Jag har kollat flera olika hemsidor som kör med att man får en "egen" Amerikansk mailbox. Problemet är, skulle jag säga iaf, att de kör jävligt dyra fraktkostnader. T ex så de flesta sidor jag har kollat kör med runt 30-40 dollar per lbs, vilker är ca ett halvt kilo!!Så vill man fixa skidor eller tyngre utrustning så är det bara att göra matten själv...ovärt:/. Sen har jag kollat upp deras policy, och eftersom att det är ett lagbrott i Usa att markera grejer med "gift" om det är varor som har köpts över ett visst värde, så gör det inte så. Så även sidan som jetcarrier, som hade sjyssta priser på frakt och så, så blir det fortfarande tull avgifter och sånt...Så det enda jag skulle kunna rekommendera om man vill köpa från Usa är att gå via nån man känner, jag har gjort det ett par gånger, det har märkt paket "gift" och jag har klarat tull och dyl. Problemet är väl om man beställer större grejer, ta t ex skidor eller snowboard. För enligt svensk tullag så får inte presentens värde överstiga 500 kr, kolla tullverket.se. Och köper man te x ett par skidor som kommer i ett jättepaket, blir det nog svårt att övertyga tullpersonalen att det där paketet inte är värt mer än 500 spänn...men å andra sidan skulle iofs personen som skickar bara markera det som värt 450 spänn lr nått, svårt för tullpersonalen att bevisa motsatsen om inte kvitto och sånt finns, om det inte gogglar eller kollar på freerides pryldatabas=)