar Courmayeur. Dra dit när det är dåligt väder i cham. Man åker buss dit går på 3 bussar dit och hem varje dag. Är helt gratis om du har Unlimited. Ta inte bilen för då åker ni på att betala tunneln som kostar ca 35euro enkelväg om jag inte minns fel.

jag har en kompis som just blivit av med två kompisar hon delade lägenhet med i cham. jag vet dock inte mer om det än att hon söker nya inneboende. intressant? skicka era e-postadresser till mig så vidarebefodrar jag dem till henne.

hej du, jag var i chamonix förra säsongen och kan nog inte hålla mig från att åka ett år till. tjej på 20 år från stockholm som åker skidor. jag kommer antagligen ner något senare (lite efter nyår) men om det är svårt att hitta någon som kan fylla endast en månad får ag svälja det och betala hela summan. vad gör man inte :) haha.

hehe grannbalkongen till lägenheten jag bodde i förra året ser det ut som, perfekt ställe att bo, 100m till bussen, 100m till south bar och 100m till svulla taco buffe när man är bakis ;)

Ännu närmare till affären när biran tar slut.

vet du andra bra lägenheter man kan hyra där???? vi är tre tjejer som ska ner 21a november, vi lär ju ses :)

Senast ändrad:
Tjena! Jag och min kompis Frida tycker att det här låter jättebra. Vi är två goa och glada tjejer på 23 och 24 år som i vanliga fall pluggar på Chalmers, men nu tar uppehåll för ett skidäventyr i Chamonix! För tillfället är jag på La Palma och jobbar på ett solteleskop, men Frida är i Gbg om du vill ses och snacka! Vi vill gärna va där hela säsongen! Maila mig emenil@student.chalmers.se eller henne på fridab@student.chalmers.se. Ha det! /Emelie

Tja. Jag är mycket intresserad, är 20 år gammal från Helsingborg och hade tänkt sticka ner till alperna oavsett om jag hade boende / jobb så detta kom mycket lägligt! :) Stannar gärna hela säsongen och kan åka ner när som helst i princip.

Hör gärna av dig, axelstandar@gmail.com!

Hej, jag vet inte om du har fyllt läganheten än. Är 20år och gjorde en säsong i Cham förra året. Är sugen igen. Har du platser kvar så hör av dig, jag är väldigt sugen på att åka tillbaka. Bodde i samma hus förra året:)

Lätt me fett på!
är en social 22 årig kille från sthlm som är van att dela boende.. Har lite cash o är redo att döna i alperna... Hör av dig!

Senast ändrad:
om de inte byggt ut internet för i år så är det south bars wifi som gäller, vi hade balkong både mot gården och åt det hållet som synns på bilderna, satt man på balkongen mot gården kunde man fixa kontakt, men det var ju inget man streamade från om man säger så...

Ringostar sa:
om de inte byggt ut internet för i år så är det south bars wifi som gäller, vi hade balkong både mot gården och åt det hållet som synns på bilderna, satt man på balkongen mot gården kunde man fixa kontakt, men det var ju inget man streamade från om man säger så...
Haha! De får la duga då... Blir det Chamonix i år igen eller?

Jag bodde ovanför southbar förra säsongen och streama elitseriehockey. Gick gode fint om det inte var mitt under afterskin. Och så vare lite trögt ett tag efter afterskin när alla ska kolla facebook=) Har svurit långa visor om facebook det kan jag lova=) haha

Peter_Haggkvist sa:
Jag bodde ovanför southbar förra säsongen och streama elitseriehockey. Gick gode fint om det inte var mitt under afterskin. Och så vare lite trögt ett tag efter afterskin när alla ska kolla facebook=) Har svurit långa visor om facebook det kan jag lova=) haha
Hahah!

Någon som har koll på när liftarna öppnade förra året?

Senast ändrad:
Just nu har vi victorvictor den ansvarsfulla och sedan joakimh, den lite rutinerade av oss sedan jaaag som mest bara lääängtar till att få komma ner=) Vem blir vår 4 inneboende tro? :)

leeci sa:
Just nu har vi victorvictor den ansvarsfulla och sedan joakimh, den lite rutinerade av oss sedan jaaag som mest bara lääängtar till att få komma ner=) Vem blir vår 4 inneboende tro? :)
Haha! Ja känner mig allt lite ansvarsfull faktiskt! Gud så jag ordnar :D

OCh vem blir egentligen den fjärde? Kom igen nu, finns säkert massor av folk som känner sig övergivna av vännerna som bangar! Men låt inte de förstöra er vinter. Hoppa in i vårt gäng! Det kommer bli helt galna 5 månader med mycket snö, sol, öl, huvudvärk, bugg, salsa, mys, svett, ligg, skratt, bus och framförallt...matlagning!
Fan va de ska lagas gulaschsoppa i vårt nyrenoverade gigantiska kök! ;D

Eller som gubbarna och tanterna på "Nike" säkert skulle uttryckt det; "Just Do It"

Senast ändrad:
victorvictor sa:
leeci sa:
Haha! Ja känner mig allt lite ansvarsfull faktiskt! Gud så jag ordnar :D

OCh vem blir egentligen den fjärde? Kom igen nu, finns säkert massor av folk som känner sig övergivna av vännerna som bangar! Men låt inte de förstöra er vinter. Hoppa in i vårt gäng! Det kommer bli helt galna 5 månader med mycket snö, sol, öl, huvudvärk, bugg, salsa, mys, svett, ligg, skratt, bus och framförallt...matlagning!
Fan va de ska lagas gulaschsoppa i vårt nyrenoverade gigantiska kök! ;D

Eller som gubbarna och tanterna på "Nike" säkert skulle uttryckt det; "Just Do It"
för att inte glömma alla de grymma skidfilmerna(och snowboard) som kommer visas på våran gigantiska television :D

så nummer 4a är inte spikad ännu?

Ja vet de e helt craazy!

Ne inte än.. många som är intresserade som jag snackat med, men inget spikat.. du har inte kommit i kontakt med nån skön gutt/jente?!

Tja, jag ger mig in i matchen om sista platsen i lyan.. Har svarat på ett gäng trådar under dagen, och får väl ta nån dag att vikta och fundera.

Hur ser det ut med intresset?
Någon av er kan väl skicka ett mess, eller adda kubakarl@hotmail.com på msn.
Fått tjänstledigt och siktar på dec-mar, minst.

24 år - skidor, Göteborg, ingen tidigare säsong men lovar att hålla tempo.

Normann på 23 år som også vil være med på "chamonix bo-plass-idol 09/10"! :) hehe

Jeg er en gutt på 23 fra Oslo som også skal sesonge i chamonix, men reiser alene så ute etter folk å bo med. Bare å adde, eller sende meg en mail på: veghelg@hotmail.com

Reiser ned en gang i desember forresten, og blir der hele sesongen. Skal ikke jobbe, kun ski!!

Tjaba! Jag är 20 bast och har varit i chamnoix många sportlov men vill nu göra det på riktigt. Skidor och en del öl är det jag är ute efter. Maila mig om det låter intressant. Oskarperson@hotmail.com

Tillbaka
Topp